2014-04-09, 01:02
Medlem
Prinzezzans avatar
@Atervandsgrand4

Vi kan slå fast att du kom till PK:s lägenhet tidigt på morgonen den 14 juni -92. Det har du själv tillstått. Du var smutsig, riven och blodig. Du har inte förnekat detta, utan har förklarat detta med att du "forcerat" ett buskage vid PK:s hus. Kan vi fastslå att detta är fakta?

Enligt PK har du varit mycket upprörd vid tillfället och upprepat något i stil med: "Jag har gjort något fruktansvärt! Vad har jag gjort, vad har jag gjort!?!" Detta ska även PK:s ex-sambo ha hört. Enligt PK ska du ha bett (krävt?) honom att ge dig alibi för natten. Även detta ska ex-sambon ha hört.

För din egen skull, för att slippa spekulationer, så kan du väl berätta vad det var du hade gjort den natten, som var så upprörande. Det behöver ju inte ha med Helena att göra. Men detta hände ju den aktuella natten, så du måste förstå att folk undrar. Slumpen? Du har naturligtvis ingen skyldighet att svara, men det är nog många som skulle uppskatta ett rakt och tydligt klargörande.
Citera
2014-04-09, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
MEN vad är det för poliser isåfall, det är ju skrämmande vad dåligt, man skäms.

Fy fan vilken dåligt skött utredning om det är som P.K skriver. VARFÖR gör dom inget med dessa uppgifter isåfall.
Citera
2014-04-09, 02:51
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Min fetmarkering.

Polisen har kännedom om detta!

'
Det är nästan 2 år sedan (i början av maj 2012) som PK framförde sina anklagelser mot PU här i FB-tråden.
PK: Vad har hänt mellan dig och polisen sedan dess?
PU: Har polisen haft någon kontakt med dig under dessa nästan 2 åren?
Citera
2014-04-09, 10:06
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Var det verkligen så illa att du inte hade någon egen bil vi tiden för H's försvinnande? Silver
färgade 740'n var väl dina föräldrars?

Förstår fortfarande inte riktigt varför polisen var så intresserade av den där vita volvo 740'n i Braxbolet år 2010, i samband med Helena, gubben som dog, huset som brann. Vi konstaterade förvisso att en 744 inte är helt olik PU's dåvarande bil, men bilen som är aktuell på cykelvägen ska ju varit mer åt ex.vis golf/peugeot205/Kadett. Är man alltså dessutom intresserade av en större ljus sedan a la 744.

Kan just detta intresse bidragit till polisens misstankar mot PR!?

Nej jag hade ingen egen bil utan lånade farsans om jag behövde bil.Det var en silverfärgad volvo 740 metallick.
Vänner och grannar fick besök av farbror blå i jakt på om någon ägde en liten vit bil som jag kunde lånat den aktuella kvällen.Lite ironiskt så ägde en familj 3 hus från oss en vit bil och polisen undrade om kvinnan då 45 år haft en affär med mig och lånat ut bilen,det blev nära skillsmässa då mannen tog hårt på polisens agerande.Självklart hade jag ingen affär med henne men det var så polisen jobbade.
Citera
2014-04-09, 10:45
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Nej jag hade ingen egen bil utan lånade farsans om jag behövde bil.Det var en silverfärgad volvo 740 metallick.
Vänner och grannar fick besök av farbror blå i jakt på om någon ägde en liten vit bil som jag kunde lånat den aktuella kvällen.Lite ironiskt så ägde en familj 3 hus från oss en vit bil och polisen undrade om kvinnan då 45 år haft en affär med mig och lånat ut bilen,det blev nära skillsmässa då mannen tog hårt på polisens agerande.Självklart hade jag ingen affär med henne men det var så polisen jobbade.

Vilka långskott att du fått låna grannens bil för du haft en affär med kvinnan i familjen, låter riktigt desperat!. Så du lånade inte en vit bil av någon bekant/släkting innan Helenas försvinnande?
Den anonyma tipsaren som du fick lyssna på, nämnde denne på vilket sätt du skulle ha bragt Helena om livet?
Citera
2014-04-09, 10:52
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Vilka långskott att du fått låna grannens bil för du haft en affär med kvinnan i familjen, låter riktigt desperat!. Så du lånade inte en vit bil av någon bekant/släkting innan Helenas försvinnande?
Den anonyma tipsaren som du fick lyssna på, nämnde denne på vilket sätt du skulle ha bragt Helena om livet?

Nej jag lånade inte någon vit bil av någon.Men för inte så längesedan satt jag och min bästa kompis och pratade om fallet och jag nämnde det med vit bil för honom.
Då visade det sig att hans pappa hade en liten vit bil vid denna tid men att polisen missat det och jag tycker det är märkligt att dom missade den och dåligt polisarbete än en gång.
Citera
2014-04-09, 12:54
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Jag kanske är lite självisk och färgad av eran diskussion men synd att det inte var för 18 år sedan

