Citat:
Ursprungligen postat av
Jan-Olov44
Finns inga öppna bergrum längre. Allt är stängt, på riktigt. Bunkrar och skyttevärn finns det som är öppna men där hittar du inte något kök eller diskrum. Detta behöver inte ifrågasättas. Grannen jobbar på fortv.
Nä det har du rätt i, forten är förseglade. Men en bunker eller en skans räcker fint. Min erfarenhet var bara ett exempel att en liten lucka i skogen kan dölja mycket under. KJ tror jag har full koll på bodens fästning med alla bunkrar, fort m.m. hans familjs fastigheter är genomsökta utan resultat.
Vad är KJs intresse? Militären, springa runt i skogen med låtsasvapen och bodens fästning. Han vet nog om många bortglömda bunkrar runt om boden. Dock så kan han fått kalla fötter när MPS började utvidga sökområdet så han tvättade kroppen så gott han kunde och dumpade henne vid gula huset för att ingen skulle snubbla över styckplatsen alternativt lagringsplatsen. Men det är bara en teori, dock tror jag KJ har områdeskännedom som han utnyttjat i detta brott. Om han använt någon neutral plats så hade han nog gjort fler misstag men bodens fästning kan han vända till sin fördel.
Satt han inte och pratade fästningen under ett helt förhör, tror han fiskade och pejlade hur mycket man visste egentligen.
Edit: eller var det med advokaten han snackade om Bodens Fästning? Är det bara jag som inte kan ladda ner FUP i smartphone btw?.