2014-04-07, 14:56
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Tänkte mer på mordet. Att hålla sig undan så länge och se så vardaglig ut tyder på professionalism.
Eller tvärtom att GM ser så vardaglig ut kan ha bidragit till att han inte känts igen i Linköping, och därför kunnat hålla sig undan en bra tid efter morden. Pekkas skolkompis har ett personligt utseende, så han skulle ha känts igen kan jag tycka.
Citera
2014-04-07, 15:00
Avslutad
Har haft en del givande utbyte med engagerade personer via PM. Detta är positivt och uppskattat. Trodde dock i min enfald att efterfrågan på bilderna jag inte publicerar (av uppenbara skäl) skulle vara större. Ju mer input om eventuell likhet med fantombilden desto bättre, så "erbjudandet" står kvar.

Jag inser att jag inte kommer mycket längre och har för avsikt att lämna över det jag har till polisen de närmsta dagarna.
Citera
2014-04-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Eller tvärtom att GM ser så vardaglig ut kan ha bidragit till att han inte känts igen i Linköping, och därför kunnat hålla sig undan en bra tid efter morden. Pekkas skolkompis har ett personligt utseende, så han skulle ha känts igen kan jag tycka.
Ja, det är ju det som är professionalism. Att smälta in och inte dra till sig onödig uppmärksamhet.
Citera
2014-04-07, 15:31
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ja, det är ju det som är professionalism. Att smälta in och inte dra till sig onödig uppmärksamhet.
Men mordvapnet är långt ifrån professionellt. Leif G W Perssons beskrivning av GM är att han inte sticker ut i mängden, har mellanblont kortklippt hår, är inte kriminell och uppfattas som skötsam, spänstig och sannolikt brukare av snus samt att han är bosatt i området. Det är en sammanvägd bild som väger tungt, allt annat därutöver är fria fantasier.
Senast redigerad av MossTrums 2014-04-07 kl. 15:36.
Citera
2014-04-07, 15:43
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Men mordvapnet är långt ifrån professionellt. Leif G W Perssons beskrivning av GM är att han inte sticker ut i mängden, har mellanblont kortklippt hår, är inte kriminell och uppfattas som skötsam, spänstig och sannolikt brukare av snus samt att han är bosatt i området. Det är en sammanvägd bild som väger tungt, allt annat därutöver är fria fantasier.

Så sant, vem kände sig mobbad eller hånad av mohammad? Kanske en skitsak i sig men personen (barnet), klasskompisen mm, kan ha upplevt sig så kränkt att han/hon berättade för storebror. Storebror, några år äldre, känner sig tuff med kniv, tränar hårt, snusar och (kanske) inte är så inställsam till invandrare öht, planerar en grov hämd för sin bror/syster men något går fruktansvärt fel. Kanske ville han skrämma pojken, samtidigt som Anna-Lena, en dam med hög moral bestämmer sig för att ingripa. Stressituationer kan få oss alla att reagera irrationellt, göra saker som vi vanligtvis inte skulle göra. Frågan är dock - vilken enorm kyla att kunna dölja detta år efter år, men diagnosen kan vara psykopati, ADHD eller liknande, oförmåga att känna empati med offren etc.

Gå bara till er själva, lillebror eller lillasyster kommer hem och berättar att de mobbats i skolan eller man får höra det via någon annan. Den ilska man känner är fruktansvärd, jag har känt den själv och haft turen att inte göra något dumt men många gånger kunde det gått riktigt illa. Blod är tjockare än vatten
Senast redigerad av substitute 2014-04-07 kl. 16:02.
Citera
2014-04-07, 16:14
Medlem
Citat:
Kan ju vara GW:s bild som är fria fantasier då polisen verkar kört fast totalt. Blir löjligt när folk ska berätta hur GM är utan att veta vem han/hon är.
Citera
2014-04-07, 16:19
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Kan ju vara GW:s bild som är fria fantasier då polisen verkar kört fast totalt. Blir löjligt när folk ska berätta hur GM är utan att veta vem han/hon är.

Är det verkligen GW:s fria fantasier? jag menar, han är väl en av dom få som fått se förundersökningsmaterialet och borde skaffat sig en bild baserad på icke-fantasier?

