Citat:
Ursprungligen postat av
narkan
Jag har tillverkat eget lössnus i några år nu. Jag letar hela tiden efter nya sätt att producera det på. Jag har byggt en egen "snusugn" av 100 mm cellplast (600x1200). I den har jag en 60w glödlampa (gamla modellen). De snussatser jag använder mig av idag är från coobra. Jag använder mig av totalt 1l vatten under processen.
Först kokar jag 4 dl vatten och tillsätter halva saltmängden i det. Jag häller det direkt i originallådan, där råtobaken ligger. Sedan ställer jag in det i "snusugnen" och tänder lampan. Efter några timmar är temperaturen uppe i 90 grader. Jag låter den stå så i i ca 26-30 timmar. Lukten blir inte frän. Lukter lite svagt piptobak. Sedan är det bara att ta ut snuset och tillsätta de andra ingredienserna och blanda i stor tunna med borrmaskin och färgvisp, UTOMHUS. Jag har min ugn i källaren. Frugan störs inte av tillverkningen. Är tacksam för fler idéer och tips för egen tillverkning av snus. Ps mina dosor kostar under 4 kr Ds/Vetenskapsmannen

Blandar du inte snusmassan innan du svettar den? Och skaffa en bra elvisp, en borrmaskin med färgvisp
är lika effektiv som en träslev i mitt tycke. Men ok, är du nöjd så är det ju bra.