2014-04-10, 14:44
Medlem
Ankias avatar
'
@Rednecksvedala2:

Jag måste fråga dig igen:
Du berättade att soffan som du hade där hemma tyvärr inte finns kvar mer. Men fanns det ingen/a kudde/kuddar eller filt i soffan som möjligen finns kvar?

'
Citera
2014-04-10, 14:50
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Nej egentligen betyder inte avskrivningen att jag inte skulle kunna vara skyldig och det har jag accepterat.Jag hoppas verkligen du har fel om att vi aldrig får veta vad som hände den natten men personligen tror jag dom förstörde utredningen med mig.
Jag har aldrig lämnat några kläder men fick frågan om jag ägde vita shorts vilket jag gjorde.
Ja bilen hade jag ofta fram till jag flyttade till Falkenberg 93

Självklart hoppas jag också att jag har fel, men i dagsläget så känns det som gärningsmannen/männen kommer undan med detta brott. Att dom hade tunnelseende och körde på dig stenhårt kan absolut ha gjort att vissa saker föll utan och förstörde resten av utredningen.
Så polisen säger i förhör att du mördat Helena, frågar om du äger ett par vita shorts, men nöjer sig enbart med att du svarar ja utan att kräva in dessa?
Okej, har du haft reservnyckel till bilen innan du flyttade till Falkenberg?
Citera
2014-04-10, 15:05
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Självklart hoppas jag också att jag har fel, men i dagsläget så känns det som gärningsmannen/männen kommer undan med detta brott. Att dom hade tunnelseende och körde på dig stenhårt kan absolut ha gjort att vissa saker föll utan och förstörde resten av utredningen.
Så polisen säger i förhör att du mördat Helena, frågar om du äger ett par vita shorts, men nöjer sig enbart med att du svarar ja utan att kräva in dessa?
Okej, har du haft reservnyckel till bilen innan du flyttade till Falkenberg?

Dom varken krävde eller tog kläder i beslag och om du menar att jag behövde en xtranyckel för att låna farsans bil så är det fel nycklarna låg alltid framme så ja jag kunde åkt till Malmö eller Mariestad den aktuella kvällen utan dom skulle märka det rent hypotetiskt om det är det du fiskar efter.
Citera
2014-04-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Du har svar på allt. Du verkligen ger från dig själv. Att du är oskyldig i lagens mening vet vi. Tror ingen tänker tanken ens att du skulle vara skyldig. Du har inget att dölja, därför är du samarbetsvillig. credd till alla som du som svarar och ser till att alla frågetecken försvinner. Finns ju en papegoja på tråden som minns det han vill minnas, och inte minns det han inte vill minnas, säger en hel del för mig

Ett förhör på 14 år, säger en hel del.
Måste varit fantastiskt relevant fakta du kommit med eftersom deras idoga arbete med att reda ut dessa sensationella påståenden i hela ett förhör.
Som dessutom inte nämnvärt berörde de du vittnar om.

Kan du inte berätta vad Polisen gav dig till svar när du frågade om huruvida de hade forserat i ärendet??
Citera
2014-04-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
'
@Rednecksvedala2:

Jag måste fråga dig igen:
Du berättade att soffan som du hade där hemma tyvärr inte finns kvar mer. Men fanns det ingen/a kudde/kuddar eller filt i soffan som möjligen finns kvar?

'

Ursäkta, men menar ni verkligen allvar med detta???
Citera
2014-04-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det är ju givetvis helt avhängigt på vad "taxi-tjejen (-erna) uppger i sin berättelse. Rent hypotetiskt kan hon (J) ju påstå typ:

"-Jo, vi åkte taxi tillsammans från stan ca kl 02.30 och när vi kom fram till bråten spenderade vi ca 2,5 timmar tillsammans (t.ex nuppade mm). Vi skildes åt ca 05.00-05.30."

