Citat:
Ursprungligen postat av
Steelmachine33
Så var det ja! Tack!
Det är hans värld, därför tycker jag det låter naturligt att han använt sig av den kunskapen i brottet, för där känner han sig hemma. Dock kanske det är som att hitta en nål i en höstack men tror MPS sök oroade honom och därför flyttade han kroppen. Det insåg han när han var med på söken. Genom att placera kroppen så den kunde hittas så avbröts söken och med polisens skrala manskap så försvårade det att hitta den egentliga brottsplatsen. Hans mastuppkopplingar, samt MPS sökplanering skulle minska området där kroppen var fram tills gula huset.
Men det är bara en tanke. Kan ju vara varsomhelst i skogen runt boden också...
Eller så gör vi en 180º sväng.
MB dödade VB och kände att polisen började komma för nära så han planterade kroppen på en sådan plats som kunde bindas till KJ, planterade blod i KJs bagage. Med tanke på hans läge med polisförhör m.m. är han den enda som skulle vara desperat nog att försöka sig på en plantering för att skifta fokus till någon annan, ljög om allt möjligt, läste sig till här om KJ fastän han nekar till att han gjort det fast han erkänner att han varit här. Ger bort sin Nissan Terrano när en sån figurerat lite överallt. Gillar knivar, är våldsam och haft en nära relation till offret som verkade ha barkat åt helvete. VB hotar att sprätta upp deras katt. Kan håren på VB vara från den katten?
Måste erkänna att jag är kluven, både KJ och MB har saker som talar emot dem. Min känsla är 50/50, det är lite jobbigt faktiskt
Nåväl, en åker in i alla fall, säkert rätt gm