2014-04-06, 13:57
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
@Atervandsgrand4

Vad jag förstår så gick du inte till polisen, trots polisens uppmaningar i lokalpressen att de ville prata med dem som befunnit sig på Statt den aktuella kvällen/natten. Jag är nyfiken på varför du inte gjorde det. Du såg Helena inne på Statt, du säger dig t o m ha hejat på henne. Du skulle ha kunnat göra iakttagelser, som ev. hade kunnat intressera polisen.

Kan man fråga sig?? Hon betydde kanske inte mer för honom att bara till för att hälsa på. Fullt upp med arbete och dylikt. Som om alla i Mariestad var arbetslösa som gick till polisen för att lämna det man sett. Allt är och var av betydelse för dom
Citera
2014-04-06, 16:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Taxi togs från stan till Bråten där denna avslutades. För att där stanna för vidare samtal med varandra. Hur länge det pågick skall vara osagt men ändock en längre tid.
Därefter som vi bröt upp och hon gick till fots hem (villorna nedanför bråten). Gick jag upp till P.K.
Nu är det inte så att jag sitter med Polisen dokumentskåp här, så lite svårt att ge dig dessa uppgifterna.

Citat:
Ser det som VIKTIGT att just vara saklig och adekvat. För att slippa hamna i den fantasia som ofta är fallet. Menar de anklagelser/ misstankar är inget man leker med, men förvisso verkar så vara fallet för allehanda privatdeckare (se de sista allmänt).

Det som finns i "polisens skåp" angående din kväll/natt måste ju till stor del komma från dig själv och/lr möjligen vittnesuppgifter som du borde ha konfronterats med när du hördes.

Jag tolkar ditt svar som att du inte minns/vet/vill säga när (ung. klockslag) på natten taxiresan påbörjades eller avslutades. Inte heller hur länge du eventuellt stannade o "pratade" med J väl framme i Bråten. Du vet inte heller när (ung. vilket år) taxitjejerna ska ha lämnat sitt vittnesmål om ditt alibi, och inte heller för mellan vilka klockslag alibit anses gälla.

De enda tiderna som är någorlunda säkra är alltså Statts stängning vid ca 02.00 och ditt uppenbarande hos PK ca. 05.30-06.00. Om man nu försöker vara realistisk och pussla med tiden så kanske det tog 5 minuter att gå till PK, du o J stod o surrade i ca 30 min, taxiresan tog 10 min. Detta skulle ge att taxin gick tidigast ca 04.45 från stan, alltså ca 2 tim o 45 min efter det att statt stängt???!

Angående ditt andra svar kan jag bara svara för mig själv, och jag försöker iaf att vara "saklig o adekvat" men kan säkert uppfattas som annat också. Att många "privatdeckare" engagerar sig med varierande grad av bl.a finkänslighet, noggrannhet, idoghet, saklighet m.m får man i detta fall nog stå ut med bl.a p.g.a att det forfarande efter snart 22 år saknar lösning angående både GM och var kvarlevorna gömdes, vilket med rätta upprör många rejält, framförallt med tanke på de anhöriga.
Citera
2014-04-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Ha ha, va?? Var jag ju visst det. Det var inte mycket till svar, Klart jag var på statt

Okay, då borde du träffat mig på statt denna kväll.

Säger en gång till: Du var ej på statt denna kväll
Citera
2014-04-06, 21:45
Medlem
Citat:
@Atervandsgrand4

Vad jag förstår så gick du inte till polisen, trots polisens uppmaningar i lokalpressen att de ville prata med dem som befunnit sig på Statt den aktuella kvällen/natten. Jag är nyfiken på varför du inte gjorde det. Du såg Helena inne på Statt, du säger dig t o m ha hejat på henne. Du skulle ha kunnat göra iakttagelser, som ev. hade kunnat intressera polisen.

Har varit hos Polisen som alla andra och redogjort för mina iakttagelser!
Citera
2014-04-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Har du någonsin disponerat /haft tillgång till en vit/ljus Peugeot 205,P.U?

Herrejösses Kvasta-Sara, så nu är vi vid bilar igen. Nej, åter nej, har fortfarande inte ägt ovan nämnda bil.
Citera
2014-04-06, 21:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Har varit hos Polisen som alla andra och redogjort för mina iakttagelser!

Tack för att du är inne och svarar på frågor!

Skedde detta inledningsvis (strax efter Helenas försvinnande) och på ditt eget initiativ? Eller var det runt/något år innan millennieskiftet, då du var inne på förhör?
Citera
2014-04-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det som finns i "polisens skåp" angående din kväll/natt måste ju till stor del komma från dig själv och/lr möjligen vittnesuppgifter som du borde ha konfronterats med när du hördes.

