2014-04-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det menar jag är nonsens. Det var på MB:s begäran Vatchareeya kontaktade KJ för pluggande på lördag e.m./kväll, det var ett led i planläggningen att bli av med VB. Men eftersom MB:s mobil i väsentliga delar är raderad och VB:s mobil är försvunnen så går detta knappast att bevisa. Men att kontakten om pluggande hos KJ är MB:s förslag är jag rätt "Berg"säker på - om uttrycket tillåts ..

Fast du.. Hur går det här ihop då? förklara gärna mer ingående.. vet att du har gjort det tidigare men din teori kan ju ha ändrats... hur går det ihop?
Citera
2014-04-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ett problem med att behålla mobilen är risken med att avslöja sin egen positionsbestämning. Dessutom skulle utredarna kunna lista ut vart VB mobil har rört sig, vilka mobilsamtal, sms och motsvarande som skett. Svaret blir då enklet - KJ måste göra sig av med VB mobil.

Om KJ skulle vara skyldig tror jag att hans huvudsakliga motiv isåfall var att han kände sig utnyttjad av VB.
Senast redigerad av zemixon 2014-04-09 kl. 00:37.
Citera
2014-04-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Ja stackars tjej. Hon trodde att han var ofarligt konstig men ack så fel hon hade.

Motivbild ifall KJ är GM:

KJ behandlade stundtals VB mycket dåligt under tiden de var ett par.. Det verkade som att KJ fortfarande hade känslor kvar för VB medan VB enbart såg KJ som sin kompis och inget annat. (ett ex. I VBs facebookuppdatering den 4 maj skriver hon att hon ska träna och sen hem till en kompis och plugga. + läs alla sms..)

KJ skämdes antagligen fortfarande för hur han behandlat VB när de var tillsammans.. han skämdes troligtvis också för att hon förlåtit honom trots det............ han tyckte inte att han förtjänade det....KJ brydde sig mycket om VB..... När KJ tittade på VB blev han påmind om sina mindre bra egenskaper... de han skämdes över... de som kan såra, förnedra och ställa till problem..........

VB visste mycket väl om KJs känslor för henne. Trots det utnyttjade hon KJs empati, omtanke, kärlek och vänlighet- kanske för mycket...........

Utifrån sms och meddelande från VB uttryckte hon sig ofta ganska klumpigt och med bristande grammatik samt med dold "sarkasm" etc.

KJ har aspergers och tolkar saker och ting bokstavligt......................
Senast redigerad av zemixon 2014-04-09 kl. 01:07.
Citera
2014-04-09, 01:11
Medlem
Theforeigners avatar
Hittade i dag detta telefonnummer som tillhört VB.

http://www.hitta.se/vattchareeya+b%C3%A4ngsuan/-/person/0VxjXXUUHG

Vattchareeya Bängsuan
Mobil: 076-127 42 65
E-post
p.bangsuan@hotmail.com

MEN... nu har jag sökt i FUP efter detta telefonnummer och hittar ingentig alls

Någon som kan hitta detta VB telefonnummer i FUP?

Kan VB haft en ekstra telefon som man inte ennu kjänner till?
En telefon hon använt till något specielt syfte?
Och om detta är tillfället var finns den telefonen?
Och kan man inhämta upplysningar på vilka telefonnummer hon talat med på denna telefon/telefonnummer?
Citera
2014-04-09, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det menar jag är nonsens. Det var på MB:s begäran Vatchareeya kontaktade KJ för pluggande på lördag e.m./kväll, det var ett led i planläggningen att bli av med VB. Men eftersom MB:s mobil i väsentliga delar är raderad och VB:s mobil är försvunnen så går detta knappast att bevisa. Men att kontakten om pluggande hos KJ är MB:s förslag är jag rätt "Berg"säker på - om uttrycket tillåts ..

Herregud! Du håller på än med de här idiotierna? Ska man behöva återkomma varenda vecka och påpeka det logiska vansinne som dina fantasier leder till? MB övertygade VB att spontankontakta KJ för att ses lördag kväll? Detta efter ett dokumenterat storgräl - "grand finale" - mellan VB och MB på FB som finns dokumenterat i FUP?

Om vi ska tro den dokumenterade bevisning som finns, så tog VB kontakt med KJ i direkt anslutning till hennes uppbrott från MB. Så ser det möjliga sambandet ut.

Din teori om att MB i maskopi med AN och airsoftare från halva Europa styrde VB att kontakta KJ och börja planera det "event" där hon själv miste livet är så dumt att Lagro framstår som Minerva i jämförelse...
Citera
2014-04-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hittade i dag detta telefonnummer som tillhört VB.

http://www.hitta.se/vattchareeya+b%C3%A4ngsuan/-/person/0VxjXXUUHG

Vattchareeya Bängsuan
Mobil: 076-127 42 65
E-post
p.bangsuan@hotmail.com

MEN... nu har jag sökt i FUP efter detta telefonnummer och hittar ingentig alls

Någon som kan hitta detta VB telefonnummer i FUP?

