2014-04-08, 22:43
Medlem
intesakuls avatar
Män verkar skrämmande överrepresenterade i statistiken. Vad ska vi göra åt männen som grupp?
Citera
2014-04-08, 23:26
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesakul
Män verkar skrämmande överrepresenterade i statistiken. Vad ska vi göra åt männen som grupp?

Man är ett kön, ett biologiskt sådant. Men det är alltid stor humor att höra feminister värja sig för faktabaserade generella slutsatser för att sen själva generalisera grovt om män.
Citera
2014-04-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Man är ett kön, ett biologiskt sådant. Men det är alltid stor humor att höra feminister värja sig för faktabaserade generella slutsatser för att sen själva generalisera grovt om män.

Men faktum är att män står för en extremt stor del utav våldet. Det går inte att komma ifrån. Ska man vara konsekvent och verkligen vilja minska på våldet så skulle man se till att framförallt kvinnor och barn fick komma till Sverige eftersom de är betydligt mer laglydiga än männen är.

Den stora gruppen av män som invandrar och som redan är i övre tonåren eller upp till 30 år, de har tyvärr en väldigt svår start i Sverige samtidigt som de befinner sig i den ålder då de är som mest våldsamma.

Sen misstänker jag starkt att huvudskälet till att många män väljer att fly sitt land är att de redan i hemlandet har begått brott och att det bidrar till de höga siffrorna i statistiken.
Citera
2014-04-09, 00:12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Men faktum är att män står för en extremt stor del utav våldet. Det går inte att komma ifrån. Ska man vara konsekvent och verkligen vilja minska på våldet så skulle man se till att framförallt kvinnor och barn fick komma till Sverige eftersom de är betydligt mer laglydiga än männen är.

Den stora gruppen av män som invandrar och som redan är i övre tonåren eller upp till 30 år, de har tyvärr en väldigt svår start i Sverige samtidigt som de befinner sig i den ålder då de är som mest våldsamma.

Sen misstänker jag starkt att huvudskälet till att många män väljer att fly sitt land är att de redan i hemlandet har begått brott och att det bidrar till de höga siffrorna i statistiken.

En annan förklaring är att män från MENA och sub-sahara i mycket större utsträckning är genetiskt aggressivare och har sämre impulskontroll. Det finns flera studier som pekar i den riktningen.
Citera
2014-04-09, 00:34
Medlem
Citat:
En annan förklaring är att män från MENA och sub-sahara i mycket större utsträckning är genetiskt aggressivare och har sämre impulskontroll. Det finns flera studier som pekar i den riktningen.

Visst är det mycket våld i både afrika och mellanöstern, men tänk också på alla miljoner som lever där. Alla är inte våldsamma. Det är därför jag menar att det är deras våldsamma grupper som vi får hit om vi inte håller ögonen öppna.

Säg att 10% av befolkningen i mellanöstern har våldsamma tendenser. Men av de som kommer till Sverige så är det inte 10% utan kanske 30% som har våldsamma tendenser. Anledningen är då att många flyr undan rättvisan och straff i sina hemländer och söker lyckan i främmande land.

Det är det jag menar och som kan vara en stor orsak till att vi får så höga siffror som 23ggr överrepresentation.
Citera
2014-04-09, 00:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Samtidigt finns det ju rassesvennar som skryter över vikingarnas rövarfärder i främmande land och blir alldeles till sig i brallan av Kalle Dussins erövringståg.
Är övertygad om att en och annan präktig svensk gjorde sig skyldig till våldtäkt.

Hur som helst tycker jag att myndigheter etc bör vara öppna med siffror och då gärna ha en analys som sträcker sig djupare än vad en del rassar här mäktar med.

Har läst mods inlägg. Redan rubriken på tråden antyder att det inte kommer att handla om jämställdhet. Såvida inte orättvisor i världen avtrubbar folk eller håller dem på en "obildad" nivå, att det är en form av icke-jämställdhet.
Men en del av "invandrarhatet" i tråden har sin uppkomst i det faktum att feminister anklagar alla män för att vara våldtäktsmän samtidigt som de håller våldtagande och hedersmördande invandrare bakom ryggen (sålänge de själva inte ska gå med i nåt statsfeministiskt fackeltåg mot hedersmord).
Citera
2014-04-09, 08:02
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Visst är det mycket våld i både afrika och mellanöstern, men tänk också på alla miljoner som lever där. Alla är inte våldsamma. Det är därför jag menar att det är deras våldsamma grupper som vi får hit om vi inte håller ögonen öppna.

