2014-04-08, 18:12
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Okay, då borde du träffat mig på statt denna kväll.

Säger en gång till: Du var ej på statt denna kväll
Jag träffade dig, Jag och su.anne och hel.na var där, jo.an körde ner oss. Da.iel var också med, sen gick vi till statts parken efter statt, 7 pers var vi där age.ring, la.se sk.g , Nicol. Jag, tommyBra... Danie. och en kille från lyrestad. Polisen körde ju hem mig. Tror du på fullaste allvar att jag åker ner till stan för att sätta mig i satts parken. nej vi var på statt, Sus.nne talade med helena. Jag stod bara bredvid. Kommer ihåg att hon hade ett linne som påminde om ett fiskenät. stickad variant, svart till färgen . Helena och sussa..e kände varandra sen skoltiden. så nog fasiken var jag där. Att du först nu reagerar på detta tycker jag är skumt. Men förstår varför. Jag deklarerar vad det handlar om när jag har dom fakta som jag behöver. Är det inte konstigt. Intressant om du svarar Du minns inte hur du kom ner. Jag vet att ni tog din bil. Får jag bara dom som var med i bilen när jag sa nej till att ni fick åka med oss. Så hamnar du plötsligt i en knivigare situation, Just nu är det mitt ord mot ditt. men när det gäller satt så har så många sett mig där. Du vet väl om att man skulle nämna alla man sett på stan eller på statt, Eftersom Jag är lite av en B kändis. så var det många som nämnde att dom sett mig. Sen minns du inget efter statt. inte ett smack. minnes förlust igen. 1 1/2 timme, och ingen har ens sett dig, Du var ju också lite av en B kändis. Sen.. oooops. så minns du igen . Taxi resan. sen efter resan upp till mig , vad fan du skulle göra där kan man ju fråga sig Så minns du inget igen. Jag har ju sussan.. som vittne om vad du sa , om att du ville ha alibi för natten, och allt annat som jag redan skrivit om. Man behöver inte vara professor för att se vad du minns. En 6 åring hade sett att det är något som är helt åt helskotta här. Du minns så väl som du själv säger att jag inte var på statt . fast poliser, 100 pers har sett mig. vänner , x etc SEN MINNS DU DOM OBETYDLIGA DETALJERNA. Det som är som en röd tråd. Är dom känsliga uppgifterna, rivsår. alibi, kommer inte ihåg hur du kom till stan. känsligaste tiden då helena försvinner , så är du som uppslukad. du minns inget och ingen har sett dig.Och nu tar du till med en rövar historia som inte finns substans för. Den sämsta jag hört. Att jag inte var på statt, Vet ju varför du nu plötsligt nämner det, Du vill inte bli kopplad till att du tog bilen ner. Vad du gjorde 1 1/2 timma kan man bara gissa, Men avböjer denna gång. Samlar fakta från en del folk. En del kanske har munkavel. vad vet jag. Men jag gillar inte munkavlar, så jag ser till att dom tas bort.
Citera
2014-04-08, 18:18
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Har varit hos Polisen som alla andra och redogjort för mina iakttagelser!
Ja du. Det tog sin tid för den upptagna fönstermontören som var så upptagen att gå ner, fast jag sa till dig, Du visade inget intresse alls. Tog det inte ett år eller så för dig att ta dig dit , eller är jag helt fel ute
Citera
2014-04-08, 18:23
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Det var som sagt inte personligt riktat utan mer allmänt för tråden.
Sedan hör du nog till dem som varit/är mest saklig i denna trams tråd.

Det som beträffar tider i detta resonemang är ovisst, då även gällandes p.k´s.
Även om han i mångt utgöra sig till tvärsäkerhetsexpert i "fakta", som många antager blint som sanna.
Dåligt med källkritik och faktagranskning allmänt.
Har ju mer på fötterna än vad du hade /har. Fast jag var packad. Du minns ju bara en del. och det är inte mycket det. TVÄRSÄKER PÅ ATT DU VILLE HA MIG SOM ALIBI ALIBI ALIBI
Citera
2014-04-08, 19:04
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Okay, då borde du träffat mig på statt denna kväll.

