Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Jag har inte betet mig respektlöst eller spelat dum. Vad jag ville ha sagt är att både evolutionsteorin och kreationism är spekulationer, eftersom inga observationer eller empiri existerar vid tidpunkten där livet startade och utvecklades. Hoppas att du har förstått min poäng och tack för mig.
Det kanske inte alls är så att du spelar dum eller inte förstår, eftersom den variation av existenser som finns, som sagt återfinns i en nästintill explosionsartad just, variation.
så om du tänker på att empiri = basert på erfarenheter.. (inte imperium, även om evidens jämte tro.. är ett imperium av fast tillförlitlighet.. du behöver följa) är det väl inte så svårt att förstå, att det är än så länge människan som besitter erfarenheten, i denna existensens konst att öht sätta symbolisera erfarenheterna med symboler, djuren saknar vårt symbolspråk, träden också, vinden, vattnet.. vad återstår.. planeterna.. ännu har inte de kodspråk som sänts ut, kunnat tyda någon kodad symbolik som kan verifiera våra erfarenheter och vice versa.
Och det viktiga i detta, är att ens förstå att man erfarit något av VÄRDE, innefattar konceptualisering och lagring av de data som reflekteras i ständig rätt avancerad kompakt ström (informationsflöde av i sin tur olika art..) .. ur detta, kanske.. du kan förstå.. att det krävs systematiska iakttagelser, som ständiga jämförelser att stämma av mot och exxperimentera med för att evidensen ens kan sägas bli till en evidens, att stå på.. för att må vidare till nästa konceptualisering, så det är inte tro, det gäller att stabilt förankra vad man konstaterar är fört i evidens, skulle man INTE förlita sig på uppnådd grad av pålitlighet, skulle en teori aldrig t.ex kunna verifieras.. då verifiering av en teori ger att om jag ger dig min skiss.. och säger.. när du följer dessa observationer, kommer du få se de och de konsekvenserna.. närmaste synonymen jag hittar ur den religiösa ordfloran är isf "löftena infrias" när också du.. utnyttjar de koncept som presenterats som så validerade att de går att pröva och ständigt ge samma utkomst vid experiment : man har påvisat något.
Du kan t.ex förlita dig på (inte tro) att de naturvetenskapligt statuerade byggstenarna, t.ex periodiska systemet gäller, tills den svagaste längken brister och mer innovativa forskningsingångar krävs experimentell forskning.. för att evidens bygger också på mer än erfarenhetsbanker, utifrån konceptualitet i sammanhangen, som ger synteser.. också felsökningar.. är en grundpremiss i evidens. marginaler..
i detta har du tid och frekvenser.. vad är tid utan människans mätförmåga, för att evidens kn statueras, krävs att man HÅLLER SIG (inte godtroget.. men så exakt det går) till teorin.. då en teeori i vetenskaplig kontext är (inte helig) men legitim.
Vad som är legitimt behöver givetvis inte vara automatiskt rätt för alltid.. över tid sker förändringar.. och olika existenser fluktuerar degenereras.. förslits bränns ut osv.. eller stärkts.. fusioneras.. sammansmälts oxideras. utifrån miljöns konstellation med i sin tur en mängd både bekanta men också konstiga föreningar...
därför kan teori, eller evidens eller evolutionen, se "falsk" eller lurig ut... för en starkare bibeltrogen eller dogmatiskt lärd individ.. kan faktiskt enbart språket. redan det t.o.m stå som hic´nder att förstå.. eftersom..
evidens syftar till objektiv bedömningsförmåga.. att återge som jag skrev innan, så exakt det går.. idag finns kameror, du behöver inte förlita dig på andra än din egen tro.. eller du har själv maskiner och olika hjälpmedel, däremot.. kan det gå jävligt illa om du saknar respekt för evidens.
då evidens -... har föga beröring med bl.a gudstesen.. som är en mycket emotionellt grundad hypotes.. kommen ur upplevelsevärlden.. där skräck svält mörker okunskap och sådana faktorer (också erfarenheter.. men.. de laddades med värden utan relevans.. p.g.a just att de var otroligt VAGA, diffusa.. blev aldrig GENERELLT LEGITIMA.. ett periodiskt system går att presentera i hela världen.. en inföding i kongo kan verifiera det, utifrån att ha konceptuell förmåga.. dvs..... det är Människan som avgör vad som är och vad som inte är evidens.. du kan aldrig fråga gud om temperaturen är uppnådd och förvänta dig godkännande och att om du får visshet om att han är skaparen, så är han tyvärr impotent i sin låtseexistens.. då han inte medverkar iaf i den grund vi står på, du också..
därför är gudstesen inte generellt giltig.. det är inte ens en tes, om man ska hårddra.. det är en fantasi. / en känslolek.. när önskedrömmar är starkaste komponenten.
