Citat:
Jag kommer att ha som vana nu att inför varje morgon fullfölja detta:
- Läsa en Under streckare, samt anteckna ord jag inte kan
- Läsa en valfri artikel ifrån www.aldaily.com, samt anteckna ord jag inte kan
- Köra 5 omgångar på Ordprov.se. Det blir alltså att jag går igenom 100 ord per dag. Kan man deras 5000 ord med bra förståelse verkar det som att man kammar hem 15/20 (i genomsnitt enligt deras statistik) i ORD.
Jag ska försöka läsa många svenska böcker och allmänt bygga upp en bättre läsförståelse, dessutom.
Gamla prov tror jag är mest effektivt att träna på och jag ska börja göra det inom snar framtid också. Jag måste verkligen motivera mig själv nu.
Vad kommer ni skapa för vanor?
- Läsa en Under streckare, samt anteckna ord jag inte kan
- Läsa en valfri artikel ifrån www.aldaily.com, samt anteckna ord jag inte kan
- Köra 5 omgångar på Ordprov.se. Det blir alltså att jag går igenom 100 ord per dag. Kan man deras 5000 ord med bra förståelse verkar det som att man kammar hem 15/20 (i genomsnitt enligt deras statistik) i ORD.
Jag ska försöka läsa många svenska böcker och allmänt bygga upp en bättre läsförståelse, dessutom.
Gamla prov tror jag är mest effektivt att träna på och jag ska börja göra det inom snar framtid också. Jag måste verkligen motivera mig själv nu.
Vad kommer ni skapa för vanor?
Har även jag satt upp några mål och ett av dem är att göra 5 omgångar på ordprov.se. Alla jag svarar fel på antecknas för att i slutet av veckan gå igenom samtliga lite mer grundligt och verkligen få in dem.
Övriga insatser för att förbättra mig:
- Läsa svenska böcker som kräver lite bättre ordförråd och som är mer utvecklande än t.ex. Harry Potter. Har som mål att läsa 150-200 sidor i veckan.
- Läsa boken "Learning Python" vilken är på 1600 sidor och engelska. Dessutom är ELF den delen av högskoleprovet som jag är starkast på, så särskilt mycket träning lär inte behövas.
Dessutom så går jag fortfarande i skolan så mina resultat på högskoleprovet borde öka naturligt allt eftersom.
- Göra en del (DTK, NOG, LÄS osv.) av högskoleprovet per dag