2018-06-27, 16:13
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja det är ganska vanligt. Andra vanliga symptom är smärta och håglöshet. Hur länge har du hållit på med Tramadol och vilka doser?

Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Mycket vanligt förekommande vid längre användning. Dock tycks det ha kommit sent för dig, har du ätit tramadol med förlängd effekt "retard"?

Jag har hållt på cirka 2 månader alltså ingen jätte lång tid. Både snabbverkande o depot sen har jag legat runt 100-200 mg. Är det inte de, då så misstänker jag en kommande magsjuka annars
Citera
2018-06-27, 17:27
Medlem
patrikgbgs avatar
Jag ska ut och köra rätt mycket bil i morgon. Jag åker tidigt ca:04. Är det save att ta 200 mg tram nu och 200 innan (20:00) läggdags eller kan jag inte köra i morgon då? Ska tillägga att jag tänkte även ta 2.5 mg temesta vid båda tillfällerna.

Och ifall det skulle finnas någon moralpredikare i tråden så är det lagliga tramadol pga krossad fot )tro det eller ej men fungerar utmärkt at köra nu när det bara är lite gips..
Senast redigerad av patrikgbg 2018-06-27 kl. 17:33.
Citera
2018-06-27, 18:29
Medlem
Vita tamol xx med korsbrytskåra 200 mg, Eiffeltornet på blistret funkar bra.
Citera
2018-06-28, 07:49
Medlem
Indiska tram är ett jävla rävgift , så äckliga biverkningar man får av alla indiska märken förutom Top Dol men tamol xx vita och röda är ett jävla gift gjorda på indiskt smuts vatten , nää även om jag får dom gratis så är dom kassa och biverkningarna som skakningar yrsel konstigt illamående och konstigt rus, jag mår aldrig illa av opiater inte ens spanska/svenska tramadol och har
Käkar tram över 10 år mot smärta så jag vet vad jag pratar om , men indiska borde försvinna från marknaden. Det känns också att det är en annan substans i dom blandat med tramdol också därför behövs labb test.

Akta er gott folk håll er till tram från ett riktigt land.
Citera
2018-06-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Indiska tram är ett jävla rävgift , så äckliga biverkningar man får av alla indiska märken förutom Top Dol men tamol xx vita och röda är ett jävla gift gjorda på indiskt smuts vatten , nää även om jag får dom gratis så är dom kassa och biverkningarna som skakningar yrsel konstigt illamående och konstigt rus, jag mår aldrig illa av opiater inte ens spanska/svenska tramadol och har
Käkar tram över 10 år mot smärta så jag vet vad jag pratar om , men indiska borde försvinna från marknaden. Det känns också att det är en annan substans i dom blandat med tramdol också därför behövs labb test.

Akta er gott folk håll er till tram från ett riktigt land.

Får jag fråga vilka doser du är uppe i för att känna biverkningarna? Jag har inte känt av något konstigt på dessa vita tamol xx men då har jag aldrig överskridit 400mg/dygn.
Citera
2018-06-29, 11:51
Medlem
R.Bloodworths avatar
Någon som kan svara på om Tramadol är en "ototoxic drug"? Undrar över detta då jag har problem med öronen och är rädd att Tram kan förvärra det. Nämns på forum att man ska akta sig för "ototoxic drugs".
Citera
2018-06-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Visste inte att Topdol är indiska. De är typ mina favoriter. 200mg krossat brukar ge fullgott rus ett par timmar.

Topdol är inte depot.
Citera
2018-07-04, 22:23
Medlem
Miyanas avatar
Jag har intagit 350 mg tramadol av märket topdol. Detta bombade jag vid 13.00. Fyllde sedan på med 50mg bara svalde. Tog tram för första gången igår och då en dos på 200mg. Eftersom jag var lite nervös för eventuell kramprisk/anfall så tog jag också 3mg ikto idag. Det enda som hände var att jag blev stentrött och somnade i någon timme.

Kan det vara så att man behöver en större dos? Även om man är ny och inte har någon tolerans?
Citera
2018-07-05, 03:06
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Jag har intagit 350 mg tramadol av märket topdol. Detta bombade jag vid 13.00. Fyllde sedan på med 50mg bara svalde. Tog tram för första gången igår och då en dos på 200mg. Eftersom jag var lite nervös för eventuell kramprisk/anfall så tog jag också 3mg ikto idag. Det enda som hände var att jag blev stentrött och somnade i någon timme.

Kan det vara så att man behöver en större dos? Även om man är ny och inte har någon tolerans?
Du borde nog inte ta ikto tillsammans med så låga doser av trammen. Testa 100-200mg istället utan benzon. Själv behöver jag bara 150mg typ för att börja spy om min tolerans är låg.
Citera
2018-07-05, 14:24
Medlem
Jag har tramadol kapslar hemma, dom är hälften gula hälften gröna men har ingen märkning så misstänker att dom är utländska. Någon som har någon aning om hur många mg dom kan vara?
Citera
2018-07-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Får jag fråga vilka doser du är uppe i för att känna biverkningarna? Jag har inte känt av något konstigt på dessa vita tamol xx men då har jag aldrig överskridit 400mg/dygn.

500-1000mg min tolerans har gått upp mycket efter 10 år knaprande på tramadol pga olycka och tar det för smärta , jag kan säga så här håll er till spanska/svenska/ balkan tramdol så behöver ni inte oroa ej ,

Många har fått krampanfall av vita/röda tamol xx 200mg / top dol 100mg (båda är från indien) på låga doser , vilket är konstigt, jag personligen får konstiga jobbiga bieffeker enbart från indiska tramadol , men svenska och spanska tram är knappast bieffekter alls känner aldrig obehag , det var några andra i tråden några sidor bak som skrev om dessa bieffekter som var dålig i magen och lös gult avföring efter man har svalt indisk tramadol och gått och bajsat men om jag tog svenska/spanska tram blev jag förstoppad som man egentligen ska bli.

Akta er
Citera
2018-07-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatpoop
Jag har tramadol kapslar hemma, dom är hälften gula hälften gröna men har ingen märkning så misstänker att dom är utländska. Någon som har någon aning om hur många mg dom kan vara?

50mg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in