2014-04-09, 08:26
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
" Pulls " från en munk kan hålla fast en Goblin..

Det han menar är nog att ingen cc effekt varar permanent på en goblin då de "resetar" sig själva vid vissa hp treshholds, de går dock ganska bra att slowa samt suga in med monk
Citera
2014-04-09, 08:29
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
" Pulls " från en munk kan hålla fast en Goblin..
Det var som fan . Har runan med extra range på den och det funkar inte, även om jag spammar så stannar han upp en halv sekund och sedan går det inte att få stopp på den jävlen.
Citera
2014-04-09, 08:30
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Det han menar är nog att ingen cc effekt varar permanent på en goblin då de "resetar" sig själva vid vissa hp treshholds, de går dock ganska bra att slowa samt suga in med monk
Det var detta jag menade
Citera
2014-04-09, 08:32
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Någon som har försökt farma Frozen Blood? Droppas bara utav Chiltara som kan spawna i Caverns of Frost, efter 5-6 timmars farmande så hade jag sett henne totalt 1 gång, och då droppade hon inget.

Caverns of Frost var dock en rätt nice run, restarta game tills man får "Clear the Caverns of Frost" som bounty, och när man clearar så stöter man ibland på 1-2 cursed chests och 1-2 goblins, flera pack och en garanterad resplendent chest, samt 20-25m xp för bountyn (på T1-T2).

Chiltara är buggad på två vis, först har hon helt otroligt låg spawnchans sen har hon även helt sjukt låg dropchans (på saken som behövs för staff of herding). Blizzard har svarat på detta (bluepost) och sagt att detta fungerar som det ska, men hon kanske borde ha lite högre spawnchans. Folk har likssom farmat henne i 15h utan att få gibbering gemstone... något som förut gick på max 30min
Citera
2014-04-09, 08:52
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Det var som fan . Har runan med extra range på den och det funkar inte, även om jag spammar så stannar han upp en halv sekund och sedan går det inte att få stopp på den jävlen.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Det var detta jag menade

Som han sa jag menar med :P
Att få den stå helt still är omöjligt, suga fast den och få den närmare för kort stund är som sagt möjligt :P
Citera
2014-04-09, 09:41
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Chiltara är buggad på två vis, först har hon helt otroligt låg spawnchans sen har hon även helt sjukt låg dropchans (på saken som behövs för staff of herding). Blizzard har svarat på detta (bluepost) och sagt att detta fungerar som det ska, men hon kanske borde ha lite högre spawnchans. Folk har likssom farmat henne i 15h utan att få gibbering gemstone... något som förut gick på max 30min
Har det skett någonting nytt med Whimsyshire eller hur kommer det sig att folk farmar +15h för att få staven?
Citera
2014-04-09, 09:57
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
Har det skett någonting nytt med Whimsyshire eller hur kommer det sig att folk farmar +15h för att få staven?

Antagligen inte, inte vad jag vet i allafall.
Men det är ju kul att ha något mål och inte bara farma runt i oändligheten. För samtidigt som man jagar pcs för att få staven farmar man ju bra områden.
Jag ska lätt börja jaga runt efter mer specifika delar nu när nya uppdateringen kommer. Kändes inte helt värt det innan, men nu jävlar.
Har riftat och kört bountys i uppåt 100h och det börjar bli lite småsegt även om det är nya rifts varje gång.
Citera
2014-04-09, 10:24
Medlem
Glöm inte det där dom skrev om crusaders på hardcore.
Citera
2014-04-09, 10:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Antagligen inte, inte vad jag vet i allafall.
Men det är ju kul att ha något mål och inte bara farma runt i oändligheten. För samtidigt som man jagar pcs för att få staven farmar man ju bra områden.
Jag ska lätt börja jaga runt efter mer specifika delar nu när nya uppdateringen kommer. Kändes inte helt värt det innan, men nu jävlar.
Har riftat och kört bountys i uppåt 100h och det börjar bli lite småsegt även om det är nya rifts varje gång.

Har staffen och lite sugen på att köra Whismy, inte testat det sen RoS (hade tänkt att köra det i måndags, men mycket på jobbet just nu + en del resor, så blev bara ett fullt bounty och en rift varje kväll den här veckan hittills, men verkar lugna ner sig lite nu på jobbet), så hoppas på att köra en whimsy i afton när jag ser på fotbollen.
Citera
2014-04-09, 11:51
Medlem
Så då fick man äntligen tal rasha 4 set bonus, http://eu.battle.net/d3/en/profile/jojesos-2304/hero/5854031 meteor regn överallt.
Citera
2014-04-09, 12:57
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom

Finns materials i whimsy för Sages set (gröna legendarys från BS). Kanske är därför?
Annars är whimsy likadant som förut fast lättare.
Citera
2014-04-09, 12:58
Moderator
^Eazs avatar
Sprang över den här: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10189299133

Alla olika class specific set items.

Är det bara jag eller suger Crusaderns, inte setbonusarna som sådana, visst, hjälmen med prerolled socket är trevligt, men kan någon av statsen rulla +Block?

Annars är ju faktiskt The Helm of Rule att föredra, och då missar man 6piece bonusen som faktiskt är bra, att köra Akarat's Champion oftare är ju verkligen helt guld.

Sen att det bara finns ett set medans de andra klasserna har 2 känns lite sådär (+ att det finns även andra setitems längre ner på sidan som gagnar andra klasser men inte crusadern)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in