Citat:
Ursprungligen postat av
Atervandsgrand4
Taxi togs från stan till Bråten där denna avslutades. För att där stanna för vidare samtal med varandra. Hur länge det pågick skall vara osagt men ändock en längre tid.
Därefter som vi bröt upp och hon gick till fots hem (villorna nedanför bråten). Gick jag upp till P.K.
Nu är det inte så att jag sitter med Polisen dokumentskåp här, så lite svårt att ge dig dessa uppgifterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Atervandsgrand4
Ser det som VIKTIGT att just vara saklig och adekvat. För att slippa hamna i den fantasia som ofta är fallet. Menar de anklagelser/ misstankar är inget man leker med, men förvisso verkar så vara fallet för allehanda privatdeckare (se de sista allmänt).
Det som finns i "polisens skåp" angående din kväll/natt måste ju till stor del komma från dig själv och/lr möjligen vittnesuppgifter som du borde ha konfronterats med när du hördes.
Jag tolkar ditt svar som att du inte minns/vet/vill säga när (ung. klockslag) på natten taxiresan påbörjades eller avslutades. Inte heller hur länge du eventuellt stannade o "pratade" med J väl framme i Bråten. Du vet inte heller när (ung. vilket år) taxitjejerna ska ha lämnat sitt vittnesmål om ditt alibi, och inte heller för mellan vilka klockslag alibit anses gälla.
De enda tiderna som är någorlunda säkra är alltså Statts stängning vid ca 02.00 och ditt uppenbarande hos PK ca. 05.30-06.00. Om man nu försöker vara realistisk och pussla med tiden så kanske det tog 5 minuter att gå till PK, du o J stod o surrade i ca 30 min, taxiresan tog 10 min. Detta skulle ge att taxin gick tidigast ca 04.45 från stan, alltså ca 2 tim o 45 min efter det att statt stängt???!
Angående ditt andra svar kan jag bara svara för mig själv, och jag försöker iaf att vara "saklig o adekvat" men kan säkert uppfattas som annat också. Att många "privatdeckare" engagerar sig med varierande grad av bl.a finkänslighet, noggrannhet, idoghet, saklighet m.m får man i detta fall nog stå ut med bl.a p.g.a att det forfarande efter snart 22 år saknar lösning angående både GM och var kvarlevorna gömdes, vilket med rätta upprör många rejält, framförallt med tanke på de anhöriga.