2014-04-07, 07:32
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
I sådana fall ligger du rätt illa till, för du äger väl nästan en meter split toe-söm vid det här laget?

När får vi se en sammanställning av din skogarderob förresten?

Haha, ja minst!

En sammanställning får nog vänta ett tag. Jag är rätt less på att ta bilder på skor för tillfället (som du kanske förstår). Däremot bjöd jag just på en sådan för inte så länge sedan: (FB) Tråden för oss skofascister v2.0 (diskussioner om kvalitetsskor /Mod) . Så kanske vid samma tidpunkt i år kan det vara läge igen? Lagom till när vinterskorna ska fram och sommarskorna bort?

När får vi se en sammanställning av din skogarderob då?
Citera
2014-04-07, 10:30
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Haha, ja minst!

En sammanställning får nog vänta ett tag. Jag är rätt less på att ta bilder på skor för tillfället (som du kanske förstår). Däremot bjöd jag just på en sådan för inte så länge sedan: (FB) Tråden för oss skofascister v2.0 (diskussioner om kvalitetsskor /Mod) . Så kanske vid samma tidpunkt i år kan det vara läge igen? Lagom till när vinterskorna ska fram och sommarskorna bort?

När får vi se en sammanställning av din skogarderob då?
Dina wholecuts alltså. M-m-mm.
Citera
2014-04-07, 10:48
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Dina wholecuts alltså. M-m-mm.

Det är ju ett par helt vanliga Weymouth, sådana har vi ju alla (och nu vet jag ju dessutom att de är kvalitativt ekvivalenta med EG ).

Personligen gillar jag mest Invernessen bredvid Weymouth. Underbar färg och form.
Citera
2014-04-07, 12:39
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Det är ju ett par helt vanliga Weymouth, sådana har vi ju alla (och nu vet jag ju dessutom att de är kvalitativt ekvivalenta med EG ).

Personligen gillar jag mest Invernessen bredvid Weymouth. Underbar färg och form.
"Sådana har vi ju alla utom mikelmilton…"
Citera
2014-04-07, 14:51
Medlem
Pörrs avatar
Ni som putsar era skor skinande blanka, har ni funderat på om "blänkan" kommer från antalet putsrörelser enbart eller också att det går en viss tid mellan varven s a s, i det att man gör cirkulära rörelser och inte drar över samma yta förrän ett antal tiondelar senare?
Citera
2014-04-07, 22:50
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Vad säger ni? Är ett par svarta loafers från Crockett&Jones godkända på affärsresor och kundbesök eller är det för casual? http://www.crockettandjones.com/product/boston-black-cav#.U0MP3aLCmuM
Citera
2014-04-07, 22:56
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad säger ni? Är ett par svarta loafers från Crockett&Jones godkända på affärsresor och kundbesök eller är det för casual? http://www.crockettandjones.com/product/boston-black-cav#.U0MP3aLCmuM

Först och främst beror det ju givetvis på vad för jobb och klädkod du har på ditt jobb. Men ett par svarta loafers är aldrig ett bra val på grund av att loafers är informella i sig och svart är en formell färg, formalitetskrock alltså. Satsa på ett par bruna loafers om du prompt skall ha ett par loafers. Ett par bruna oxfords eller derbys låter som mer passande för affärsresor och kundbesök.
Citera
2014-04-08, 09:54
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Först och främst beror det ju givetvis på vad för jobb och klädkod du har på ditt jobb.

...och hur långa affärsresorna är. Finns ju länder där loafers är mer/helt accepterade till kostym.
Citera
2014-04-08, 13:26
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:

I min mening är det med kostym en otroligt ful kombination, det känns ungefär som strumpor i sandaler.

Å andra sidan överraskades jag under mitt besök i New York, över hur många som traskar runt just så. Skor verkar vara amerikanarnas största brist. Gör det lätt för dig och använd ett par svarta oxfords, det felar sällan.
Citera
2014-04-08, 15:42
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockarring
Det blir iofs svårt för mig att prova ett par crocket & jones i min lilla byhåla.

Ingen som har nån åsikt om själva grundfrågan?

Förstår inte riktigt hur det blir lättare att prova pediwears eller herrings egna skor än C&Js i byn där du bor.

Men till grundfrågan, sub-£200 pediwears eller herrings, så är min inte så vågade gissning att det är hugget som stucket. Precis vid det sträcket i båda butikerna har du dock Loakes 1880-serie, och lägre än så tycker jag du inte ska gå.

Om du vill hoppa upp ett snäpp (se så svårt det är att hålla sig till den där grundfrågan) så skulle jag rekommendera Carmina snarare än C&J: klart billigare och jämförbar kvalitet.
Citera
2014-04-08, 16:25
Medlem
HerrSvetts avatar
Fråga:

Hur kan man lättast få sulans kant till en ljusare nyans? Den är mörkbrun, men borde vara ljusbrun. Kanske bäst att bara lämna in skorna för att få det gjort?
Citera
2014-04-08, 16:57
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockarring
Herringshoes eller Pediwears egna sortiment, vilka är bäst

I sortimenter under 200 pund.

Utan att veta något om pediwears egna sortiment kan jag rekommendera Herrings egna. Har Scott i 1966 linjen som är gjorda till Alfred Sargent Exclusive kvalitet, Herring Lambeth och Herring Rewe i classic-linjen. Mina Rewe är fyllebroggar som har fått otroligt mycket stryk men håller fortfarande väldigt bra (tack vare bra skovård).

Satsa på herring! Riktigt bra leverans med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in