Citat:
Gött att någon har koll på läget...
Du kanske kan öppna en butik själv nu? Eftersom kundkretsen redan finns som du säger, och nu när Daub lägger ner så är konkurrensen som bortblåst..
Hur mycket tror du dom tjänar på att sälja sprayfärg i lilla Göteborg? Det är inte som i Stockholm precis. Och att inte ha någon sprayfärg inne tror jag inte är något dom själv valt, eftersom det är det som dom jobbar med. Tycker det har varit ett jäkla gnäll om Daub från många håll.
Själv är jag superglad att ha haft en fysisk butik i Göteborg, så man slipper beställa på nätet... Jag tackar för det året dom hållit igång, och välkomnar en ny butik i Gbg med öppna armar.
Du kanske kan öppna en butik själv nu? Eftersom kundkretsen redan finns som du säger, och nu när Daub lägger ner så är konkurrensen som bortblåst..
Hur mycket tror du dom tjänar på att sälja sprayfärg i lilla Göteborg? Det är inte som i Stockholm precis. Och att inte ha någon sprayfärg inne tror jag inte är något dom själv valt, eftersom det är det som dom jobbar med. Tycker det har varit ett jäkla gnäll om Daub från många håll.
Själv är jag superglad att ha haft en fysisk butik i Göteborg, så man slipper beställa på nätet... Jag tackar för det året dom hållit igång, och välkomnar en ny butik i Gbg med öppna armar.
Alltså, jag har gillat Daub, tycker det är tråkigt att de lägger ner.
Jag skulle GISSA på att därför de inte haft sprayburkar inne, är för att de inte haft nog med pengar att betala följande leverans för en allt var slut på den gamla. För liten buffert, i början hade de alltid färg och detta ändrades åt slutet, inte mycket att göra något åt, har pengarna börjat ta slut så har det.
Att de inte klarar att hålla sina öppettider finns det inget att snacka om, det är för dåligt. Två gånger har jag fått vända hem vid tillfällen de borde haft öppet.
Och ja, jag skulle nog klara av att bedriva en sådan butik, inte det jag vill dock.Pengamässigt blir du inte miljonär på det, då får du ha en butik i Highlights kaliber. Kundkrets finns absolut, du måste bara locka dit den och vinna förtroende.