Citat:
Ursprungligen postat av
grrth
Tack för svar. Du skriver att du gör 2 satser per gång, gör du dom då alltså en sats per burk?
Bara att vänta på att snusen kommer hem. Vad bakar du för sats? Körde nu senast på prillan grov och tycker den är helt okej faktiskt, så beställde 2 st prillan grov igen. Har tidigare kört prillan Norrland och coobra grön. PN var väll okej, men fanns en bismak där som jag tycker man kan vara utan, och som jag inte funnit i prilöans grova. Coobra grön var i övrigt helt perfekt (konsistens, smak), MEN... Efter några dosor så var läppen alldeles sönder. Fick byta sida av läppen efter varje prilla, sved som bara den. Synd annars på en så i övrigt bra sats. Något sandkorn för mycket dock. I Prillan satserna har jag ej funnit sand överhuvudtaget.
Med vänlig hälsning,
Nu har jag precis plockat ut 2 satser Prillan Grov för sista kylningen innan smaksättning.
Jag har nog kört kanske 10 satser och tycker det blir bättre för var gång, kanske lite smuligt, men ska testa att öka Glycerolet med 50% och se vad som händer.
Har testat lite olika smaksättning och fastnat för 2 msk. rökarom, 2 msk. vaniljsocker, 2 msk. vaniljextrakt per sats, och tycker det blir ganska bra, lite småsött blandat med rök funkar bra för mig. Efter mognad fryser jag in snuset i 1/2 kg. påsar.
Bäst av allt är att man blåser Borg på en massa skatt, och att det är en ganska trevlig om än lite stinkande hobby.
Har dock en förstående fru.