Sen att Linköpingspolisen kört fast, jo det är ett understatement, men man har
också försökt, säkert till 110%. Vad FBI kunde hjälpa till med var säkert det
som vi nu ser, att GM bodde i närområdet, inte var kriminell eller speciellt
utstående som person om man säger så.
Senast redigerad av substitute 2014-04-07 kl. 16:34.
Citera
2014-04-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Är det verkligen GW:s fria fantasier? jag menar, han är väl en av dom få som fått se förundersökningsmaterialet och borde skaffat sig en bild baserad på icke-fantasier?
Med tanke på att fallet är olöst efter snart 10 år så tyder väl det mesta på att polisen har dålig koll på vem GM kan tänkas vara. Således tar jag deras information med en nypa salt. Antingen är GM ett fullblodsproffs eller så består Linköpingspolisen av ett gäng amatörer.
Citera
2014-04-07, 16:30
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Med tanke på att fallet är olöst efter snart 10 år så tyder väl det mesta på att polisen har dålig koll på vem GM kan tänkas vara. Således tar jag deras information med en nypa salt. Antingen är GM ett fullblodsproffs eller så består Linköpingspolisen av ett gäng amatörer.

där håller jag med dig, ändrade inlägget ovan. Däremot tror jag Linköpingspolisen precis gjort allt i sin makt att lösa detta och det ska dom ha all heder av men här behövs nog infallsvinklar av det som GW pratar om för att man ska kunna åtminstone hitta ett motiv.
Senast redigerad av substitute 2014-04-07 kl. 16:33.
Citera
2014-04-07, 17:08
Medlem
substitutes avatar
känner att detta fall knäcker mig psykiskt, om mördaren läser detta, skicka PM,
du får vara anonym jag lovar.

bara att hoppas att det blir en Ulf Olsson lösning på detta.

Hörbymördaren som till slut blev fast, hur gick det då till:

jo, en arbetskamrat berättade på en fest, till en av utredarnas fru:
- att Ulf det var en snuskig typ, han pratade om att våldta kvinnor,
han var heller inte helt främmande för att ge dem spö.

utredaren kollad Ulf, tydligen fanns det ett tips sen tidigare i Helen-fallet,
ok, dags att kolla snubben och ta ett DNA: FULLTRÄFF

hoppas på samma här, någon kommer att berätta något, som till slut leder till en
topsning som ger Träff.

skiter i att skriva mer i detta ämne nu, blir galnare än jag redan är
Senast redigerad av substitute 2014-04-07 kl. 17:10.
Citera
2014-04-07, 17:46
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Har haft en del givande utbyte med engagerade personer via PM. Detta är positivt och uppskattat. Trodde dock i min enfald att efterfrågan på bilderna jag inte publicerar (av uppenbara skäl) skulle vara större. Ju mer input om eventuell likhet med fantombilden desto bättre, så "erbjudandet" står kvar.

Jag inser att jag inte kommer mycket längre och har för avsikt att lämna över det jag har till polisen de närmsta dagarna.

Blir sjukt besviken när jag läser detta. Inte på Pecka utan alla er andra i tråden.

Dom enda som verkligen grävt i detta fall "hands on" är jag och Sovvandring.
Tyvärr har han tröttnat, han var en stor tillgång i tråden med sin tekniska kunskap och kartläggningsförmåga.

Nu när det verkligen finns ett bra tips(peckas) att jobba så är det precis som vanligt. Bara massa jävla snack på folk här och och ingen som helst verkstad.

Att lokalisera denna person i Usa och titta över bla namnbytet är ju inget omöjligt uppdrag direkt.

För egen del har jag tappat all motívation i detta fall och lämnar härmed tråden för gott.

Lycka till ni andra!
Citera
2014-04-07, 17:48
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Blir sjukt besviken när jag läser detta. Inte på Pecka utan alla er andra i tråden.

Dom enda som verkligen grävt i detta fall "hands on" är jag och Sovvandring.
Tyvärr har han tröttnat, han var en stor tillgång i tråden med sin tekniska kunskap och kartläggningsförmåga.

Nu när det verkligen finns ett bra tips(peckas) att jobba så är det precis som vanligt. Bara massa jävla snack på folk här och och ingen som helst verkstad.

Att lokalisera denna person i Usa och titta över bla namnbytet är ju inget omöjligt uppdrag direkt.

För egen del har jag tappat all motívation i detta fall och lämnar härmed tråden för gott.

Lycka till ni andra!

förstår det, hoppas trots allt du har orken att fortsätta.... massepojken du är den största tillgång denna tråd haft, sen att fylltrattar (som jag) svammlar här är en sak. Önskar dock att detta kunde få en lösning.
hoppas du fortsätter i denna tråd, alltid lika intressant att läsa dina inlägg
Senast redigerad av substitute 2014-04-07 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in