Jag tolkar ditt svar som att du inte minns/vet/vill säga när (ung. klockslag) på natten taxiresan påbörjades eller avslutades. Inte heller hur länge du eventuellt stannade o "pratade" med J väl framme i Bråten. Du vet inte heller när (ung. vilket år) taxitjejerna ska ha lämnat sitt vittnesmål om ditt alibi, och inte heller för mellan vilka klockslag alibit anses gälla.

De enda tiderna som är någorlunda säkra är alltså Statts stängning vid ca 02.00 och ditt uppenbarande hos PK ca. 05.30-06.00. Om man nu försöker vara realistisk och pussla med tiden så kanske det tog 5 minuter att gå till PK, du o J stod o surrade i ca 30 min, taxiresan tog 10 min. Detta skulle ge att taxin gick tidigast ca 04.45 från stan, alltså ca 2 tim o 45 min efter det att statt stängt???!

Angående ditt andra svar kan jag bara svara för mig själv, och jag försöker iaf att vara "saklig o adekvat" men kan säkert uppfattas som annat också. Att många "privatdeckare" engagerar sig med varierande grad av bl.a finkänslighet, noggrannhet, idoghet, saklighet m.m får man i detta fall nog stå ut med bl.a p.g.a att det forfarande efter snart 22 år saknar lösning angående både GM och var kvarlevorna gömdes, vilket med rätta upprör många rejält, framförallt med tanke på de anhöriga.

Det var som sagt inte personligt riktat utan mer allmänt för tråden.
Sedan hör du nog till dem som varit/är mest saklig i denna trams tråd.

Det som beträffar tider i detta resonemang är ovisst, då även gällandes p.k´s.
Även om han i mångt utgöra sig till tvärsäkerhetsexpert i "fakta", som många antager blint som sanna.
Dåligt med källkritik och faktagranskning allmänt.
Citera
2014-04-06, 22:11
Medlem
Citat:
Tack för att du är inne och svarar på frågor!

Skedde detta inledningsvis (strax efter Helenas försvinnande) och på ditt eget initiativ? Eller var det runt/något år innan millennieskiftet, då du var inne på förhör?

Första var rätt omgående efter förvinnandet. Har för mig de kalla mig. Eftersom alla som varit på Statt (framför allt) eller stan skulle förhöras.
Citera
2014-04-06, 22:21
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Första var rätt omgående efter förvinnandet. Har för mig de kalla mig. Eftersom alla som varit på Statt (framför allt) eller stan skulle förhöras.

Kände du PR och BW på den tiden?
Citera
2014-04-06, 22:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Kommer du ihåg om du vid detta möte (ganska omgående efter Helenas försvinnande) berättade om taxiresan och vem du åkte med? Jag har för mig att du sagt att du sa till polisen att du åkte med U, men att de påstod att det var J du delade taxi med.
Citera
2014-04-07, 20:57
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Flåsa och flåsa men när jag åkte hem från mitt förhör i en vit liten golf tänkte jag"va fan svarade jag egentligen på vad jag själv gjorde"sen andra förhöret och att Ulle sagt att polisen tror jag gjort det innan hon fick munkavle. Och tror du att i en liten håla som Varberg att det går att vara anonym samt ha två restauranger utan att flickvänner visste något får du själv räkna ut.

Undrar om du kan svara på två frågor i tråden så är jag tacksam

1. Vad menar du med att du tänkte på vad du svarat egentligen.
2. Enligt källor hade du en silverfärgad 740 men du säger att efter förhören så åkte du hem i en liten vit golf var det din om inte vems och undersöktes den inte.
Citera
2014-04-08, 07:16
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Undrar om du kan svara på två frågor i tråden så är jag tacksam

1. Vad menar du med att du tänkte på vad du svarat egentligen.
2. Enligt källor hade du en silverfärgad 740 men du säger att efter förhören så åkte du hem i en liten vit golf var det din om inte vems och undersöktes den inte.

1. Jag tyckte väl efteråt att mitt svar inte var bra hörde hur det lät,min mor sa jag låg hemma nej sa jag inte en lördag ok sa hon då ljuger vi inte säg att du inte vet.Är det något jag ångrar i mitt liv är det dom orden.Efter det tror jag utredningen förstördes när jag var villebrådet och inga andra alternativ undersöktes.
2. Förvånad att den frågan dröjde men min flickvän som jag träffade 2 veckor EFTER Helena försvann ägde bilen hon var med inne några gånger på förhör men vi fortsatte att vara ett par.
Såg nog jättebra ut när jag körde in till polisen men den vita golfen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in