Säger en gång till: Du var ej på statt denna kväll
Jag väntar med spänning på att du ska gå till polisen för att anmäla mig för förtal.
Du sa ju att du skulle polisanmäla mig för att jag pekade ut dig som Helenas Gärningsman,
Jag sa att du var en mördare. Vilket jag inte har 100% belägg för, För jag har inte sett dig göra något.
Men omständigheter som hur du såg ut när du kom hem till mig och hur du gapade och skrek, gång på gång. Vad i helvete har jag gjort, Sen ville du ha mig som alibi. ATT DU VARIT MED MIG HELA NATTEN. Jag frågade vad fasiken du hade gjort, först ville du tvätta av dig allt blod. från rivmärken och läppen som inte ville sluta blöda. Låna en tröja av mig. satte dig och drack ett glas vatten. Jag var bakfull så jag sa till dig att ta soffan och lugna ner dig, när du är redo att tala om vad som hänt så finns jag i sovrummet. Du fortsatte att springa mellan hallen och köket, och upprepa, vad fan har jag gjort. gång på gång. Kanske i 20 min upp till 30 min ungefär. Mitt x blev förbannad och bad dig lugna ner dig. Då gick du och la dig i soffan,vilket var en skinnsoffa. Så jag kunde fan inte sova. du låg inte stilla en sekund. Soffan knarrade utav att du rörde dig hela tiden. Sen sprang du upp till köket, . drack mer vatten och svamlade, tillbaka till soffan. Sen somnade jag och när jag vaknade var du borta. Detta är en sanning som jag svär över min döda broders grav. och det har jag gjort max 3 gånger, använder inte min broders namn för att det ska får mer tyngd i vanliga fall. utgår att folk tror att jag talar sanning. Allt annat är ju slöseri med deras tid. Men i detta fall använder jag det. Upp till var och en och Tänka fritt. om jag använder min brors namn i syfte i lögner. Vad jag skulle vara Alibi för. kom aldrig fram. Klart du inte har sagt detta, eller så kommer du inte ihåg det. Jag ser inte att jag ska slösa min tid på att sitta här och skriva lögner om någon. Har lagt av att hata. Slöseri med tid. Och tar för mycket av den goda energin som man har. Sen har jag inget hat mot dig. Det är för många frågetecken och alibi frågan, sen finns det en hel drös med saker som är ouppklarade. Jag var misstänkt här med. Fan jag fick så mycket frågor just för att jag är jag . tjuvjävel och drogförsäljare slogs för det mesta. Har sett många kända namn komma upp här. Just för att dom är kända. Dom okända tänker man inte på. Jag svarade på alla frågor, ville fan inte vara misstänkt för att någon fått för sig att pk kanske det är. så ja la upp mina bevis som jag hade. Vilket fick dom att bli tysta, Bara för man varit eller är kriminell så gör det inte en människa till mördare eller våldtäktsman. Man har nog andra fel i huvudet tror jag. Någon spärr som saknas, vad vet jag, Jag skulle inte ens tänka mig att du hade gjort detta. Men när tankarna gick och frågetecken kom upp. så pratade vi alla som var i samma gäng, ca 20 pers. Klart man kan sitta och prata om en enskild person massa dynga. sen säger man att det är han. I mitt fall så är den stora delen när du kom upp till mig och ville ha mig som vittne, därav mina misstankar bla
Citera
2014-04-08, 20:38
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Jag väntar med spänning på att du ska gå till polisen för att anmäla mig för förtal.
Du sa ju att du skulle polisanmäla mig för att jag pekade ut dig som Helenas Gärningsman,
Jag sa att du var en mördare. Vilket jag inte har 100% belägg för, För jag har inte sett dig göra något.
Men omständigheter som hur du såg ut när du kom hem till mig och hur du gapade och skrek, gång på gång. Vad i helvete har jag gjort, Sen ville du ha mig som alibi. ATT DU VARIT MED MIG HELA NATTEN. Jag frågade vad fasiken du hade gjort, först ville du tvätta av dig allt blod. från rivmärken och läppen som inte ville sluta blöda. Låna en tröja av mig. satte dig och drack ett glas vatten. Jag var bakfull så jag sa till dig att ta soffan och lugna ner dig, när du är redo att tala om vad som hänt så finns jag i sovrummet. Du fortsatte att springa mellan hallen och köket, och upprepa, vad fan har jag gjort. gång på gång. Kanske i 20 min upp till 30 min ungefär. Mitt x blev förbannad och bad dig lugna ner dig. Då gick du och la dig i soffan,vilket var en skinnsoffa. Så jag kunde fan inte sova. du låg inte stilla en sekund. Soffan knarrade utav att du rörde dig hela tiden. Sen sprang du upp till köket, . drack mer vatten och svamlade, tillbaka till soffan. Sen somnade jag och när jag vaknade var du borta. Detta är en sanning som jag svär över min döda broders grav. och det har jag gjort max 3 gånger, använder inte min broders namn för att det ska får mer tyngd i vanliga fall. utgår att folk tror att jag talar sanning. Allt annat är ju slöseri med deras tid. Men i detta fall använder jag det. Upp till var och en och Tänka fritt. om jag använder min brors namn i syfte i lögner. Vad jag skulle vara Alibi för. kom aldrig fram. Klart du inte har sagt detta, eller så kommer du inte ihåg det. Jag ser inte att jag ska slösa min tid på att sitta här och skriva lögner om någon. Har lagt av att hata. Slöseri med tid. Och tar för mycket av den goda energin som man har. Sen har jag inget hat mot dig. Det är för många frågetecken och alibi frågan, sen finns det en hel drös med saker som är ouppklarade. Jag var misstänkt här med. Fan jag fick så mycket frågor just för att jag är jag . tjuvjävel och drogförsäljare slogs för det mesta. Har sett många kända namn komma upp här. Just för att dom är kända. Dom okända tänker man inte på. Jag svarade på alla frågor, ville fan inte vara misstänkt för att någon fått för sig att pk kanske det är. så ja la upp mina bevis som jag hade. Vilket fick dom att bli tysta, Bara för man varit eller är kriminell så gör det inte en människa till mördare eller våldtäktsman. Man har nog andra fel i huvudet tror jag. Någon spärr som saknas, vad vet jag, Jag skulle inte ens tänka mig att du hade gjort detta. Men när tankarna gick och frågetecken kom upp. så pratade vi alla som var i samma gäng, ca 20 pers. Klart man kan sitta och prata om en enskild person massa dynga. sen säger man att det är han. I mitt fall så är den stora delen när du kom upp till mig och ville ha mig som vittne, därav mina misstankar bla

