2014-04-07, 20:15
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Länka din profil så kan vi kolla på den, blir enklare då.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Engineer12-2308/hero/413710

Är det helt enkelt så att jag har för dåligt gear?
Citera
2014-04-07, 20:26
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Engineer12-2308/hero/413710

Är det helt enkelt så att jag har för dåligt gear?
1. Du har ingen socket i ditt vapen - ger dig 120% crit dmg.
2. Du har mycket gear som kan rolla 415 strength där du har ca 360-380, satsa på 400 eller mer - ger dig totalt på ditt gear ca 200 mer.
3. Ingen Crit på: Huvud, ena ringen och halsband - 22% crit
4. Saknar crit dmg på: Ena ringen, handskar och halsband - hade gett dig 200%
5. Barbarer brukar ofta köra med 2x one-hand, ca 1900 dmg+ med socket i båda är en god start.

Bara där hade du varit uppe i ca 500k minst.
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-04-07 kl. 20:29.
Citera
2014-04-07, 20:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Behöver lite hjälp med min barb. Han ligger och segar kring 250k dmg och 7 miljoner toughness. Hittar INGET som höjer min dmg. Har en 2h legendary yxa som ger typ 2800 dmg och har hittat kanske 5-10 andra 2h som inte är bättre så det måste bero på övrigt gear. Problemet är som sagt att jag inte hittar något....över huvud taget. Alla de legendaries/set som jag hittat har typ höjt dmg med 1-3 %, inget att ropa hurra för precis.

Samtidigt ser jag barbs med lvl 60-69 gear som är uppe kring 300k. Jag, i min noobighet, måste göra något fundamentalt fel.

bästa är 2 1hands vapen med socket och gems så man får så hög crit dam som möjligt, du ska också ha mycket crit chance men som sagt länka din profil så är det lättare att se.
Citera
2014-04-07, 20:47
Medlem
FAN kan thunderfury droppa nån jäkla gång eller... =( Timme efter timme grindandes, bara shajt-legendaries som droppar.
Citera
2014-04-07, 20:58
Medlem
Citat:
Behöver lite hjälp med min barb. Han ligger och segar kring 250k dmg och 7 miljoner toughness. Hittar INGET som höjer min dmg. Har en 2h legendary yxa som ger typ 2800 dmg och har hittat kanske 5-10 andra 2h som inte är bättre så det måste bero på övrigt gear. Problemet är som sagt att jag inte hittar något....över huvud taget. Alla de legendaries/set som jag hittat har typ höjt dmg med 1-3 %, inget att ropa hurra för precis.

Samtidigt ser jag barbs med lvl 60-69 gear som är uppe kring 300k. Jag, i min noobighet, måste göra något fundamentalt fel.
Crit damage/chance på amu, vapen, bracers, hands, rings är där det ligger. I synnerhet att du har en crit chance gem i sockel på vapnet, utan sockel är alla vapen i spelet värdelösa.
Citera
2014-04-07, 20:58
Medlem
Tzericos avatar
Ska nog köpa Ripper of souls det verkar kul
Citera
2014-04-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
FAN kan thunderfury droppa nån jäkla gång eller... =( Timme efter timme grindandes, bara shajt-legendaries som droppar.
Du får hoppas att den är sockad också!
Citera
2014-04-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Du får hoppas att den är sockad också!

Äsch, bara enchanta den, tills jag hittar en med sock från början!=)

BTW vad fan är det kö för på en måndagkväll?! Stått i två köer nu, först 5 min, sen igen i 10 min och nu i 30 min?! När kön är nere och man tror man ska få börja spela får man ju något sketet meddelande att det är många som kör eller något och man blir satt i en tre gånger så lång kö...
Citera
2014-04-07, 21:16
Medlem
Citat:
BTW vad fan är det kö för på en måndagkväll?! Stått i två köer nu, först 5 min, sen igen i 10 min och nu i 30 min?! När kön är nere och man tror man ska få börja spela får man ju något sketet meddelande att det är många som kör eller något och man blir satt i en tre gånger så lång kö...

"We are aware of an issue that is affecting our authentication servers, which may result in failed or slow login attempts. We are currently investigating the cause and will provide updates as they are available."

Står det i battle.net-launchern ifall du missat det.
Citera
2014-04-07, 21:17
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Äsch, bara enchanta den, tills jag hittar en med sock från början!=)

Haha... när jag väl kom in efter 20min till log in screen råkade jag skriva fel lösenord, går inte att avbryta och måste antingen ställa mig längst bak i kön eller vänta 30min innan jag får en ruta som säger att jag skrivit fel
Citera
2014-04-07, 21:19
Medlem
KattPerssons avatar
Är Thunderfury randomdropp? En jag spelade med fick den av random-gul när vi farmade bounties på normal.
Citera
2014-04-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Är Thunderfury randomdropp? En jag spelade med fick den av random-gul när vi farmade bounties på normal.

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in