2014-04-07, 22:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Så länge du inte kan gå genom väggar som ett spöke. Allt är stängt. Det är inga vanliga dörrar som du sparkar in som på film om du tror det.

Har JJ några möjligheter i kraft av sin tjänst (eller tidigare tjänst) att forcera "spärrarna" ? Om filmer där dörrar sparkas in tror jag ingenting eftersom jag aldrig ser på film ..
Citera
2014-04-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur kan man säkert utesluta fort/bergrum som mord- och styckningsplats ?

Förstår att en meter tjock härdad betongvägg är svårsmält för dig.
Citera
2014-04-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har JJ några möjligheter i kraft av sin tjänst (eller tidigare tjänst) att forcera "spärrarna" ? Om filmer där dörrar sparkas in tror jag ingenting eftersom jag aldrig ser på film ..
Nej, ingen nyckel i värden öppnar en igen murad ingång.
Citera
2014-04-07, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Annars vore det ju perfekt för ett "event" bakom dessa betongplomberingar
Citera
2014-04-07, 23:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Citat:
Nej, ingen nyckel i värden öppnar en igen murad ingång.

Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Annars vore det ju perfekt för ett "event" bakom dessa betongplomberingar

Så några guidade turer i "autentisk" soldatmiljö i bergrum, fort och kulvertar förekommer alltså inte ? Inget som sparats som turistattraktion ?

Edit: Se Steelmachine33's inlägg, 20:44.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-07 kl. 23:16.
Citera
2014-04-07, 23:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det handlade i alla fall delvis om att spaningen mot MB inte gav nåt. Sen var det förstås avgörande att fynden gjordes i ett område med nära koppling till KJ. Utan att ha konkret underlag är jag också rätt säker att det kom in vittnesuppgifter och tips som pekade åt hans håll. Även poliser på plats i samband med eftersöken reagerade.

MB har även vistats i fyndplats 1 & 2 området :

FUP 1004:

-Om MB vid något tillfälle besökt området kring de platser där fynden gjorts?han har tidligare hållit på med pistolskytte och har då besökt skjutbanan i området.

OBS !!! Av någon anledning så är en del av förhören med MB uppladdad på FUP på ett sätt så att man inte kan söka/söka i teksten, så dom som inte läst denna del av MB förhören borde ta och gjöra det.
Här är sidorna i FUP där dessa förhör finns:

FUP 999-1007
Citera
2014-04-07, 23:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jo en slutsats har jag kunnat dra och det är att det fortfarande är mycket oklart huruvida KJ är skyldig eller icke skyldig dvs. det finns en risk för att en helt oskyldig man riskerar att bli dömd (vilket självfallet är helt oacceptabelt) även om han antagligen(vilket vore det ända rätta med avseende på vad vi vet/allt vi inte vet idag..) kommer att frikännas.

Du verkar vara den ende kvarvarande i tråden som - trots dina påstådda universitetsexamina - inte lyckats få in i skallen att han inte kommer att frikännas. Han är kvarhållen i häkte därför att att han kommer att dömas för uppsåtligt dödande. I annat fall hade hovrätten försatt honom på fri fot, eller möjligen sagt att slutligt beslut om fortsatt häktning kommer denna vecka. De gjorde inte det, utan meddelade bara att han ska kvarstanna i häkte och att dom meddelas den 16 april, dvs nästa onsdag. Experter i tråden har redan utrett att det är omöjligt att hålla honom häktad enbart för griftefridsbrottet, starkare signal än så kan man inte få för att han döms för mord eller möjligen dråp. Det har t.o.m. Lagro begripit (och som en följd av det slutat skriva i tråden åtminstone tillfälligt efter sina säkra prognoser om att hovrätten skulle frikänna Kristoffer).
Citera
2014-04-07, 23:47
Medlem
Det är uppenbart att KJ döms även av HR. Tycker fortfarande utredningen är rätt kass och bevisningen inte så värst solid - men jag kan ändå köpa att han döms.

Tycker dock det är synd att det här fallet stängs med ett ganska stort mått av ovisshet runt hur det gick till, varför och hur hanteringen av kroppen skett.
Samt möjligen om fler var inblandade.

Många frågor lär aldrig få svar och det känns... Sådär.
Citera
2014-04-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Det är uppenbart att KJ döms även av HR. Tycker fortfarande utredningen är rätt kass och bevisningen inte så värst solid - men jag kan ändå köpa att han döms.