Kan VB haft en ekstra telefon som man inte ennu kjänner till?
En telefon hon använt till något specielt syfte?
Och om detta är tillfället var finns den telefonen?
Och kan man inhämta upplysningar på vilka telefonnummer hon talat med på denna telefon/telefonnummer?

Det är väldigt vanligt att människor har flera mobiler/simkort... av flera olika anledningar.... och hon kan även ha velat ha skyddat nr.. jag menar att det som finns på hitta.se inte var hennes riktiga nr som hon använde dagligen.....

Vad händer om du ringer det numret? undrar var det simkortet/den mobilen finns nu?
Citera
2014-04-09, 01:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Fast du.. Hur går det här ihop då? förklara gärna mer ingående.. vet att du har gjort det tidigare men din teori kan ju ha ändrats... hur går det ihop?

Nej, min teori är densamma. Vatchareeya förespeglades en träff med MB efter middagen på Pär & Micke's - men jag tror att ett möte skedde tidigare, nämligen nån gång under tiden 16:00 när VB påstås ha lämnat hemmet - och 19:00 då familjen Bergs middag inleddes. Under Bergs familjemiddag tror jag VB befann sig i sällskap med KJ. Men inte i KJ:s bostad, utan i hans bil. Förmodligen släppte KJ av henne vid 21-tiden och ett vittne tycks ha sett henne på Lejonbacksvägen där jag tror att MB meddelat att han skulle hämta upp henne. Vilket jag tror att han gjorde, men MB var i min teori inte ensam i bilen, och därmed var det kört för Vatchareeya Bangsuan som fråntogs sin mobil (som NN valsade runt med för att förvilla snuten) medan VB togs till platsen för "eventet" där hon skulle dödas. Jag tror också att KJ åkte till sin brorsa en stund för att få alibi men att han anslöt till övriga under kvällen. Det här är min teori som jag redovisat tidigare i tråden och den står fast tills annat visar sig.
Citera
2014-04-09, 01:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

[--]

Exakt v a r f ö r mördades VB?

Jag tror att svaret på den frågan till en del är att Vatchareeya Bangsuan uppfattades som ett hot. Inte bara av MB som hade ett uttalat hot om anmälan från VB hängande över sig - utan att flera kvinnor än AN kan ha uppfattat VB som ett hot mot familjeidyllen. Var det inte så att VB på en fest hade gått in i ett sovrum där det redan fanns ett par i sängen och lagt sig bredvid dessa ? Att syftet med detta var en sexuell invit är väl inte att ta miste på ? Vatchareeya beskrevs som närmast en enstöring, utan nära kvinnliga vänner. Kan detta bero på att kvinnor uppfattade henne som ett hot ? Som promiskuös, beredd att förföra vilken man som helst som föll henne på läppen som kompensation för sin dåliga självbild ? Kanske var det fler som uppfattade VB som en "kackerlacka" som borde tas bort ? Inte för att därmed ha varit delaktiga i mordet - men inställningen till personen Vatchareeya Bangsuan .. Tror att rätt många i Boden vet hur det ligger till med VB-mordet men att tystnaden är kompakt beroende på att det kanske finns kvinnor utöver AN som kände sig lättade när VB hittades död.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-09 kl. 02:32.
Citera
2014-04-09, 01:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det är väldigt vanligt att människor har flera mobiler/simkort... av flera olika anledningar.... och hon kan även ha velat ha skyddat nr.. jag menar att det som finns på hitta.se inte var hennes riktiga nr som hon använde dagligen.....

Vad händer om du ringer det numret? undrar var det simkortet/den mobilen finns nu?

Jag bor inte i Sverige så testa gjärna själv nummret och berätta sean gjärna här vem, om någon, som svarar.
Citera
2014-04-09, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag bor inte i Sverige så testa gjärna själv nummret och berätta sean gjärna här vem, om någon, som svarar.

ok. En annan fråga:

Varför fanns det tejpbitar på VBs hals och i hennes hår när hennes kvarlevor hittades?
Citera
2014-04-09, 02:42
Medlem
Citat:
ok. En annan fråga:

Varför fanns det tejpbitar på VBs hals och i hennes hår när hennes kvarlevor hittades?

och

Vilka positioner hade KJ, AN och MBs med fleras mobiler den 4-5 maj?
Citera
2014-04-09, 02:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
ok. En annan fråga:

Förmodligen därför att gärningspersonerna samtidigt med sticken hade anbringat en plastpåse över hennes huvud, tejpad för att sluta tätt - asphyx - under dödskampen för att speeda andhämtning och hjärtverksamhet, samtidigt som lungan punkterades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in