2013-07-09, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Etnicitet har betydelse när det kommer till våldtäkter, vissa etniciteter våldtar mer än andra just för att det finns genetiska skillnader mellan etniciteter som intelligens och hormonnivåer. Finns mycket forskning som bekräftar detta.
Ge exempel på sådan forskning. Länkar, namn på ledande forskare, vetenskapliga artiklar, e.d. Jag efterfrågar bara en eller två konkreta VETENSKAPLIGA källor så det bör du klara av att leverera.

Särskilt studier om kopplingen etnicitet/intelligens och etnicitet/genetik/våldtäkt. Bör ju vara inom discipliner som medicin, biologi och fysisk antropologi som sådana forskningsresultat eventuellt finns.

Citat:
Våldtäkt och gruppvåldtäkt är en del av kulturen i dessa länder. En kulturyttring som nu sprider sig över hela Sverige.
Så nu handlar det plötsligt om kultur och inte genetik? Om nu våldtäkter sker p.g.a. vissa genetiska anlag hur kan detta spridas genom kulturell överföring?
Senast redigerad av bjursa 2013-07-09 kl. 01:21.
Citera
2013-07-25, 20:50
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Ge exempel på sådan forskning. Länkar, namn på ledande forskare, vetenskapliga artiklar, e.d. Jag efterfrågar bara en eller två konkreta VETENSKAPLIGA källor så det bör du klara av att leverera.

Särskilt studier om kopplingen etnicitet/intelligens och etnicitet/genetik/våldtäkt. Bör ju vara inom discipliner som medicin, biologi och fysisk antropologi som sådana forskningsresultat eventuellt finns.

Så nu handlar det plötsligt om kultur och inte genetik? Om nu våldtäkter sker p.g.a. vissa genetiska anlag hur kan detta spridas genom kulturell överföring?

Finns väldigt mycket källor på Flashback. Här är forskning från USA där man har en mer öppen debatt och inte mörkar. Där belyser man istället skillnaderna mellan amerikaner afro, latino osv. Bara i Sverige har man någon sjuk idé om att alla är svenskar och är precis likadana. I Sverige är man svensk och man är somaliesvensk, turksvensk etc. Det är ett direkt hån mot alla riktiga svenskar att påstå att alla är lika mycket svenskar, det är rasistiskt. Det är ju som att säga att alla människor som åker till USA är indianer, eller kurder finns inte utan är turkar och inget annat. Då reagerar folk om man påstår något sådant och kallas rasist, men att göra detsamma mot oss svenskar ser man inte som något problem.

Svar ja kultur och religion spelar också in, den unkna kvinnosynen inom islam påverkar. Ett exempel på detta kan du se i Storbritannien där muslimska pakistanier är kraftig överrepresenterade bland brott som våldäkt och pedofili. Däremot indier sticker inte ut i statistiken. Länderna var ett land en gång i tiden och består av samma folk endast olika kulturer och religion.

Hur farligt är det egentligen för en kvinna att vistas ensam med en slumpmässig man? Det beror i stor utsträckning på de inblandades hudfärg, visar amerikanska siffror.

Under 2007 begicks 14 000 sex*överfall mot vita kvinnor av svarta män i USA. Samma år begicks noll överfall av vita män riktade mot svarta kvinnor, visar statistik från FBI.
http://www.friatider.se/hudfargen-avgor-valdtaktsbenagenhet

Mer info i denna tråd:
Hudfärgen avgör våldtäktsbenägenhet
https://www.flashback.org/t2183879
Senast redigerad av White Christmas 2013-07-25 kl. 20:53.
Citera
2013-07-25, 22:52
Medlem
pewpews avatar
Citat:

Rasforskning är sedan andra världskriget mig veterligen förbjudet så därför kan man nog inte enkelt hitta den typen av statistik.

Personligen är jag övertygad om att det handlar om kultur och inte genetik. Men det handlar oxå om en annan viktig fråga som vi måste ta på oss och det är integration vilket vi är totalt misslyckade med i Sverige. Detta leder till desperation - det räcker du tittar på Husby för att inse detta. Tyvärr får man ju inte diskutera integration i vårt PK samhälle och därför kommer man indirekt ej heller kunna göra något åt vissa kulturellt betingade konsekvenser/problem.
Citera
2013-07-25, 23:27
Bannlyst
Citat:
Finns väldigt mycket källor på Flashback... www.friatider.se
Du hade alltså inga trovärdiga källor av vetenskaplig kvalité, precis som jag misstänkte. Lite synd för jag hade gärna läst intressanta forskningsresultat om dessa frågor.
Citera
2013-07-26, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Rasforskning är sedan andra världskriget mig veterligen förbjudet så därför kan man nog inte enkelt hitta den typen av statistik.

Personligen är jag övertygad om att det handlar om kultur och inte genetik. Men det handlar oxå om en annan viktig fråga som vi måste ta på oss och det är integration vilket vi är totalt misslyckade med i Sverige. Detta leder till desperation - det räcker du tittar på Husby för att inse detta. Tyvärr får man ju inte diskutera integration i vårt PK samhälle och därför kommer man indirekt ej heller kunna göra något åt vissa kulturellt betingade konsekvenser/problem.
Husby verkar ju ha varit ett politiskt iscensatt drama av några välslipade miljardbidragskommunister.