Tycker dock det är synd att det här fallet stängs med ett ganska stort mått av ovisshet runt hur det gick till, varför och hur hanteringen av kroppen skett.
Samt möjligen om fler var inblandade.

Många frågor lär aldrig få svar och det känns
... Sådär.

Du kan OMÖJLIGT vara säker på vem som mördade VB om du själv inte var där och bevittnade händelsen eller själv varit delaktig!

Förjävligt och fullständigt oacceptabelt om det skulle bli så!!!!
Senast redigerad av zemixon 2014-04-07 kl. 23:55.
Citera
2014-04-07, 23:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Farfars bortgång kan ha bidragit till att KJ lever ut sina innersta, mörka sidor. I så fall handlar det om förlust, död, känna sig utnyttjad, ensamhet och otrygghet som förstärks av att pappa och mamma är utomlands. Likasinnade och beskyddare bör vara den eller dem som möjligen representerar presumtiva mgm, medhjälpare.

Farfars hus skulle kunna utgöra ett perfekt ställe för en Dexter-följare. Ett vittne hade även sett en asiatisk kvinna som liknade VB gåendes i det området den 8 maj. Utrymmen finns de gott om. Oklart om huset stod tomt eller inte i perioden 4-23 maj.

Vet du vilken address KJs farfar bodde på?
Citera
2014-04-08, 00:28
Medlem
Citat:
Finns inga öppna bergrum längre. Allt är stängt, på riktigt. Bunkrar och skyttevärn finns det som är öppna men där hittar du inte något kök eller diskrum. Detta behöver inte ifrågasättas. Grannen jobbar på fortv.

Nä det har du rätt i, forten är förseglade. Men en bunker eller en skans räcker fint. Min erfarenhet var bara ett exempel att en liten lucka i skogen kan dölja mycket under. KJ tror jag har full koll på bodens fästning med alla bunkrar, fort m.m. hans familjs fastigheter är genomsökta utan resultat.
Vad är KJs intresse? Militären, springa runt i skogen med låtsasvapen och bodens fästning. Han vet nog om många bortglömda bunkrar runt om boden. Dock så kan han fått kalla fötter när MPS började utvidga sökområdet så han tvättade kroppen så gott han kunde och dumpade henne vid gula huset för att ingen skulle snubbla över styckplatsen alternativt lagringsplatsen. Men det är bara en teori, dock tror jag KJ har områdeskännedom som han utnyttjat i detta brott. Om han använt någon neutral plats så hade han nog gjort fler misstag men bodens fästning kan han vända till sin fördel.

Satt han inte och pratade fästningen under ett helt förhör, tror han fiskade och pejlade hur mycket man visste egentligen.

Edit: eller var det med advokaten han snackade om Bodens Fästning? Är det bara jag som inte kan ladda ner FUP i smartphone btw?.
Senast redigerad av Steelmachine33 2014-04-08 kl. 00:33.
Citera
2014-04-08, 00:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Nä det har du rätt i, forten är förseglade. Men en bunker eller en skans räcker fint. Min erfarenhet var bara ett exempel att en liten lucka i skogen kan dölja mycket under. KJ tror jag har full koll på bodens fästning med alla bunkrar, fort m.m. hans familjs fastigheter är genomsökta utan resultat.
Vad är KJs intresse? Militären, springa runt i skogen med låtsasvapen och bodens fästning. Han vet nog om många bortglömda bunkrar runt om boden. Dock så kan han fått kalla fötter när MPS började utvidga sökområdet så han tvättade kroppen så gott han kunde och dumpade henne vid gula huset för att ingen skulle snubbla över styckplatsen alternativt lagringsplatsen. Men det är bara en teori, dock tror jag KJ har områdeskännedom som han utnyttjat i detta brott. Om han använt någon neutral plats så hade han nog gjort fler misstag men bodens fästning kan han vända till sin fördel.

Satt han inte och pratade fästningen under ett helt förhör, tror han fiskade och pejlade hur mycket man visste egentligen.

Edit: eller var det med advokaten han snackade om Bodens Fästning? Är det bara jag som inte kan ladda ner FUP i smartphone btw?.

Har för mig att det var med Bosse Forssberg som KJ satt och pratade airsoft och fort några timmar. Allt i KJ:s värld tycktes kretsa kring detta ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in