2014-04-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Spara lite till och välj de prisvärdaste skorna just nu, C&J.

På vilket sätt är C&J de mest prisvärda skorna just nu? Vilka andra märken jämför du dem med?
Citera
2014-04-06, 14:14
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frack
På vilket sätt är C&J de mest prisvärda skorna just nu? Vilka andra märken jämför du dem med?

Jag är särskilt på just "just nu" och varför detta.
Citera
2014-04-06, 17:29
Medlem
Vad har ni för skor när ni klär er mer avslappnat? Kanske bara enkelt umgås med gamla vänner, syskon, är i sommarstugan/landet osv.

Då skor starkt sätter formaliteten på sin outfit så känns det lätt att vara överklädd om kommer i brogues eller munkskor...
Citera
2014-04-06, 18:17
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frack
Jag tar in faktorn att du kan gå till en butik och prova in dem och känna på lästerna. Andra billigare märken har ofta hemsidor där du beställer hem varorna. C&J håller en hög kvalitet för ett relativt billigt pris, om man tittar på andra märken i samma kvalitet, så som edward green osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jag är särskilt på just "just nu" och varför detta.
Det är svårt att uttala sig om framtiden.
Citera
2014-04-06, 18:29
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Jag tar in faktorn att du kan gå till en butik och prova in dem och känna på lästerna. Andra billigare märken har ofta hemsidor där du beställer hem varorna. C&J håller en hög kvalitet för ett relativt billigt pris, om man tittar på andra märken i samma kvalitet, så som edward green osv.

Fast Edward Green håller betydligt högre kvalitet än Crockett & Jones.
Citera
2014-04-06, 18:54
Medlem
JanneKs avatar
Hur mycket kostar de billigare skorna från C&J, mellan tummen och pekfingret? Har för mig att de skor från dem som jag kikat på kostat lite mer än 4k, i vilket fall jag skulle säga att Carmina är mer prisvärda, då man kan hitta dessa för ca. 3k här i Sverige. Fast så äger jag ju två par från Carmina, så ta min åsikt med en nypa salt.

Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Vad har ni för skor när ni klär er mer avslappnat? Kanske bara enkelt umgås med gamla vänner, syskon, är i sommarstugan/landet osv.

Ett par chucka boots i mocka skulle passa just sådana, lite mer lediga tillfällen. Sen kan de ju även bäras med kostym, fast jag kanske är ensam om att tycka det.
Citera
2014-04-06, 19:03
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
C&J håller en hög kvalitet för ett relativt billigt pris, om man tittar på andra märken i samma kvalitet, så som edward green osv.

Citera
2014-04-06, 19:27
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Fast Edward Green håller betydligt högre kvalitet än Crockett & Jones.

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Ja, jag får medge att det var ett övertramp, men C&J håller ändå en mycket god standard för sitt pris.
Citera
2014-04-06, 20:12
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ja, det enda undantaget är väl den där modellen Dover som ligger ett snäpp längre ned på kvalitetsskalan.
Citera
2014-04-06, 21:00
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Ja, det enda undantaget är väl den där modellen Dover som ligger ett snäpp längre ned på kvalitetsskalan.

Gäller det bara Dover? Eller är det ett kvalitetsproblem för alla split-toes med handsydd apron??
Senast redigerad av hoodog 2014-04-06 kl. 21:03.
Citera
2014-04-06, 21:10
Medlem
Det blir iofs svårt för mig att prova ett par crocket & jones i min lilla byhåla.

Ingen som har nån åsikt om själva grundfrågan?
Citera
2014-04-06, 22:36
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Gäller det bara Dover? Eller är det ett kvalitetsproblem för alla split-toes med handsydd apron??
I sådana fall ligger du rätt illa till, för du äger väl nästan en meter split toe-söm vid det här laget?

När får vi se en sammanställning av din skogarderob förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in