2014-04-03, 21:42
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyCarin
Gött att någon har koll på läget...
Du kanske kan öppna en butik själv nu? Eftersom kundkretsen redan finns som du säger, och nu när Daub lägger ner så är konkurrensen som bortblåst..
Hur mycket tror du dom tjänar på att sälja sprayfärg i lilla Göteborg? Det är inte som i Stockholm precis. Och att inte ha någon sprayfärg inne tror jag inte är något dom själv valt, eftersom det är det som dom jobbar med. Tycker det har varit ett jäkla gnäll om Daub från många håll.

Själv är jag superglad att ha haft en fysisk butik i Göteborg, så man slipper beställa på nätet... Jag tackar för det året dom hållit igång, och välkomnar en ny butik i Gbg med öppna armar.

Alltså, jag har gillat Daub, tycker det är tråkigt att de lägger ner.
Jag skulle GISSA på att därför de inte haft sprayburkar inne, är för att de inte haft nog med pengar att betala följande leverans för en allt var slut på den gamla. För liten buffert, i början hade de alltid färg och detta ändrades åt slutet, inte mycket att göra något åt, har pengarna börjat ta slut så har det.
Att de inte klarar att hålla sina öppettider finns det inget att snacka om, det är för dåligt. Två gånger har jag fått vända hem vid tillfällen de borde haft öppet.
Och ja, jag skulle nog klara av att bedriva en sådan butik, inte det jag vill dock.Pengamässigt blir du inte miljonär på det, då får du ha en butik i Highlights kaliber. Kundkrets finns absolut, du måste bara locka dit den och vinna förtroende.
Citera
2014-04-05, 10:37
Medlem
hoppas någon vågar öppna en ny butik öht! graffbutikernas historia i gbg e ju ganska deppig. tror man får ha ngt i stil med childstore, som inte har spray som huvudinkomst

skulle nog va dåligt som fan för scenen i längden om det inte fanns någon butik. dom som redan lirar och e igång skulle bara beställa, men hur många färska tolvåringar pallar/har möjlighet att beställa skit från nätet liksom?

kanske skulle ordningen rättaställas lite iofs. om det är något som suger, så är det att se toytags dragna med grog-squeezer. sådana SKA vara dragna med tusch/whiteboard!
Senast redigerad av urgentbizznizz 2014-04-05 kl. 10:41.
Citera
2014-04-05, 11:12
Medlem
graffdatshits avatar
Inex finns! Du pratar som om att världen går under bara för att daub gör det!
Citera
2014-04-05, 18:52
Medlem
clientes avatar
Självfallet skall Göteborg som kulturstad sörja att daub la ner sin verksamhet och således lämnar efter sig ett vakuum som enkelt fylls av diverse internet-baserade sidor som lyckas tillgodo se den lokala vandalen med allt som behagas för en billig peng. Dock kvarstår faktumet att det är möjligt att bedriva en konstaffär i Göteborg, det behövs att ägarna har ett genuint intresse och att man möter kundens behov vad det gäller öppettider och priser... Vilket Daub inte uppnådde på långa vägar. Jag kan förstå sorgen att det inte finns någon genuin ''graffiti'' affär i Göteborg men staden som sådan klarar sig utan. Det är inte 2004, det är inte tiden av baggy jeans och våldsrunkande till code26:s famemålande. Internet finns( på gott och ont) men det tillgodoser iaf behovet som finns hos graffitimålare.
Citera
2014-04-07, 16:55
Medlem
pappis avatar
det är både skrämmande å lite pinsamt hur lite ni internetklottrare vet om riktiga världen och ekonomi.
vad tror ni det kostar att köpa in en sprayburk och vad tror ni vinstmarginalen är?
vad tror ni en lokal kostar?
hur många lediga lokaler tror ni det finns i göteborg?
hur många hyresvärdar tror ni vill hyra ut till en butik med små marginaler som säljer sprayfärg?
hur mycket har ni själva handlat?

om ni på fullaste allvar tror att en butik funkar enkelt i göteborg så borde ni pröva att öppna en eller jobba kvar på lagret där nån var dum nog att anställa er.
Citera
2014-04-07, 17:24
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappi
det är både skrämmande å lite pinsamt hur lite ni internetklottrare vet om riktiga världen och ekonomi.
vad tror ni det kostar att köpa in en sprayburk och vad tror ni vinstmarginalen är?
hur många hyresvärdar tror ni vill hyra ut till en butik med små marginaler som säljer sprayfärg?

om ni på fullaste allvar tror att en butik funkar enkelt i göteborg så borde ni pröva att öppna en eller jobba kvar på lagret där nån var dum nog att anställa er.

Jo precis! Sedan så börjar folk att klottra runtom butiken också! Om det verkligen skall fungera bra så får man slå ihop typ shelta med daub eller göra som innex.
Citera
2014-04-07, 18:07
Medlem
Evropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappi

Graffbutiker finns – och har funnits – i stora delar av världen sedan 90-talet.
Att tro att det inte skulla funka i Göteborg är konstigt.

Opålitliga öppettider, begränsat utbud av varumärken och något så basic som osäker tillgång av cans är några av de faktorer som försvårar etablering. Inte staden i sig, såklart.
Citera
2014-12-04, 12:17
Medlem
Bumpar denna. Childstore säljer ju burkar igen, via butiken samt Montanablack.se. Var ju på tiden!
Citera
2016-03-02, 13:25
Medlem
är i desperat behov av en svart squeezer, idag eller senast imorgon, var köper jag?
Citera
2016-03-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EodEnaj
är i desperat behov av en svart squeezer, idag eller senast imorgon, var köper jag?

Köp/racka en bingopenna och köp en sån grog-refill (25ml) på In-Ex om dom nu har sådant vilket jag tror! Ha en trevlig kväll
Citera
2016-03-03, 21:28
Medlem
sebbestaketets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karikurai
Köp/racka en bingopenna och köp en sån grog-refill (25ml) på In-Ex om dom nu har sådant vilket jag tror! Ha en trevlig kväll
Kör du/kört själv med de?
Citera
2016-03-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbestaketet
Kör du/kört själv med de?

Vet inte vad det har med ämnet att göra direkt men ja, det har hänt många gånger.
Enda är att tänka på är udden, det är inga mo-hair uddar direkt men är man lite försiktig/"köper" flera st så är det inget att oroa sig för. Funkar även att köpa till nya uddar till bingopennorna (10mm). Ut och bomba nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in