Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-10, 12:36
Bannlyst
Citat:
Kanske bara jag som är naiv, men kan inte SvP-texten i den artikeln vara en av misstag felplacerad bildtext?
Jo, det måste nästa vara någon form av fel, att man satt ihop två notiser eller liknande.

En av kamraterna från Malmö har släppts från häktet. Så nu är det bara en kamrat kvar där för närvarande.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-10 kl. 12:41.
Citera
2014-04-10, 12:41
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
En av kamraterna från Malmö har släppts från häktet. Så nu är det bara en kamrat kvar där för närvarande.
Nu är jag inte så väl bevandrad med Malmö stad, och vet inte mer om var slagsmålet ska ha ägt rum förutom "på Möllan". Men i en stads centrum borde det ju finnas gott om övervakningskameror som kan skvallra om vad som egentligen hände.
Citera
2014-04-10, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Nu är jag inte så väl bevandrad med Malmö stad, och vet inte mer om var slagsmålet ska ha ägt rum förutom "på Möllan". Men i en stads centrum borde det ju finnas gott om övervakningskameror som kan skvallra om vad som egentligen hände.
Ja, jag var inne lite på samma sak redan när de greps. Jag tror definitivt det finns kameror som har dokumenterat åtminstone delar av händelseförloppet. En kamrat är fortfarande i häkte, och en är häktad i sån frånvaro. Sveriges tingsrätter är i högsta grad politiska och orättvisa, men jag är rätt övertygad om att sanningen kommer att segra till slut, vi får hoppas att den gör det redan i tingsrätten.
Citera
2014-04-10, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
De skickas ut så fort vi har fått dem. Som det ser ut nu ska vi få dem 45 dagar innan valet, men förra valet höll de på och jävlades och vi fick valsedlarna först någon vecka innan valet. Vi skickar ut dem så fort vi kan så klart.

Kommer ni släppa fler kommunfullmäktigekandidater idag? Tänker på att idag enligt valmyndigheten är sista dagen att anmäla kandidater om 45-dagarsgarantin ska gälla.

Citat:
10 april

Partier med registrerad partibeteckning ska senast anmäla sina kandidater för valen till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige.
2 kap. 13§

Partier med registrerad partibeteckning ska senast anmäla sina kandidater för valen till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige. Partierna ska också senast ha beställt valsedlar om de vill ha garanterad leverans senast 45 dagar innan valet till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige. Beställningar och anmälan ska lämnas till länsstyrelsen.

http://www.val.se/val_rkl_2014/kalender%202014/index.html
Senast redigerad av knaz_mongo 2014-04-10 kl. 13:18.
Citera
2014-04-10, 15:28
Bannlyst
Igår skänkte ytterligare en anonym person 100 000 kronor till partiets valfond (som nu är uppe på 615.000 kronor!!!!)

Mycket bra.
Citera
2014-04-10, 15:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nja, man hade kanske kunnat formulera det annorlunda. Men som jag ser det har vi ingen anledning att gå ut med liknande siffror förrän siffran antingen är så pass hög att det sänder en chockvåg genom etablissemanget, eller att vi kan få ekonomiskt stöd genom vårt medlemsantal. Och det senare får man väl bara om man har ungdomsförbund och liknande va?

Varför ska vi berätta för diverse kommunister, kulturmarxister och förrädiska medlöpare hur många medlemmar vi har liksom? Det känns ju helt onödigt.
På tal om ungdomsförbund och sånt: Vad är snittåldern för de som röstar på partiet?

Med tanke på att ni har typ 500 väljare eller så, bör medlemstalet vara väldigt lågt. En bra bit under hundra skulle jag tro.
Citera
2014-04-10, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
På tal om ungdomsförbund och sånt: Vad är snittåldern för de som röstar på partiet?
Omöjligt att svara på. Det finns inte sådana uppgifter tillgängliga, vidare blir det ju också problematiskt att jämföra 2010 då partiet var helt nytt, men nu 2014 då mycket har hänt på dessa 4 år.

Citat:
Med tanke på att ni har typ 500 väljare eller så, bör medlemstalet vara väldigt lågt. En bra bit under hundra skulle jag tro.
Du får förstås tro precis vad du vill, och både över- eller underdriva beroende på vad du känner för. Vi kommer ju inte gå ut med några exakta medlemssiffror för det, om det nu var tanken. Utan det räcker för mig att konstatera att du har fel helt enkelt.
Citera
2014-04-10, 16:07
Medlem
Orjisols avatar
Gillade verkligen det korta filmklippet om 1a Maj. Ger verkligen ett seriöst och bra intryck
Citera
2014-04-10, 16:23
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Vad är svensk kultur? Det är svensk kultur!
Det är i och för sig helt sant. Svensk kultur är vad den är, den behöver inte definieras närmare än att den är svensk. "Svenskarnas uttryck i världen, historiskt och idag" skulle kunna vara ett rimligt standardsvar. All specifiering är bara anspelande på känslor vilket visserligen också kan vara effektivt.
Citera
2014-04-10, 16:44
Avslutad
Har SvP någon kontakt med Reine Wikström?

Citat:
Reine Wikström med en bakgrund i nazistiska och högerextrema organisationer har tagit över ett sverigedemokratiskt mandat i Mölndals kommunfullmäktige. Wikström som tidigare uteslutits ur Sverigedemokraterna visar på sociala medier stöd för bland annat nazistiska Svenskarnas parti.
http://expo.se/2014/kontroversiell-sd-veteran-tar-plats-i-fullmaktige_6475.html
Citera
2014-04-10, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Judarna förklarade krig mot Tyskland, och låg bakom en del attentat mot nazister, de var ingalunda några oskyldiga lamm. De har ju själva utfört minst ett folkmord, på Ammoniterna, samt verkade i bakgrunden för morden på de kristna i Armenien. Gulag och Holdomor var väl inte direkt folkmord, utan bara massdödande.

Jo folkmord är aldrig bra, men det verkar ju som att radikala nationalister och judar tävlar i det. Frågade man hundra personer på stan om man borde sätta alla nazister och judar i en rymdraket och skicka ut den i solen skulle nittionio säga ja. Den hundrade skulle vara nazist eller jude ;-)

Vad för ont hade de hundratusentals kinesiska civila, massa barn och kvinnor gjort som man massvåldtog och avrättade i Nanjingmassakern då?
Citera
2014-04-11, 01:20
Medlem
Tony Cliftons avatar
Huzzlin får en varning för att fört tråden OT.

OT-inlägg raderade.

/MODERATOR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in