2014-04-06, 15:47
Medlem
uh-huhs avatar
Håller med ovanstående,du bör nog vänta lite till
Citera
2014-04-06, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
7 idag? Vänta tills i morgon.
oj nej lördagsmorgonen kl 7. Då borde det vara lugnt idag? Har sovit ca 8-10 timmar i natt, dock blev det dåligt med mat igår.
Citera
2014-04-06, 16:04
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
oj nej lördagsmorgonen kl 7. Då borde det vara lugnt idag? Har sovit ca 8-10 timmar i natt, dock blev det dåligt med mat igår.

Ja ok. Hur länge ska man vänta; innan man tar Tramadol efter en CS?

Jag tror att det är lugnt; och att du kan ta Tramadol idag.
Citera
2014-04-07, 01:21
Medlem
Tjenare. Jag har ätit tramadol nu i 9 dagar på doser runt 350-400 mg om dagen. Bör jag vänta mig en avtändning om jag slutar coldturkey eller ska jag trappa ner ? snabba svar uppskattas.

Mvh
Citera
2014-04-07, 03:11
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasquez
Tjenare. Jag har ätit tramadol nu i 9 dagar på doser runt 350-400 mg om dagen. Bör jag vänta mig en avtändning om jag slutar coldturkey eller ska jag trappa ner ? snabba svar uppskattas.

Mvh
De bör nog inte vara några problem med att sluta tvärt
Citera
2014-04-07, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
De bör nog inte vara några problem med att sluta tvärt

Okej bra det. Varit utan helt idag. Har lite kvar för nödfall bara. Tog kanske 500-550 1-2 dagar också medans jag höll på. Hoppas jag inte behöver ta någon nedtrappning. Känt av svettningar idag dock.

Mvh
Citera
2014-04-07, 11:03
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Okej bra det. Varit utan helt idag. Har lite kvar för nödfall bara. Tog kanske 500-550 1-2 dagar också medans jag höll på. Hoppas jag inte behöver ta någon nedtrappning. Känt av svettningar idag dock.

Mvh
Sålänge du inte får ont i kroppen är de lungt,de är de värsta
Citera
2014-04-07, 11:13
Medlem
Stone..s avatar
Citat:

Mvh
Någon nedtrappning kommer inte att behövas!
Citera
2014-04-08, 01:27
Medlem
Tomtar som skriver att man inte behöver oroa sig för AT efter minst 350mg tram per dag i 9 dagar!!!!

Har käkat 400-450mg tram i 4 dagar och tog sista i går natt. Svettades lite idag när jag var på bolaget etc. Annars kändes det helt OK hela dagen.

NU: "växt"-värk i benen även efter några 7,0or. Det gör verkligent ONT.

Jag förstår att "positiva" uppmaningar kan hjälpa mot ev. psykiska AT-symptom men varför slösa minuter av sitt liv genom att skriva NONSENS. Har ni ens ätit tram??

Du kan tyvärr absolut känna av AT på tram efter 9 dagar, dock är det inte farligt. Rör på benen och håll huvet sysselsatt!
Citera
2014-04-08, 02:02
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egbp
Tomtar som skriver att man inte behöver oroa sig för AT efter minst 350mg tram per dag i 9 dagar!!!!

Har käkat 400-450mg tram i 4 dagar och tog sista i går natt. Svettades lite idag när jag var på bolaget etc. Annars kändes det helt OK hela dagen.

Jag förstår att "positiva" uppmaningar kan hjälpa mot ev. psykiska AT-symptom men varför slösa minuter av sitt liv genom att skriva NONSENS. Har ni ens ätit tram??

Du kan tyvärr absolut känna av AT på tram efter 9 dagar, dock är det inte farligt. Rör på benen och håll huvet sysselsatt!
Ligg på 1000mg+ per dag så ska du få se vad AT är för något
Citera
2014-04-08, 15:27
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egbp

Lägg till några år och dubbla dosen minst. Där har ni AT!
Citera
2014-04-08, 19:36
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Är det någon som har erfarenhet av att krossa depot tabletter?
Jag mortlade sönder ett par så hårt jag kunde och rörde ner det i vatten första gången.
Det blev inte bra så jag rörde ner det i grape juice andra gången, det blev inte heller bra.
Smakade fan. Hur lång tid tar det för att det ska lösas upp ordentligt ?
Eller om ni har några andra bra tips
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in