Det är ju i så fall ett tidsmässigt heltäckande alibi. Nu borde väl PU komma i håg det tycker man, ev. hänsyn till J eller ev. "otrohet" mot exet borde väl inte längre vara spec. relevant längre, inte minst med tanke på det allvarliga som han anklagas för.

Gäller däremot alaibit enbart för ca 04.30-05.15 är det ju inte mycket värt. Sedan är det hela dessutom beroende av om "taxitjejerna" minns rätt natt, att det verkligen var natten/morgonen den 14'e juni 1992. Det gäller ju förvisso även PK o PU, som dock är överens att PU's våldgästning verkligen inträffat.

Bra exempel på inlägg!

Visst kan ungefärliga tider återges. Som tidigare nämnts är att ingen tid finns över från resan från stan till uppgång till P.K.

Så det överst skrivna återger min förklaring. Utom det inom (parantes).
Citera
2014-04-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Kände du PR och BW på den tiden?

Nej, ingen av dessa personer kände jag till.
Citera
2014-04-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
'
Det är nästan 2 år sedan (i början av maj 2012) som PK framförde sina anklagelser mot PU här i FB-tråden.
PK: Vad har hänt mellan dig och polisen sedan dess?
PU: Har polisen haft någon kontakt med dig under dessa nästan 2 åren?

Senast var för 14-15 år sedan, endast då ingen mer gång.
Citera
2014-04-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det som finns i "polisens skåp" angående din kväll/natt måste ju till stor del komma från dig själv och/lr möjligen vittnesuppgifter som du borde ha konfronterats med när du hördes.

Jag tolkar ditt svar som att du inte minns/vet/vill säga när (ung. klockslag) på natten taxiresan påbörjades eller avslutades. Inte heller hur länge du eventuellt stannade o "pratade" med J väl framme i Bråten. Du vet inte heller när (ung. vilket år) taxitjejerna ska ha lämnat sitt vittnesmål om ditt alibi, och inte heller för mellan vilka klockslag alibit anses gälla.

De enda tiderna som är någorlunda säkra är alltså Statts stängning vid ca 02.00 och ditt uppenbarande hos PK ca. 05.30-06.00. Om man nu försöker vara realistisk och pussla med tiden så kanske det tog 5 minuter att gå till PK, du o J stod o surrade i ca 30 min, taxiresan tog 10 min. Detta skulle ge att taxin gick tidigast ca 04.45 från stan, alltså ca 2 tim o 45 min efter det att statt stängt???!

Angående ditt andra svar kan jag bara svara för mig själv, och jag försöker iaf att vara "saklig o adekvat" men kan säkert uppfattas som annat också. Att många "privatdeckare" engagerar sig med varierande grad av bl.a finkänslighet, noggrannhet, idoghet, saklighet m.m får man i detta fall nog stå ut med bl.a p.g.a att det forfarande efter snart 22 år saknar lösning angående både GM och var kvarlevorna gömdes, vilket med rätta upprör många rejält, framförallt med tanke på de anhöriga.

Vad ligger till grund för att denna tid är någorlunda säker?? (05.30-06.00)
Citera
2014-04-10, 16:23
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vad ligger till grund för att denna tid är någorlunda säker??

Med andra ord du är oskyldig vad har polisen för bevis att du har gjort det
Citera
2014-04-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Med andra ord du är oskyldig vad har polisen för bevis att du har gjort det

Helt oskyldig!
Hur vi än vrider och vänder så förblir jag inget annat än oskyldig.
Har alltid varit och kommer så förbli.

Det finns inga, för det är en omöjlighet att det skulle finnas några.
Citera
2014-04-10, 16:31
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Helt oskyldig!
Hur vi än vrider och vänder så förblir jag inget annat än oskyldig.
Har alltid varit och kommer så förbli.

Det finns inga, för det är en omöjlighet att det skulle finnas några.

Vågskålen har väl vägt lika mellan dig och PR...... Svårt att avgöra vem av er man kan lita på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in