2014-04-07, 21:17
Medlem
Det har gått 10 år och polisen kallar det ett "genombrott" när det konstaterats att GM förmodligen är från Linköping. Jag tror man hade kommit längre genom gammalt hederligt och klassiskt utredningsarbete och inte så mycket topsa ungdomar till höger och vänster.

Signalementet på GM är för vaga, inte som t.ex. Hagamannen som hade 36 (typ) i skostorlek, dom skulle aldrig ha gått ut med signalement eller fantombild. Det har nog förstört mycket då jag är rädd att bilden inte ens påminner om mördaren.
Citera
2014-04-07, 23:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Jag har också fått se bilderna och visst var beskrivningen från vittnen att GM hade runda kinder och såg lite nördig ut? Det stämmer onekligen på honom.

Så det är ingenting som talar emot att den aktuella personen inte skulle kunna vara GM.

Om han nu inte bodde i Linköping vid tiden för mordet kan han varit husvakt eller liknande åt föräldrarna som bor i relativ närhet till Trädgårdsföreningen. Därav kanske han kom hem till en tom lägenhet/hus och ingen märkte blod och upprördhet.

Det verkar som att han har syskon som vid mordet var runt 10,13 och 16 år gamla.
Citera
2014-04-08, 00:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Vänligen bortse från mitt tidigare inlägg. Det om familjeförhållandena stämmer inte, har blandat ihop några personer.

Återkommer i ämnet när det är utrett
Citera
2014-04-08, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Blir sjukt besviken när jag läser detta. Inte på Pecka utan alla er andra i tråden.

Dom enda som verkligen grävt i detta fall "hands on" är jag och Sovvandring.
Tyvärr har han tröttnat, han var en stor tillgång i tråden med sin tekniska kunskap och kartläggningsförmåga.

Nu när det verkligen finns ett bra tips(peckas) att jobba så är det precis som vanligt. Bara massa jävla snack på folk här och och ingen som helst verkstad.

Att lokalisera denna person i Usa och titta över bla namnbytet är ju inget omöjligt uppdrag direkt.

För egen del har jag tappat all motívation i detta fall och lämnar härmed tråden för gott.

Lycka till ni andra!

Ska du lämna tråden för gott? Du är ju en av anledningerna till att man kollar denna tråd titt som tätt. Ja har skrivit lite i tråden om fallet dock bor ja inte ens i lkpg vet ej var mordet begicks och har därför inte så mycket att tillföra känns det som. Vet inte vad ja ska skriva men vill inte att tråden dör. Intressant med USA spåret.
Citera
2014-04-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Ska du lämna tråden för gott? Du är ju en av anledningerna till att man kollar denna tråd titt som tätt. Ja har skrivit lite i tråden om fallet dock bor ja inte ens i lkpg vet ej var mordet begicks och har därför inte så mycket att tillföra känns det som. Vet inte vad ja ska skriva men vill inte att tråden dör. Intressant med USA spåret.

Kan inte annat än hålla med, är inte alltid överens med massepojken, men det går att säga något annat än att h*n är en stor tillgång för tråden med sitt engagemang.
Citera
2014-04-08, 09:19
Medlem
Varför vi inte har tagit fast dubbelmördaren i Linköping ?

1. Vittnen är tysta och vill inte träda fram ( antingen vill de inte eller så bryr de sig inte eller så är de rädda ).

2. Annat folk som får in tips är så inne i sin egen värld att vad som helst kan hända utan att de varken sig ser eller hör.

3. Polisen gör inte sitt arbete som de skall utan gör misstag lite här och där och sedan när alla misstag har gjorts då tar de in en expert som skall försöka hitta något i all röra som de ställt till med....med andra ord Polisen gör ett uselt jobb!
Citera
2014-04-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Will-G

Jag håller fast vid den teori som tagits upp tidigare i tråden. Gärningsmannen är antingen död eller bor utomlands och kommer förmodligen aldrig att hittas.

Det enda lilla halmstrået som finns är att Sverige ökar takten på DNA-samarbetet med andra länder så att spåren från Linköping kan jämföras med fler utländska register.
Citera
2014-04-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Blir sjukt besviken när jag läser detta. Inte på Pecka utan alla er andra i tråden.

Dom enda som verkligen grävt i detta fall "hands on" är jag och Sovvandring.
Tyvärr har han tröttnat, han var en stor tillgång i tråden med sin tekniska kunskap och kartläggningsförmåga.

Nu när det verkligen finns ett bra tips(peckas) att jobba så är det precis som vanligt. Bara massa jävla snack på folk här och och ingen som helst verkstad.

Att lokalisera denna person i Usa och titta över bla namnbytet är ju inget omöjligt uppdrag direkt.

För egen del har jag tappat all motívation i detta fall och lämnar härmed tråden för gott.

Lycka till ni andra!

Vore kul om du stannar trots allt. Håller med dig om att du är en av dom som försökt mest och att vi andra får skärpa oss. Jag har varit intresserad länge av fallet och är det fortfarande men känner mig bara uppgiven. Finns ju ingenting att gå på direkt och det har bidragit till mitt mindre och mindre engagemang i tråden.
Citera
2014-04-08, 13:16
Avslutad
Nu är polisen underrättad. Utredaren verkade seriös, tog uppgifter och slog upp personen. Dock var han inte intresserad av några bilder utan de nöjer sig visst med passfotot.
Citera
2014-04-08, 15:05
Medlem
Bilderna var nästan kusligt lik den fantombild som cirkulerar. Nästan så att man fick lite kalla kårar. Han ser onekligen ut som en nörd som något vittne tros ha beskrivit honom.
Citera
2014-04-08, 15:45
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Will-G

1. Vittnen är tysta och vill inte träda fram ( antingen vill de inte eller så bryr de sig inte eller så är de rädda ).

2. Annat folk som får in tips är så inne i sin egen värld att vad som helst kan hända utan att de varken sig ser eller hör.

3. Polisen gör inte sitt arbete som de skall utan gör misstag lite här och där och sedan när alla misstag har gjorts då tar de in en expert som skall försöka hitta något i all röra som de ställt till med....med andra ord Polisen gör ett uselt jobb!

4. Polisen har gått ut med att man masstopsar och topsar alla som grips för våldsbrott hit och dit och blablabla. Ett eventuellt tips som hade lett till att mördaren gripits har helt enkelt inte skett för att personen som tänkt tipsa ser det som uppenbart att misstänkt redan är topsad.
Citera
2014-04-08, 18:49
Medlem
herrgurkas avatar
Av en ren slump så upptäckte jag idag att det inte är helt ovanligt för invandrare att heta "Leif" (fonetiskt). Det stavas oftast "Laith" och är ett mansnamn. Det bor en handfull med det namnet i Linköping idag i olika åldrar. Var det inte så att Anna-Lena jobbade med invandrare? Kan det varit detta namn hon menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in