2014-04-09, 13:41
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
'
Det är nästan 2 år sedan (i början av maj 2012) som PK framförde sina anklagelser mot PU här i FB-tråden.
PK: Vad har hänt mellan dig och polisen sedan dess?
PU: Har polisen haft någon kontakt med dig under dessa nästan 2 åren?

Inte ett skit har hänt, man kan tolka det som dom tror att jag ljuger, vilket dom aldrig trott eller ens visat, snarare tvärtom. dom åkte från skövde ner till falkenberg 99 för att höra lite mera, då sa dom att han från varberg inte var intressant längre , utan bara . p.u.
Men säpo och annat bihang som jobbar inom samma myndighet spenderar timmar ut och timmar in att följa mig dagar och nätter , så det är sjukt, Det har dom råd med, Är för att jag är ledare inom Europa för en org inom politik. och jag är väldigt aktiv med demos etc. Men det är ju inte så att jag skjuter oliktänkande, Gör det som är lagligt. Men där lägger dom resurser, för vem vet, jag kanske blir en ny breivik i deras ögon, vilket jag inte kan bli. för han var zionist . och det är allt som jag inte står för. SÅ KANSKE DOM KAN TA NÅGRA MÄN FRÅN MIG OCH LÄGGA KRUTET PÅ RÄTT STÄLLE, FÖR EN GÅNGS SKULL.
Citera
2014-04-09, 13:47
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Nej jag lånade inte någon vit bil av någon.Men för inte så längesedan satt jag och min bästa kompis och pratade om fallet och jag nämnde det med vit bil för honom.
Då visade det sig att hans pappa hade en liten vit bil vid denna tid men att polisen missat det och jag tycker det är märkligt att dom missade den och dåligt polisarbete än en gång.

Har det sjunkit från rikskrim till mariestads polisen så säger inte det lite, Mariestads polisen är duktiga på att fika och jaga små pundare, Det är vad dom går igång på. Har en del vänner som är i svängen som berättar att polisen kan stå i timmar för att vänta på att någon ska köra en viss bil, och denne saknar körkort. så dom får en olovlig. Den nivån vill jag lägga Mariestads polisen på.
Citera
2014-04-09, 13:49
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Jag flyttade till Varberg 94 året innan bodde jag i Falkenberg.
PR
Ok, då var det dig dom talade om. Dom avskrev dig helt. Det var två mordutredare, vi träffades vid mcdonalds. utanför falkenberg
Citera
2014-04-09, 14:06
Medlem
Rednecksvedala2s avatar

Akta dig för halvsanningar - du har kanske fått tag på fel halva.
Citera
2014-04-09, 14:32
Bannlyst
P.K, vad är din uppfattning om taxiresan som P.U säger sig ha gjort? Det ger ju alibi för bara en bråkdel av natten. Vore ju högst begråtansvärt om polisen nöjer sig med detta! Kände du "taxitjejen", och har du varit i kontakt med henne någon gång efter försvinnandet? Kanske är läge för polisen att ta ett nytt snack med henne?
Citera
2014-04-09, 15:53
Medlem
RichardKimbles avatar
[quote=DenSomSoker
Den anonyma tipsaren som du fick lyssna på, nämnde denne på vilket sätt du skulle ha bragt Helena om livet?[/QUOTE]

Nej bara att han visste att jag var gm
Citera
2014-04-09, 16:00
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Nej bara att han visste att jag var gm

Du nämner att flera anonyma samtal kom in och pekade ut dig som skyldig, varför fick du bara höra en inspelning? Krävde inte din advokat att få höra resten också? Kan det finnas saker i dessa inspelningar som rent av pekade bort från dig och polisen valde att mörka detta för att dom själva var säkra på att du var gärningsmannen för att visa sig duktiga?
Citera
2014-04-09, 16:08
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Du nämner att flera anonyma samtal kom in och pekade ut dig som skyldig, varför fick du bara höra en inspelning? Krävde inte din advokat att få höra resten också? Kan det finnas saker i dessa inspelningar som rent av pekade bort från dig och polisen valde att mörka detta för att dom själva var säkra på att du var gärningsmannen för att visa sig duktiga?

Att vi inte satt i kvartssamtal var lätt att förstå men vi fick aldrig lyssna på andra inspelningar och vi frågade inte efter det heller.
Dom var jävligt duktiga tyckte dom själv så när jag släpptes var det mycket deppiga utredare jag träffade och jag måste erkänna att det kändes gott att titta på dom och säga " nu ska det bli gott med en kall öl" blev en plankstek med.
Citera
2014-04-09, 16:10
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Att vi inte satt i kvartssamtal var lätt att förstå men vi fick aldrig lyssna på andra inspelningar och vi frågade inte efter det heller.
Dom var jävligt duktiga tyckte dom själv så när jag släpptes var det mycket deppiga utredare jag träffade och jag måste erkänna att det kändes gott att titta på dom och säga " nu ska det bli gott med en kall öl" blev en plankstek med.

Varför begärde ni inte att få höra resterande samtal? Måste ändå vart av stort intresse med tanke på vilket brott du var misstänkt för? Vill man inte ha all information som finns då?.
Hatar potatismos, hade valt kebab! Hehe.
Citera
2014-04-09, 16:14
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Varför begärde ni inte att få höra resterande samtal? Måste ändå vart av stort intresse med tanke på vilket brott du var misstänkt för? Vill man inte ha all information som finns då?.
Hatar potatismos, hade valt kebab! Hehe.

Var ju min advokat som skötte det där och han såg väl ingen anledning att höra på anonyma tipsare då polisen inte kunde presentera dom som lämnat uppgifterna
Citera
2014-04-09, 16:52
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Var ju min advokat som skötte det där och han såg väl ingen anledning att höra på anonyma tipsare då polisen inte kunde presentera dom som lämnat uppgifterna

Men om polisen gick så hårt på spåret att du var skyldig för mord just pga anonyma tips, är det inte högst intressant att då få höra dessa oavsett om det just är anonyma tips? Kanske bara jag som tänker så. Undersökte polisen dina föräldrars bil?
Citera
2014-04-09, 17:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
P.K, vad är din uppfattning om taxiresan som P.U säger sig ha gjort? Det ger ju alibi för bara en bråkdel av natten. Vore ju högst begråtansvärt om polisen nöjer sig med detta! Kände du "taxitjejen", och har du varit i kontakt med henne någon gång efter försvinnandet? Kanske är läge för polisen att ta ett nytt snack med henne?

Det är ju givetvis helt avhängigt på vad "taxi-tjejen (-erna) uppger i sin berättelse. Rent hypotetiskt kan hon (J) ju påstå typ:

"-Jo, vi åkte taxi tillsammans från stan ca kl 02.30 och när vi kom fram till bråten spenderade vi ca 2,5 timmar tillsammans (t.ex nuppade mm). Vi skildes åt ca 05.00-05.30."

Det är ju i så fall ett tidsmässigt heltäckande alibi. Nu borde väl PU komma i håg det tycker man, ev. hänsyn till J eller ev. "otrohet" mot exet borde väl inte längre vara spec. relevant längre, inte minst med tanke på det allvarliga som han anklagas för.

Gäller däremot alaibit enbart för ca 04.30-05.15 är det ju inte mycket värt. Sedan är det hela dessutom beroende av om "taxitjejerna" minns rätt natt, att det verkligen var natten/morgonen den 14'e juni 1992. Det gäller ju förvisso även PK o PU, som dock är överens att PU's våldgästning verkligen inträffat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in