Säg att 10% av befolkningen i mellanöstern har våldsamma tendenser. Men av de som kommer till Sverige så är det inte 10% utan kanske 30% som har våldsamma tendenser. Anledningen är då att många flyr undan rättvisan och straff i sina hemländer och söker lyckan i främmande land.

Det är det jag menar och som kan vara en stor orsak till att vi får så höga siffror som 23ggr överrepresentation.

Även om det bara skulle vara 10%(som är för lågt) blir effekterna på samhället som helhet enorma. Om du finge följande val, skulle du tacka ja till det: det finns 10 krukor framför dig varav en innehåller en giftorm, skulle du stoppa handen i en av dessa med motiveringen att risken endast är 10%? Skillnaden är förstås att mångkulturivrare hoppas att det blir någon annan som stoppar ned handen i en kruka och inte de.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-04-09 kl. 08:27. Anledning: Ord
Citera
2014-04-09, 08:04
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Samtidigt finns det ju rassesvennar som skryter över vikingarnas rövarfärder i främmande land och blir alldeles till sig i brallan av Kalle Dussins erövringståg.
Är övertygad om att en och annan präktig svensk gjorde sig skyldig till våldtäkt.

Hur som helst tycker jag att myndigheter etc bör vara öppna med siffror och då gärna ha en analys som sträcker sig djupare än vad en del rassar här mäktar med.

Har läst mods inlägg. Redan rubriken på tråden antyder att det inte kommer att handla om jämställdhet. Såvida inte orättvisor i världen avtrubbar folk eller håller dem på en "obildad" nivå, att det är en form av icke-jämställdhet.
Men en del av "invandrarhatet" i tråden har sin uppkomst i det faktum att feminister anklagar alla män för att vara våldtäktsmän samtidigt som de håller våldtagande och hedersmördande invandrare bakom ryggen (sålänge de själva inte ska gå med i nåt statsfeministiskt fackeltåg mot hedersmord).

På vilket sätt menar du att det skulle motivera import av våldtäktsmän? Är det samma logik som säger att Sverige måste ta emot negrer för att det fanns ett svenskt slavskepp en gång i tiden?

Förövrigt har ju svenska myndigheter redan gjort "begåvade" analyser av problematiken genom att hänvisa till "socioekonomiska faktorer". Som tur är finns det ju riktiga forskare på andra sidan sundet.

”Invandring från lågintelligenta länder kommer oåterkalleligt sänka den svenska IQ-nivån, till skada för Sveriges produktivitet och internationella konkurrenskraft. Det borde oroa både nuvarande och kommande statsledare, att demokrati aldrig gått att upprätthålla i länder där befolkningens medel-IQ understiger 90″, skrev den danske forskaren Hellmuth Nyborg i en debattartikel i danska Jyllands-Posten.

http://www.friatider.se/invandrare-sanke-i-nya-pisa
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-04-09 kl. 08:23. Anledning: Ord
Citera
2014-04-09, 09:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Mm, men kommer det bara kvinnor så gifter de sig alltså i större utsträckning med svenska män och får barn med dessa. Jag har själv en utomeuropeisk sambo, våra barn får europeisk uppfostran. Jag tror alltså att ditt argument inte håller generellt sett.

Det är kvinnan som uppfostrar barnen därmed blir det hennes värderingar som överförs. Dina barn kommer därmed att växa upp med utomeuropeiska värderingar.
Senast redigerad av Babianen 2014-04-09 kl. 09:21.
Citera
2014-04-09, 09:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det där menar du som ett plus hoppas jag.

Hur menar du? Män i traditionella kulturer får sin kvinnosyn från modern och inte från fadern.
Citera
2014-04-09, 10:01
Medlem
MAS74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är kvinnan som uppfostrar barnen därmed blir det hennes värderingar som överförs. Dina barn kommer därmed att växa upp med utomeuropeiska värderingar.

Sant men i denna samhälle barn lämnas i tidig ålder till dagis för att systemet kräver att både partner ska ut i arbetslivet i och med det ge någon form av inverkan sen skiler sig klart mellan utom Europeisk uppfostran och Europeisk barn uppfostran.
Citera
2014-04-09, 10:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAS74
Sant men i denna samhälle barn lämnas i tidig ålder till dagis för att systemet kräver att både partner ska ut i arbetslivet i och med det ge någon form av inverkan sen skiler sig klart mellan utom Europeisk uppfostran och Europeisk barn uppfostran.

Jag tänkte inte på det. Jag har ingen aning om hur det funkar med dagis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in