Däremot har känsla mycket stor roll i också forskning.. då det gäller att ibland kunna lukta sig till om det är en evidensbaserat fenomen att behöva iaktta.. eller en framkallad simulation osv..
Så suggestivt framkallade kompakta känslor av det "verkar och känns att det är *något.. eftersom det verkar så.. så man kan iaf förhålla sig lite snällt.. är inte lägligt, då det är pläderande argument.. sådant finns ev. mer inom humanorium och dem som klassar teologi som vetenskap.
men gällande evidensbaserade faktum om liv och livets uppkomst och de destinationer vi känner.. som vi vet vi kan samspråka med via vår egen förmåga att ta in.. och använda utnyttja.. är evolutionen en gällande teori.. dvs inte som du vill ... ha det till en "tolkningsfråga" , det är lite förolämpande att säga så, dessutom
du läste aldrig något om stamceller ? eller du tyckte att det var ett korkat dumt inlägg att ens nämna?
miotståndet mot stamcellsforskning har varit och är ännu ganska kompakt.. eftersom gissningslekarna över guds medspelande vad gäller moralkodex i humanorium skiljer sig ibland till att bli till avgrundsdjupa skillnader i vad ett ord betyder med konceptualiseringen påkopplad gentemot när den ignoreras och förbises, när den konfronteras kan det nästan bli ännu värre.. att mentala blockringar går i baklås.. detta för att man flummat för mycket.
och kommer med all säkerhet flumma på länge till, utifrån vilken roll politiskt tjafs ger... och hur valhänt och fattigt man också sprider kunskaperna.. man sitter och jämkar ibland in absurdum.. då för många helt enkelt överskattar, dvs tror på gud.... = gfatalismen och den är tyvärr farlig när den får grepp, där den får.. den är mer söndrande än man kan tro och helt ogiltig i evidens.. mer än inomkontextligt.. där den framkallas via medvetet irrelevanta simuleringar.
Så du är inte dum, du är bara negativt inställd och har bestämt dig att dina känslor är klokare än evidens och förlitar dig hellre på rykten än faktum. (vad som är dumt, beror på var du kläcker ur dig det du gör.. platsen är ofta avgörande.. t.ex är din smak fullt giltig och inte särskilt kontrveriell när du själv väljer att använda ditt kloka huvud.. att visa dig "resonerande" och tyvker det är "intellektuellt", men att använda samma resonemang i evidens.. kan göra att du idiotförklaras och tappar all tilltro..
objektivitetsteorin. , jämför det med att klara av att förhålla dig neutral.. i utmaningar.. och inte ta parti i ryktesspridningsdjungeln där desinformation taktik strategi kan ges högre värde än evidens.. inom evidensens domäner.. får alla sym,boler givetvis koder som inte kan användas på samma sätt.. så så sätt.. är du ju inte dum.. isf är alla dumma, då det är enorma bearbetningar som är supersvåra att överblicka.
och olika svårt att förklara... när snillen spekulerar.. tror man att man förstår, men jag förstår enbart delar i vad de egentligen.. säger.. det har med variationen att göra - man säger att varje individ är unik.
så du kan instället för att ses som dum ses som unikt begåvad - dock.. ansser jag att du är en skitsnackare och ganska konsekvent. du är t.ex väldigt selektivt diskriminerande.. då du accepterar predominansens falskare skapande av laddningar vilka är helt oidentifierbara.. känslomanipulativa argument är vad du lagt fram.. finn smånga som använder samma metoder.. det är liksom religionens absolut säkraste grepp, bakhållen.. smida.. inte planera.. utan smida planer.. endast för ära.. man kan enbart lovprisa och ära gud.. ldrig påvisa så länge vi är som vi är.
vilket är mkt enkel matem atik med mkt simpel teori.. som du borde ha förstått, men inte gör.. du vill känna dig unik. och vi vet det

.. därför ni ber och väntar på bönens tysta svar(eller på någon meditativ kontur.. eller sinnebild att babbla om.. ladda upp.. att simulera om)