2014-04-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Där ser man. Allt är tydligen inte oåtkomligt bakom betongväggar. Då är det väl fullt möjligt att mord och styckning kan ha skett i ett fort ? Om JJ har nycklar att öppna dörrar med under guidade turer sommartid är det väl troligt att KJ kan ha tagit sig in i ett fort för att mörda och stycka Vatchareeya med hjälp av gubbens nycklar ?
Nä, det är inga nycklar du bara kopierar hit eller dit om du tror det. Att JJ skulle haft tillgång till dessa nycklar är långsökt.
Citera
2014-04-08, 12:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Nä, det är inga nycklar du bara kopierar hit eller dit om du tror det. Att JJ skulle haft tillgång till dessa nycklar är långsökt.

Nähä .. Hur kopierar man dom då om man behöver extranycklar ?
Citera
2014-04-08, 12:36
Medlem
Citat:
Där ser man. Allt är tydligen inte oåtkomligt bakom betongväggar. Då är det väl fullt möjligt att mord och styckning kan ha skett i ett fort ? Om JJ har nycklar att öppna dörrar med under guidade turer sommartid är det väl troligt att KJ kan ha tagit sig in i ett fort för att mörda och stycka Vatchareeya med hjälp av gubbens nycklar ?

KJ och hans "intressegemensamma" menar du väl? Allt filmat, och sparat på en dvr märkt "'Eventet' i Rödbergsfortet"?

I inlägg #72718 sa du väl för övrigt lite samma sak; anar ett behov av upprepning från din sida. Kanske känner du att det stärker din tes. Kanske tyder det bara på dåligt minne.

Citat:
Se där, ja - det finns fort som det går att komma in i tydligen .. Inte omöjligt för KJ att ta sig in heller då. Har JJ nycklar ? Kan KJ ha "kommit över" nycklar och kopierat ? Har polis med likhundar systematiskt gått igenom alla utrymmen som är möjliga att komma in i ?
Citera
2014-04-08, 12:41
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Nähä .. Hur kopierar man dom då om man behöver extranycklar ?

Behörig person går till den låsfirman som är anlitad som enda firma att sköta om nyckelhanteringen för kommun eller detta område, med en rekvisition för kopiering av nyckel. Anger ändamålet och/eller om någon nyckel tappats bort eller blivit stulen (i det senare fallet kan låsbyte bli aktuellt) skriver under nykelkopiering, får nyckel med sig kanske, eller hämta nycket på ök tid. Kvitterar hämtningen och lämnar sedan kvittot till sin närmsta chef eller motsvarande.
Citera
2014-04-08, 12:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.P.Feynman
KJ och hans "intressegemensamma" menar du väl? Allt filmat, och sparat på en dvr märkt "'Eventet' i Rödbergsfortet"?

I inlägg #72718 sa du väl för övrigt lite samma sak; anar ett behov av upprepning från din sida. Kanske känner du att det stärker din tes. Kanske tyder det bara på dåligt minne.

Har inget behov av att stärka min tes - som jag skrivit några gånger hoppas jag, för Vatchareeyas skull, att jag har fel om "eventet" med henne, dvs några timmars utstuderat plågeri av den här stackars thaitjejen som jag tror lurades in i en bil. Och sedan var det kört för Vatchareeya, när hon började ana oråd var det försent, hon tog sig inte ur situationen med livet behåll. Så tror jag det ligger till.
Citera
2014-04-08, 13:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Behörig person går till den låsfirman som är anlitad som enda firma att sköta om nyckelhanteringen för kommun eller detta område, med en rekvisition för kopiering av nyckel. Anger ändamålet och/eller om någon nyckel tappats bort eller blivit stulen (i det senare fallet kan låsbyte bli aktuellt) skriver under nykelkopiering, får nyckel med sig kanske, eller hämta nycket på ök tid. Kvitterar hämtningen och lämnar sedan kvittot till sin närmsta chef eller motsvarande.

Det låter som betryggande säkerhetsrutiner .. Har JJ anmält "förkomna" nycklar och kvitterat ut ersättningsnycklar ?
Citera
2014-04-08, 13:18
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Det låter som betryggande säkerhetsrutiner .. Har JJ anmält "förkomna" nycklar och kvitterat ut ersättningsnycklar ?

Så fungerar det i de flesta hyres och bostadrättsföreningar i landet också. Samt skolor, kommunala byggnader m.m.

Edit: Hyresrätter vet jag inte dock. Har ingen erfarenhet av det.
Citera
2014-04-08, 13:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Så fungerar det i de flesta hyres och bostadrättsföreningar i landet också. Samt skolor, kommunala byggnader m.m.

Edit: Hyresrätter vet jag inte dock. Har ingen erfarenhet av det.

M. Ja, det hörs rimligt. Men kärnfrågan kvarstår: Har JJ av någon anledning vid något tillfälle kvitterat ut ersättningsnycklar ?
Citera
2014-04-08, 13:48
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
M. Ja, det hörs rimligt. Men kärnfrågan kvarstår: Har JJ av någon anledning vid något tillfälle kvitterat ut ersättningsnycklar ?

"Hörs" rimligt det har jag inte hört sedan jag bodde i skåne. Kul.

Ang ersättningsnycklar borde det vara en enkel sak att kolla upp. Det kan nog fastighetskontoret i Boden svara på. Typ deras kommunväxel kan säkert koppla till rätt avdelning.
Jag själv tror det är ett långskott men men.
Citera
2014-04-08, 13:49
Bannlyst
Citat:

Kanske på F21 men vad får dig att tro att någon ska tycka det är befogat för JJ att tillgång till nycklar som hör till Bodens regemente?
Citera
2014-04-08, 13:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Kanske på F21 men vad får dig att tro att någon ska tycka det är befogat för JJ att tillgång till nycklar som hör till Bodens regemente?

Jag tror ingenting, jag frågar ..
Citera
2014-04-08, 14:03
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ville bara upplysa dig om att du troligtvis har fått tidsaspekten om bakfoten. T ex torde styckning inte ha tagit så lång tid .. Visst får man skriva saker som KAN ha skett även om det man skriver troligtvis är fel.

Berätta gärna varför det skulle vara mer troligt så som du skriver, än det jag har skrivit?

Det jag skrev var att det inte behövt ta lång tid alls från första stick/hugg till sista men att själva efterarbetet (styckning, förflyttning och uppstädning) mer troligt måste ha tagit en del tid
(Om nu inte endast förberedelser tagit lång tid och då menar jag att han kan ha plastat in det utrymme som mordet har skett, vilket jag inte tror).
det har mest troligt kommit ut massor blod och det betyder att det måste ha tagit lång tid efteråt att rensa upp efter sig samt att hiva/elda ting.

Btw. Jag kom på en sak som jag sett tidigare.. Stod det inte i förhöret att han var på besök hos sin bror en tur.. Och att han då gick ut och "försökte göra upp eld" men det regnade? Kan ha varit så att han var och eldade upp kläderna där och då? Brodern stannade inne då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in