2014-04-08, 19:37
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvett
Fråga:

Hur kan man lättast få sulans kant till en ljusare nyans? Den är mörkbrun, men borde vara ljusbrun. Kanske bäst att bara lämna in skorna för att få det gjort?

Jag var inne på samma sak förra sommaren. Jag sandpapprade på en försökssko med halvdant resultat, men ändå viss indikation på att det kanske skulle vara möjligt. Skomakaren var skeptisk och orolig för att färgen de använder på sulkanten skulle ha sugits upp för djupt i lädret för att det skulle bli bra.
Citera
2014-04-08, 21:31
Medlem
Tjao!

Angående att beställa Crockett and Jones via nätet med någorlunda snabb leverans.
Kollade in Pediwear.co.uk men visade sig att leveransen skulle dröja till mitten på sommaren..

Var är mest fördelaktigt att beställa, bra pris och snabb leverans efterfrågas?
Citera
2014-04-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NauticalCaptain
Tjao!

Angående att beställa Crockett and Jones via nätet med någorlunda snabb leverans.
Kollade in Pediwear.co.uk men visade sig att leveransen skulle dröja till mitten på sommaren..

Jag har själv beställt ett par C&J från http://www.edwardsofmanchester.co.uk/ som inte fanns i deras sortiment. Tog nog runt två veckor för dom att få skorna till sig och två dagar från UK till min dörr. Dessutom ingick skoblock!

Någon annan sida har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
Citera
2014-04-09, 09:19
Medlem
Vart beställer ni skokräm och liknande tillbehör från? Behöver nån skokräm till mina R.M williams blaxland.
Citera
2014-04-09, 09:21
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Tjao!

Bodileys har en sida med "immediate despatch" för vissa C&J-modeller: http://www.bodileys.com/shoes/c-j-immediate-despatch-shoes.html
Citera
2014-04-09, 10:36
Medlem
Michael.Caines avatar
Citat:
Tjao!

Jag förstår mig faktiskt inte på folk som kan beställa skor över nätet..

Jag förmodar att ni isåfall har provat modellen och lästen tidigare ?

Annars kan det gå köp rätt åt helvete, jag själv trodde jag hade smala fötter men var tvungen gå upp på en F-läst på mina senaste C&J.
Citera
2014-04-09, 10:43
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Caine

Annars kan det gå köp rätt åt helvete, jag själv trodde jag hade smala fötter men var tvungen gå upp på en F-läst på mina senaste C&J.

Du vet att posthanteringen inte är enkelriktad, va? Man kan ju returnera om det inte passar.
Citera
2014-04-09, 10:49
Medlem
Michael.Caines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Du vet att posthanteringen inte är enkelriktad, va? Man kan ju returnera om det inte passar.

Absolut men känns jävligt omständligt.
Då jag själv uppskattar expertis hjälp när jag lägger en större slant på ett par skor.
Då jag vet att skon inte kommer kännas helt hundra tills jag gått in den lite.

Därför uppskattar jag att gå till en fysiskt butik som kan ta alla tänkbara mått på mina fossingar och sedan hänvisa mig till rätt läst och modell.

Svårt se att en webbshop vill ta tillbaka ett par skor med gångveck...
Citera
2014-04-09, 10:50
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

F-vidd menar du. Vidden är inte något som nödvändigtvis har med smala eller breda fötter att göra. Det avgörande är snarare dina fötters volym.

Citat:
Absolut men känns jävligt omständligt.
Då jag själv uppskattar expertis hjälp när jag lägger en större slant på ett par skor.
Då jag vet att skon inte kommer kännas helt hundra tills jag gått in den lite.

Därför uppskattar jag att gå till en fysiskt butik som kan ta alla tänkbara mått på mina fossingar och sedan hänvisa mig till rätt läst och modell.

Svårt se att en webbshop vill ta tillbaka ett par skor med gångveck...

Det är ju toppen att du hittat ett sätt som passar dig!
Jag köper nästan alltid mina skor över nätet och det har funkat alldeles utmärkt. Visst, någon gång har jag varit tvungen att returnera, men ser man på det stora hela har jag kommit extremt mycket billigare undan än om jag skulle köpt alla skor i butik.

Sen är det ju så att för oss som inte bara köper de skor som finns i Sveriges butiker (tex JL, AS, Vass etc) har man inte mycket till alternativ än att köpa över nätet.
Senast redigerad av hoodog 2014-04-09 kl. 10:54.
Citera
2014-04-09, 11:35
Medlem
Michael.Caines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
F-vidd menar du. Vidden är inte något som nödvändigtvis har med smala eller breda fötter att göra. Det avgörande är snarare dina fötters volym.

Det är ju toppen att du hittat ett sätt som passar dig!
Jag köper nästan alltid mina skor över nätet och det har funkat alldeles utmärkt. Visst, någon gång har jag varit tvungen att returnera, men ser man på det stora hela har jag kommit extremt mycket billigare undan än om jag skulle köpt alla skor i butik.

Sen är det ju så att för oss som inte bara köper de skor som finns i Sveriges butiker (tex JL, AS, Vass etc) har man inte mycket till alternativ än att köpa över nätet.

Nej nu menade jag lästen. Lästen som utgör skalet/basen av läderskon.
Som kan komma i olika vidd, höjd m.m.

Visst det fungerar för mig, men det är för att jag aldrig riktigt provat på webbhopping tidigare.
Jag gillar som tidigare nämnt att klämma och prova produkten innan köp.

Samt få den hjälp och service man får på ställen som C&J, Hans Allde, Lund & Lund och Beckmans.

Som är de enda butikerna jag inhandlar skor från i Stockholm.
Där det verkligen är service och kunnande jämfört med butiker som du nämnde.

Men fungerar det för er så är det väl kanon. Trodde bara att det var svårare att inhandla skor än något annat klädesplagg över nätet.

Fattar galoppen att man kan nog spara in pengar på att handla över nätet.

Sen finns ju det faktiskt ganska bra med återförsäljare för flera kvalitetsskor i Sverige.
Senast redigerad av Michael.Caine 2014-04-09 kl. 11:38.
Citera
2014-04-09, 11:55
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Nej nu menade jag lästen. Lästen som utgör skalet/basen av läderskon.
Som kan komma i olika vidd, höjd m.m.

Visst det fungerar för mig, men det är för att jag aldrig riktigt provat på webbhopping tidigare.
Jag gillar som tidigare nämnt att klämma och prova produkten innan köp.

Samt få den hjälp och service man får på ställen som C&J, Hans Allde, Lund & Lund och Beckmans.

Som är de enda butikerna jag inhandlar skor från i Stockholm.
Där det verkligen är service och kunnande jämfört med butiker som du nämnde.

Men fungerar det för er så är det väl kanon. Trodde bara att det var svårare att inhandla skor än något annat klädesplagg över nätet.

Fattar galoppen att man kan nog spara in pengar på att handla över nätet.

Sen finns ju det faktiskt ganska bra med återförsäljare för flera kvalitetsskor i Sverige.

Nej, du menar F-vidd, inte F-läst. C&J har ingen läst som heter F.
Sen är jag inte riktigt med på vilka butiker "jag har nämnt" och som har sämre kunnande och service? Menar du min länk till Bodileys?
Citera
2014-04-09, 12:02
Medlem
Citat:

Identisk läst och storlek så ska det inte vara några problem. Mitt första par inhandlades givetvis i fysisk butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in