2014-02-22, 16:46
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Det var en Portionssats han köpte som man tillsätter vatten + ev arom till, ej en Lössnus sats.
Ok, det visste jag inte. Låter hur dumt som helst.
Citera
2014-02-22, 19:42
Medlem
Har ni testat SWEDSNUS EXPRESS LÖSSNUSSATS? Man behöver inte pastörisera det i ugnen utan det är bara blanda i vatten och allt annat.

http://www.swedsnus.nu/index.php?cPa...c484ef686bd186
Citera
2014-02-23, 00:10
Medlem
Ocelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199011x
Har ni testat SWEDSNUS EXPRESS LÖSSNUSSATS? Man behöver inte pastörisera det i ugnen utan det är bara blanda i vatten och allt annat.

http://www.swedsnus.nu/index.php?cPa...c484ef686bd186
Prövat 2 ggr, helt okej blir det, aningen svårkramat men jag kramar aldrig så för mig spelade det ingen roll, smaken helt ok, provat special bara, billigt också, värt o pröva om man är storsnusare
Citera
2014-02-23, 04:23
Medlem
pletis avatar
Har nu testat prillan norrland. Måste säga att tobaken känns mycket bättre än coobra. Har inte behövt smaksätta nått än, men isf blir det egenpulat brännvin
Citera
2014-02-23, 13:12
Medlem
Jag har tillverkat eget lössnus i några år nu. Jag letar hela tiden efter nya sätt att producera det på. Jag har byggt en egen "snusugn" av 100 mm cellplast (600x1200). I den har jag en 60w glödlampa (gamla modellen). De snussatser jag använder mig av idag är från coobra. Jag använder mig av totalt 1l vatten under processen. Först kokar jag 4 dl vatten och tillsätter halva saltmängden i det. Jag häller det direkt i originallådan, där råtobaken ligger. Sedan ställer jag in det i "snusugnen" och tänder lampan. Efter några timmar är temperaturen uppe i 90 grader. Jag låter den stå så i i ca 26-30 timmar. Lukten blir inte frän. Lukter lite svagt piptobak. Sedan är det bara att ta ut snuset och tillsätta de andra ingredienserna och blanda i stor tunna med borrmaskin och färgvisp, UTOMHUS. Jag har min ugn i källaren. Frugan störs inte av tillverkningen. Är tacksam för fler idéer och tips för egen tillverkning av snus. Ps mina dosor kostar under 4 kr Ds/Vetenskapsmannen
Citera
2014-02-23, 13:35
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkan
Jag har tillverkat eget lössnus i några år nu. Jag letar hela tiden efter nya sätt att producera det på. Jag har byggt en egen "snusugn" av 100 mm cellplast (600x1200). I den har jag en 60w glödlampa (gamla modellen). De snussatser jag använder mig av idag är från coobra. Jag använder mig av totalt 1l vatten under processen. Först kokar jag 4 dl vatten och tillsätter halva saltmängden i det. Jag häller det direkt i originallådan, där råtobaken ligger. Sedan ställer jag in det i "snusugnen" och tänder lampan. Efter några timmar är temperaturen uppe i 90 grader. Jag låter den stå så i i ca 26-30 timmar. Lukten blir inte frän. Lukter lite svagt piptobak. Sedan är det bara att ta ut snuset och tillsätta de andra ingredienserna och blanda i stor tunna med borrmaskin och färgvisp, UTOMHUS. Jag har min ugn i källaren. Frugan störs inte av tillverkningen. Är tacksam för fler idéer och tips för egen tillverkning av snus. Ps mina dosor kostar under 4 kr Ds/Vetenskapsmannen
Blandar du inte snusmassan innan du svettar den? Och skaffa en bra elvisp, en borrmaskin med färgvisp
är lika effektiv som en träslev i mitt tycke. Men ok, är du nöjd så är det ju bra.
Citera
2014-02-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Blandar du inte snusmassan innan du svettar den? Och skaffa en bra elvisp, en borrmaskin med färgvisp
är lika effektiv som en träslev i mitt tycke. Men ok, är du nöjd så är det ju bra.

Jag är nöjd med min metod. elvisp har jag provat. Borrmaskin och färgvisp är bäst hittills, enligt mig. Att baka snuset torrt funkar bättre en att följa original receptet, allt enligt mig. Jag är nöjd med resultatet. Men är givetvis nyfiken på andra idéer om hur man framställer det perfekta snuset
Citera
2014-02-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Vart köper ni ert snus?

Snusmajoren, själv?
Citera
2014-02-23, 18:40
Medlem
[quote=burgerhead|47648796]Snusmajoren, själv?[/QUOTE
Senast på snus2.se
Citera
2014-02-26, 10:06
Medlem
Hur är Coobras whiskeyarom?
Citera
2014-02-27, 21:10
Medlem
Jag köpte cobras stark lös. Mycket gott snus tycker jag, dock lite för blött för min smak. Receptet är ju lite "ca." Öppna dosor på elementet löser ju detta iofs. Önskar dock ett perfekt resultat. Någon som har erfarenhet för ett perfekt resultat? Jag gick på medelvärde 8 plus 6 dl.
Citera
2014-02-27, 21:12
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag köpte cobras stark lös. Mycket gott snus tycker jag, dock lite för blött för min smak. Receptet är ju lite "ca." Öppna dosor på elementet löser ju detta iofs. Önskar dock ett perfekt resultat. Någon som har erfarenhet för ett perfekt resultat? Jag gick på medelvärde 8 plus 6 dl.
Har du lagrat snuset? Det blir mycket bättre efter några veckor, även btrf
fuktigheten. Det binder vattnet bättre efter en tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in