Hade varit liite enklare att heta PR då
Kan förstå det. Polisen kom även ner till mig när jag bodde i falkenberg. 99 tror jag det var. Dom talade om 2 gärningsmän. Men att dom avskrivit helt han som bodde i varberg, vilket jag förmodar är du. Innan det så sa dom 50/50. Men nu när om det är du som bodde eller bor i varberg är ej av intresse alls, så blir det ju 100% på någon annan om jag räknar rätt , 50 procent låg ju på dig enligt dom. och du är ju ointressant för dom.
Citera
2014-04-09, 12:59
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Enligt mina noteringar blir det minst ca 2 1/2 timme, ca 02.00-04.30.
o wow. det säger inte lite det. Fick ett slag i magen av dig nu, Men tackar för den smällen
Citera
2014-04-09, 13:00
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Kan förstå det. Polisen kom även ner till mig när jag bodde i falkenberg. 99 tror jag det var. Dom talade om 2 gärningsmän. Men att dom avskrivit helt han som bodde i varberg, vilket jag förmodar är du. Innan det så sa dom 50/50. Men nu när om det är du som bodde eller bor i varberg är ej av intresse alls, så blir det ju 100% på någon annan om jag räknar rätt , 50 procent låg ju på dig enligt dom. och du är ju ointressant för dom.

Jag flyttade till Varberg 94 året innan bodde jag i Falkenberg.
PR
Citera
2014-04-09, 13:09
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Efter vad jag läst en längre tid och nu igen så finns det bara en gärningsman enligt din beskrivning. Konstigt att inte polisen är intresserad av dessa uppgifter, mycket märkligt..
Dom har inte tillräckligt att gå på, han kör med sitt vittne. Men JAG VET ATT FRÅGOR INTE STÄLLTS TILL HONOM SOM JAG VILL SÄGA SKULLE VARA VÄLDIGT BESVÄRANDE ATT SVARA PÅ. men dom får väl till svar , kommer inte ihåg. Varför vissa frågor inte ställt har dom inte viljat svara på?? Inte för att dom var obetydliga, Dom är i högsta grad relevanta. Därför talade jag med leif gw persson och rikskrim. Så dom var mycket intresserade. kanske inte ville läcka för mycket, utan spara på vissa uppgifter för att ta dom senare, vad vet jag, men för mig är det en ur usel taktik som måste gott åt helvete. Vi tänker tanken att dom trodde att jag ljög, så borde vissa frågor ha ställts för att se om jag ljög eller inte. För att se han reaktion, eller hur hans svar blev. Vi var ju 2 som var med om det han sa, Och har man ett vittne, som jag hade , mitt x. så är det det dom går på i alla rättegångar. Det är det starkaste kortet. Kan bara säga, jävla loosers som skött utredningen. Plocka in 12 pers ungefär. starta om med dom , och annat vill komma fram. på den tiden knarkade folk som fan och ingen ville blanda sig med polisen. Sen var många rädda av bara tanken att det kunde vara en i gänget som hade gjort det, det ihop med amfetamin gör så man blev paranoid.
Citera
2014-04-09, 13:11
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Om han nu sa "vad i helvete har jag gjort" flera ggr om han nu inte har med Helena att göra så skulle du P.U kunna redogöra och skriva vad du menade istället, vad var det som du hade gjort som var så hemskt?
Kommer inte ihåg , blir svaret, eller inget svar alls, Märk väl han minns allt som är av inte betydelse.
Citera
2014-04-09, 13:29
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Vad är det för poliser som inte kan lyssna på P.K:s uppgifter, det är skrämmande om inte detta är utrett. Jag tror inte att du ljuger om dina uppgifter, varför skulle du göra det? Detta måste komma till polisens kännedom!! Du som är skyldig till detta, erkänn nu en gång för alla så detta hemska kan få ett avslut.
Gå till polisen och berätta vad som hände och vart Helenas kvarlevor finns. GÖR DET NU!!
Tack. Jag är ingen lögnare. Däremot skulle jag agerat några år tidigare, inte väntat till 97 tror jag att det var, vet inte hur många som var på mig att gå ner och säga vad jag satt inne på. 1 år efter började dom flesta vara på mig om detta. ångrar det som fan. Men jag sålde knark, och jag ville inte kännas vid att jag satt med info som var av denna art, att det kunde vara gärningsmannen, obehaglig känsla att känna att det är någon som stått nära en. Bättre än så kan jag inte svara, Allt handlar om känslomässiga ting. + ATT MAN INTE VAR NYKTER EN DAG I HUVUDET, PÅTÄND VARJE DAG. KAN BARA BEKLAGA ATT JAG INTE HANDLADE I TID. Kommer aldrig komma ett erkännande, Det jag försöker jobba på är att andra som var med och vet vad som hände , speciellt när vi skulle åka ner, dom behöver bekräfta en del. Vissa har jag nog sårat, så det blir känsligt att ta kontakt. Men för mig räcker det att en av dom kan intyga något av en sak som jag vill ha fram. då blir det ett problem, svaret vet jag. kommer inte ihåg. Men får jag bekräftelse på tråden på en av mina frågor, så kommer det komma mycket ur mig kan jag lova, då kommer jag bomba med frågor, ser ingen ide att göra det mera , det är ju ord mot ord. visst har jag sagt mycket, men viss info sitter jag med. dom kommer om jag får någon satans gammal vän som kan ta sig i kragen från sitt fega svensson liv och göra något som vi borde gjort för länge sedan. Vet att en del av dom kollar in här ibland. Var så säker, jag kommer ringa er eller ta kontakt, tvingar ingen att gå in, men en förklaring varför inte gå in och bekräfta vad jag kommer säga vore på sin plats .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in