På vem faller integrationsansvaret, på den nyanlände eller på mig som infödd? Själv tycker jag hela invandringsdebatten är efterbliven, enbart driven av emotionella argument utan intellekt och nykter verklighetsförankring. Hur integrerar man en analfabetisk somalier från medeltiden in i det svenska 2013 hbtq-samhället?
Citera
2013-10-13, 23:30
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Du hade alltså inga trovärdiga källor av vetenskaplig kvalité, precis som jag misstänkte. Lite synd för jag hade gärna läst intressanta forskningsresultat om dessa frågor.

Som jag sa det är bara att söka så finns det hur mycket forskning som helst.

Håll till godo, mycket forskning att gräva ner sig i om du klickar vidare på länkarna.

http://en.metapedia.org/wiki/Race_and_crime

Citat:
The Handbook of Crime Correlates (2009) is a literature review of over 5200 scientific studies examining how many different factors correlate with and otherwise are related to crime.

Blacks are an estimated 39 times more likely to commit a violent crime against a White than vice versa, and 136 times more likely to commit robbery.

Blacks are 2.25 times more likely to commit officially-designated hate crimes against whites than vice versa.

Here were 10,000 gang-rapes by Blacks against Whites between but not a single "White"-on-Black gang rape.

Som vi ser när det kommer till gruppvåldtäkter så är det samma problem i USA som i Sverige. Dvs att det är svarta och bruna män som begår gruppvåldtäkter på vita flickor/kvinnor. Rasistbrott helt enkelt.
Citera
2013-12-31, 12:20
Medlem
White Christmass avatar
Nu startar ett nytt upprop på twitter

#mörktertalet

Där man talar om alla de som inte anmäler. Hur många av oss är inte bekanta med en kvinna eller en flicka som har blivit hotad till livet efter utförd våldtäkt och detta just av en man av utländsk härkomst. Ja det är här det stora problemet ligger.

Man uppskattar att ungefär bara 1/4 av alla grova sexualbrott anmäls i Sverige. Ett stort mörkertal med andra ord.

Alla som verkligen tror på jämställdhet kräver att våra svenska värderingar och den svenska jämställdheten ska gälla i Sverige och man inte ska integrera en sjuk flick och kvinnosyn i Sverige vilket som sker just nu och som drivs på av de 7 etablerade partierna i riksdagen.

Gott nytt år alla kvinnokämpar! Ni som kallar er feminister är hycklare och kan dra något gammalt över er. Mörka invandrarmäns extrema överrepresentation när det kommer till våldtäkt, ofredande och pedofili som ni gör, ja det kan inte vara lätt att se sig själv i spegeln.
Citera
2014-03-27, 11:28
Medlem
White Christmass avatar
En förklaring till att sveriges befolkning speciellt kvinnor och flickor inte känner till den sjuka överrepresentationen bland invandrare när det kommer till våldtäkter är att media medvetet mörkar.

---------------
Björn Häger är journalist och forskare.

Slutligen innehåller Hägers bok en riktigt intressant undersökning om vilka åsikter de intervjuade journalisterna anser vara berättigade till objektiv behandling i media. Det visar sig här att 24 av 26 (i teorin) anser det fullt legitimt att förespråka en minskning av invandringen, men bara 9 tycker det är fullt legitimt att motsätta sig mångkultur. Endast 5 anser det fullt legitimt att utmåla muslimer som det största hotet mot dagens Sverige. Mest kontroversiellt är det dock uppenbarligen med rena faktauppgifter, för det bevisade faktum att invandrare våldtar mer än infödda svenskar tycker ynka 3 journalister är något som får påpekas i media.
---------------

23 av 26 journalister i Sverige anser att man inte ska sprida fakta om invandrare och våldtäkter, sjukt samhälle vi lever i.
Citera
2014-03-31, 08:02
Medlem
Eftersom Sverige tar in en majoritet av män så borde den självklara lösningen vara att enbart ta in kvinnor ett par år. En kvotering helt enkelt, är du kvinna får du uppehållstillstånd och sedan medborgarskap. Då blir det mindre konkurrens om kvinnorna, mindre våldsbrott, bättre integration. Upprätthållarna av vansinniga kulturella värderingar är i huvudsak män, så utan dessa assimileras kvinnorna bättre.
Citera
2014-03-31, 08:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Eftersom Sverige tar in en majoritet av män så borde den självklara lösningen vara att enbart ta in kvinnor ett par år. En kvotering helt enkelt, är du kvinna får du uppehållstillstånd och sedan medborgarskap. Då blir det mindre konkurrens om kvinnorna, mindre våldsbrott, bättre integration. Upprätthållarna av vansinniga kulturella värderingar är i huvudsak män, så utan dessa assimileras kvinnorna bättre.

Det är kvinnorna som tar hand om barnen därmed är det kvinnorna som överför de kulturella värderingarna.
Citera
2014-04-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är kvinnorna som tar hand om barnen därmed är det kvinnorna som överför de kulturella värderingarna.

Mm, men kommer det bara kvinnor så gifter de sig alltså i större utsträckning med svenska män och får barn med dessa. Jag har själv en utomeuropeisk sambo, våra barn får europeisk uppfostran. Jag tror alltså att ditt argument inte håller generellt sett.
Senast redigerad av CatoHectorian 2014-04-08 kl. 23:02.
Citera
2014-04-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Det där menar du som ett plus hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in