Jag kanske är lite självisk och färgad av eran diskussion men synd att det inte var för 18 år sedan

Hade varit liite enklare att heta PR då
Citera
2014-04-08, 23:25
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
...................................Jag vet att ni tog din bil. Får jag bara dom som var med i bilen när jag sa nej till att ni fick åka med oss. Så hamnar du plötsligt i en knivigare situation, Just nu är det mitt ord mot ditt. men när det gäller satt så har så många sett mig där. Du vet väl om att man skulle nämna alla man sett på stan eller på statt, Eftersom Jag är lite av en B kändis. så var det många som nämnde att dom sett mig. Sen minns du inget efter statt. inte ett smack. minnes förlust igen. 1 1/2 timme, och ingen har ens sett dig, Du var ju också lite av en B kändis........................

Enligt mina noteringar blir det minst ca 2 1/2 timme, ca 02.00-04.30.
Citera
2014-04-08, 23:55
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
1. Jag tyckte väl efteråt att mitt svar inte var bra hörde hur det lät,min mor sa jag låg hemma nej sa jag inte en lördag ok sa hon då ljuger vi inte säg att du inte vet.Är det något jag ångrar i mitt liv är det dom orden.Efter det tror jag utredningen förstördes när jag var villebrådet och inga andra alternativ undersöktes.
2. Förvånad att den frågan dröjde men min flickvän som jag träffade 2 veckor EFTER Helena försvann ägde bilen hon var med inne några gånger på förhör men vi fortsatte att vara ett par.
Såg nog jättebra ut när jag körde in till polisen men den vita golfen

Var det verkligen så illa att du inte hade någon egen bil vi tiden för H's försvinnande? Silver
färgade 740'n var väl dina föräldrars?

Förstår fortfarande inte riktigt varför polisen var så intresserade av den där vita volvo 740'n i Braxbolet år 2010, i samband med Helena, gubben som dog, huset som brann. Vi konstaterade förvisso att en 744 inte är helt olik PU's dåvarande bil, men bilen som är aktuell på cykelvägen ska ju varit mer åt ex.vis golf/peugeot205/Kadett. Är man alltså dessutom intresserade av en större ljus sedan a la 744.

Kan just detta intresse bidragit till polisens misstankar mot PR!?
Citera
2014-04-09, 00:18
Medlem
Citat:

Efter vad jag läst en längre tid och nu igen så finns det bara en gärningsman enligt din beskrivning. Konstigt att inte polisen är intresserad av dessa uppgifter, mycket märkligt..
Citera
2014-04-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Efter vad jag läst en längre tid och nu igen så finns det bara en gärningsman enligt din beskrivning. Konstigt att inte polisen är intresserad av dessa uppgifter, mycket märkligt..

Om han nu sa "vad i helvete har jag gjort" flera ggr om han nu inte har med Helena att göra så skulle du P.U kunna redogöra och skriva vad du menade istället, vad var det som du hade gjort som var så hemskt?
Citera
2014-04-09, 00:27
Medlem
Vad är det för poliser som inte kan lyssna på P.K:s uppgifter, det är skrämmande om inte detta är utrett. Jag tror inte att du ljuger om dina uppgifter, varför skulle du göra det? Detta måste komma till polisens kännedom!! Du som är skyldig till detta, erkänn nu en gång för alla så detta hemska kan få ett avslut.
Gå till polisen och berätta vad som hände och vart Helenas kvarlevor finns. GÖR DET NU!!
Citera
2014-04-09, 00:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Vad är det för poliser som inte kan lyssna på P.K:s uppgifter, det är skrämmande om inte detta är utrett. Jag tror inte att du ljuger om dina uppgifter, varför skulle du göra det? Detta måste komma till polisens kännedom!! Du som är skyldig till detta, erkänn nu en gång för alla så detta hemska kan få ett avslut.
Gå till polisen och berätta vad som hände och vart Helenas kvarlevor finns. GÖR DET NU!!

Min fetmarkering.

Polisen har kännedom om detta!
Citera
2014-04-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Min fetmarkering.

Polisen har kännedom om detta!

MEN vad är det för poliser isåfall, det är ju skrämmande vad dåligt, man skäms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in