2014-04-10, 12:54
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Ska kolla upp det inga problem har det på papper,blev inga fler förhör efter hypnosen.

Är det inte konstigt att det inte blev ett förhör efter detta? Var ju en annorlunda lösning på ett förhör genom hypnos och att man kanske ville komplettera frågor efteråt?
När polisen förhörde dig och berätta att du var misstänkt för mord på Helena, fick du höra hur du gjort detta och vart? Att dom presenterade olika scenarios för dig?
Citera
2014-04-10, 12:56
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ska kolla upp det inga problem har det på papper,blev inga fler förhör efter hypnosen.

Stämmer det att du blev avskriven 1997-11-05? Har du efter detta vart på förhör ang Helena?
Citera
2014-04-10, 12:59
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Stämmer det att du blev avskriven 1997-11-05? Har du efter detta vart på förhör ang Helena?

1997-11-07 är korrekt datum och efter det har jag aldrig haft kontakt med polisen.
Har ju haft kontakt med Leffe men det räknas väl inte som polis.
Citera
2014-04-10, 13:08
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Är det inte konstigt att det inte blev ett förhör efter detta? Var ju en annorlunda lösning på ett förhör genom hypnos och att man kanske ville komplettera frågor efteråt?
När polisen förhörde dig och berätta att du var misstänkt för mord på Helena, fick du höra hur du gjort detta och vart? Att dom presenterade olika scenarios för dig?

Jag tycker inte det var konstigt att det inte blev fler förhör man hade tömt allt man hade och det var noll.
Nej dom presenterade inga scenarios för mig det ville dom jag skulle stå för.
Citera
2014-04-10, 13:15
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Du har svar på allt. Du verkligen ger från dig själv. Att du är oskyldig i lagens mening vet vi. Tror ingen tänker tanken ens att du skulle vara skyldig. Du har inget att dölja, därför är du samarbetsvillig. credd till alla som du som svarar och ser till att alla frågetecken försvinner. Finns ju en papegoja på tråden som minns det han vill minnas, och inte minns det han inte vill minnas, säger en hel del för mig
Citera
2014-04-10, 13:29
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Jag tycker inte det var konstigt att det inte blev fler förhör man hade tömt allt man hade och det var noll.
Nej dom presenterade inga scenarios för mig det ville dom jag skulle stå för.

Då skedde hypnosen 97 med? Nej Leif kan man inte riktigt räkna in där, även om han är högt aktad i dessa kretsar. Även om dom tömde dig på alla frågor under hypnos så kanske man ville redogöra vad som hände under hypnosförhöret i ett vanligt tillstånd, var så jag menade.
Fick du veta vilken plats Helenas tillhörigheter hittades under förhöret?
Citera
2014-04-10, 13:32
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Du har svar på allt. Du verkligen ger från dig själv. Att du är oskyldig i lagens mening vet vi. Tror ingen tänker tanken ens att du skulle vara skyldig. Du har inget att dölja, därför är du samarbetsvillig. credd till alla som du som svarar och ser till att alla frågetecken försvinner. Finns ju en papegoja på tråden som minns det han vill minnas, och inte minns det han inte vill minnas, säger en hel del för mig

Håller med dig att han ska ha cred för att han orkar svara på frågor precis hela tiden. Men även om man är avskriven från brottet så är det inget som säger att det är fel (men tror personen ifråga är oskyldig). Finns inga bevis och knappt inga spår, någon har lyckats med det perfekta brottet tyvärr.
Citera
2014-04-10, 14:03
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2

Vet inte om jag har svar på allt men det jag skriver står jag för, sen får man leva med att så länge fallet förblir olöst är vissa fortfarande säkra på min skuld.
Men det tar jag så länge det inte drabbar min familj
Citera
2014-04-10, 14:06
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Håller med dig att han ska ha cred för att han orkar svara på frågor precis hela tiden. Men även om man är avskriven från brottet så är det inget som säger att det är fel (men tror personen ifråga är oskyldig). Finns inga bevis och knappt inga spår, någon har lyckats med det perfekta brottet tyvärr.

Som sagt jag kan ju inte svära mig fri kommer alltid finnas tvivel om det blir olöst.
Citera
2014-04-10, 14:18
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Som sagt jag kan ju inte svära mig fri kommer alltid finnas tvivel om det blir olöst.

Så är det, en avskrivning betyder inte att du inte är skyldig till Helenas försvinnande. Tyvärr kommer vi nog aldrig få veta vad som hände Helena den där natten och vi lär aldrig få veta om du är skyldig eller oskyldig till detta, så länge ingen fälls för brottet det är sanningen i det hela.
Har två frågor, bad polisen om att få dom kläderna du hade på dig den aktuella dagen/natten? Och lånade du dina föräldrars bil efter Helenas försvinnande?
Citera
2014-04-10, 14:33
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Dom kanske inte har fler inspelade utan körde en fuling med oss och konstigt nog undersöktes aldrig mina föräldrars bil även att jag bad dom.
'
Vore det inte en god idé att du nu får lyssna på alla banden från de/den som ringde in och angav dig. Det är en rättighet du har och materialet finns säkert sparat.

Det kan ju faktiskt vara den/de verkliga gärningsmannen/männen som finns där.

'
Citera
2014-04-10, 14:34
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Så är det, en avskrivning betyder inte att du inte är skyldig till Helenas försvinnande. Tyvärr kommer vi nog aldrig få veta vad som hände Helena den där natten och vi lär aldrig få veta om du är skyldig eller oskyldig till detta, så länge ingen fälls för brottet det är sanningen i det hela.
Har två frågor, bad polisen om att få dom kläderna du hade på dig den aktuella dagen/natten? Och lånade du dina föräldrars bil efter Helenas försvinnande?

Nej egentligen betyder inte avskrivningen att jag inte skulle kunna vara skyldig och det har jag accepterat.Jag hoppas verkligen du har fel om att vi aldrig får veta vad som hände den natten men personligen tror jag dom förstörde utredningen med mig.
Jag har aldrig lämnat några kläder men fick frågan om jag ägde vita shorts vilket jag gjorde.
Ja bilen hade jag ofta fram till jag flyttade till Falkenberg 93
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in