2014-04-03, 14:52
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Tack! Var ska man i sådana fall dra gränsen? Jeans? Chinos?
Jag tycker att de skulle fungera, om än kanske något tveksamt, till ett par snygga jeans. Inte sådana där med fejkat slitage eller raggarhäng alltså. Och endast om du samtidigt bär skjorta. Chinos ska nog inte vara några problem alls.
Citera
2014-04-03, 19:37
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Köpte ett par nya skor igår. Då jag redan har ett par svarta oxfords och ett par mörkbruna single monks i mocka så föll valet på ett par mörkbruna oxfords i semi-brogue från Carmina den här gången. Nedan kommer ett par bilder på skorna.

Bild 1
Bild 2

Ett par frågor: hur pass gångbara anser ni att dessa skor är? Kan de bäras till mer avslappnade kläder eller är dessa något jag enbart ska ta på mig när jag har kostym/uddakavaj?
Funkar absolut till chinos och jeans. Men som sagt, skjorta på överkroppen.
Citera
2014-04-03, 20:43
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Jag tycker att de skulle fungera, om än kanske något tveksamt, till ett par snygga jeans. Inte sådana där med fejkat slitage eller raggarhäng alltså. Och endast om du samtidigt bär skjorta. Chinos ska nog inte vara några problem alls.

Nej nej, absolut inte sådana jeans.

Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Funkar absolut till chinos och jeans. Men som sagt, skjorta på överkroppen.

Tack grabbar! Ska se till att aldrig glömma skjortan när jag använder skorna.
Citera
2014-04-03, 23:40
Medlem
Citat:
Köpte ett par nya skor igår. Då jag redan har ett par svarta oxfords och ett par mörkbruna single monks i mocka så föll valet på ett par mörkbruna oxfords i semi-brogue från Carmina den här gången. Nedan kommer ett par bilder på skorna.

Bild 1
Bild 2

Ett par frågor: hur pass gångbara anser ni att dessa skor är? Kan de bäras till mer avslappnade kläder eller är dessa något jag enbart ska ta på mig när jag har kostym/uddakavaj?

Jag skulle säga att de fungerar till både jeans och chinos. Även outfiter utan kavaj, slips, etc, mår bra av snygga skor.
Citera
2014-04-05, 11:59
Medlem
hoodogs avatar
Dåså, då var det dags att bjuda på uppföljningsfoton från den EG-trilogi som levererades till mig för någon vecka sedan. Det är möjligt att ni redan sett bilderna någon annanstans i cyberspace, men för er som inte gjort det hoppas jag att det blir en trevlig stund!

Dover, 606E, Chestnut: http://imgur.com/a/S5bxY

Wells, 82E, Dark Oak: http://imgur.com/a/pUu6t

Nevis, 606E, Chestnut: http://imgur.com/a/tbQZX
Citera
2014-04-05, 12:09
Medlem
kinesarsles avatar
Tjenare.

Jag tänkte köpa ett par nya skor inom ca en månad, och jag tänkte be er om lite hjälp. Den här gången hade jag tänkt ta någonting från C&J:s handgradeserie. De skor jag har för tillfället är svarta Connaught, bruna Exmoor samt bruna Northcote. När hösten kommer har jag planerat ett par Chelsea.

Men nu är det ett par snygga skor för vår och sommar som gäller. De två jag har funderat på är Rosemoor och Selborne, men vad säger ni? Andra tips är också välkomna.

http://www.crockettandjones.se/wp-content/uploads/2012/11/rosemoor.jpeg
http://www.crockettandjones.se/wp-content/uploads/2012/11/selborne.jpeg
Senast redigerad av kinesarsle 2014-04-05 kl. 12:14.
Citera
2014-04-05, 12:24
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Även outfiter utan kavaj, slips, etc, mår bra av snygga skor.

Håller helt klart med dig, och det var anledningen till att jag satsade på just ett par bruna semi-brogues, då jag tänkte att de förmodligen skulle kunna komma att användas ganska regelbundet trots att jag ännu går i skolan och sällan bär kostym. Kul att få det bekräftat att de funkar till mer ledigare utstyrslar av er!

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Dåså, då var det dags att bjuda på uppföljningsfoton från den EG-trilogi som levererades till mig för någon vecka sedan.

Wellsen ser riktigt bra ut! Kan dock inte påstå att jag är särskilt förtjust i Dovern. Jag tror att det är de tjocka sömmarna som gör att jag inte riktigt har värmt mig för dem.
Citera
2014-04-05, 12:30
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Kan dock inte påstå att jag är särskilt förtjust i Dovern. Jag tror att det är de tjocka sömmarna som gör att jag inte riktigt har värmt mig för dem.

Oroa dig inte, det kommer. Det är vad man kallar en "acquired taste".
Citera
2014-04-05, 13:06
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Oroa dig inte, det kommer. Det är vad man kallar en "acquired taste".

Mycket möjligt! Däremot kan det dröja ett bra tag innan ett par Dovers dyker upp i skogarderoben: ett par Chucka boots till hösten och ett par Balmorals till vintern står på listan just nu, och Gud vet att skor inte är gratis.
Citera
2014-04-05, 23:26
Medlem
Citat:
Dåså, då var det dags att bjuda på uppföljningsfoton från den EG-trilogi som levererades till mig för någon vecka sedan. Det är möjligt att ni redan sett bilderna någon annanstans i cyberspace, men för er som inte gjort det hoppas jag att det blir en trevlig stund!

Grymt fina skor alla 3, men Dover är något extra enligt mig.
Citera
2014-04-06, 12:09
Medlem
Herringshoes eller Pediwears egna sortiment, vilka är bäst

I sortimenter under 200 pund.
Citera
2014-04-06, 12:46
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockarring
Herringshoes eller Pediwears egna sortiment, vilka är bäst

I sortimenter under 200 pund.
Spara lite till och välj de prisvärdaste skorna just nu, C&J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in