2014-04-07, 12:59
Medlem
Machbets avatar
Stackars, stackars flicka.

Hans konto på FB ligger ju fortfarande uppe. Är det okej att outa honom nu eller vad gäller?
Citera
2014-04-07, 13:11
Medlem
Fräscht att man först går in på gms facebook, med bilden på brorsbarnet? Och sedan vidare in på brorsans (?)facebook som är helt öppen och där finns en bild på gärningsmannen som ligger i någon helkroppsstrumpa där hans kön syns tydligt igenom... Fan vilken ångest man fick nu. Stäng ner era facebookar för fan familjen och stryk kontakten med aset.
Citera
2014-04-07, 13:14
Medlem
pundarfans avatar
han är ute snabbt igen , men vad fan asså`??? han har asså försökt / våldtagit en unge på ett dagis? hur jävla sjukt är inte det.... 10-15år är ett lämpligt straff för en sådan här gärning.... nu bor vi ju i Sverige..... sinnessjukt
Citera
2014-04-07, 13:24
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han kommer att sitta på en avdelning med likasinnade. Det är ingen du slänger in på en vanlig avdelning på Kumla. Han får mysa med Anders Eklund istället. Men en kvalificerad gissning är nog rättspsykiatrisk vård och ett rum med utsikt över sjön Trummen i Växjö.

Sånt gör mig väldigt förbannad, hur man/vi ens kan stå bakom sådan "rättvisa", tycker inte att samhället borde skydda dömda pedofiler som sitter inne, de har ju gjort det värsta tänkbara brottet det är bara att de tar vara på sig själva (om de kan). Man känner sig liksom själv ansvarig att dessa avskum får "speciell skydd" på skattebetalarnas pengar.
Citera
2014-04-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneAndOnly1
Tycker det är helt ok att hänga ut det jävla Patrasket! Vilket han redan är på sida 2. Har man gjort en sån fruktansvärd handling mot ett försvarslöst barn så har man förbrukat sin rättighet till att leva och vara anonym!!

Exakt. I en liten ort är det lätt att veta vem som är skyldig. I Stockholm hade det varit en helt annan fråga om man kan säga någons namn på sida två. Här var ju alla säkra på vem det var.

Alla pratar om en flicka vilket är det vi ser oftast - man och flicka. Men är det säkert att det är en tjej?

Jag hoppas innerligt att barnets namn inte kommer fram, det vore inte så kul om ungen om 10 år googlar sitt namn och ser denna tråden.

Någon som är psykolog? Är barnet för stort för att kunna glömma detta?
Citera
2014-04-07, 13:33
Medlem
Man minns väl knappt något fr 5 års ålder? inte jag iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Exakt. I en liten ort är det lätt att veta vem som är skyldig. I Stockholm hade det varit en helt annan fråga om man kan säga någons namn på sida två. Här var ju alla säkra på vem det var.

Alla pratar om en flicka vilket är det vi ser oftast - man och flicka. Men är det säkert att det är en tjej?

Jag hoppas innerligt att barnets namn inte kommer fram, det vore inte så kul om ungen om 10 år googlar sitt namn och ser denna tråden.

Senast redigerad av Rinkeby4 2014-04-07 kl. 13:44. Anledning: skrev fel
Citera
2014-04-07, 13:36
Medlem
Citat:

man kommer ju själv ihåg saker från ca 5års ålder. Så möjligheten finns ju att hon inte glömmer detta. Men finns ju chanser att man glömmer det också.
Citera
2014-04-07, 13:37
Medlem
Hur många pedos har blivit mördade på kåken?? det kan inte vara många.
Citat:
Ursprungligen postat av Trissvinnaren
Han kommer inte överleva fängelset. Inte om man ska tro på hur andra interner behandlar våldtäktsmän.
Citera
2014-04-07, 13:42
Medlem
Citat:

Inte psykolog men jag tror inte en 5-åring glömmer en sån sak. Från 5 år börjar man minnas rätt detaljerat sånt som gjort intryck (vilket inte alltid är vad vi vuxna tror). När min äldsta fyllde 6 år sa min syrra lite skämtsamt "Shit, 6 år, då gick man på lekis och det minns man ju massor från, nu kan ni på allvar ge barnet men för livet"
Citera
2014-04-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Man minns väl knappt något fr 5 års ålder? inte jag iaf.

Är barnet för gammalt menade jag. Storleken är ju oviktig. Tydligen är ungen 4 år gammal.

Det finns några grejer jag minns från 4-års åldern. Sen om detta var riktigt traumatiskt så kan ju det stackars barnet minnas det.

Fy fan och att han hade mage att begära några texter han jobbar på. Han ska fan inte se dagsljus igen.
Citera
2014-04-07, 13:50
Medlem
Machbets avatar
Citat:

Enligt barometern står det att det är en flicka.

Funderar på att dela ut hans namn på FB, alla vet vi ju hur snabbt saker sprids där.
Strider det mot någon regel?
Citera
2014-04-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singoallakakan
Inte psykolog men jag tror inte en 5-åring glömmer en sån sak. Från 5 år börjar man minnas rätt detaljerat sånt som gjort intryck (vilket inte alltid är vad vi vuxna tror). När min äldsta fyllde 6 år sa min syrra lite skämtsamt "Shit, 6 år, då gick man på lekis och det minns man ju massor från, nu kan ni på allvar ge barnet men för livet"

Jag minns också saker från så pass tidig ålder och ännu tidigare.
Barn har däremot en stark överlevnadsinstinkt och försvarsmekanismer som gör att de kan förtränga trauman, allt för att skydda sig från det mentala hotet av det.
Antingen minns hon allt - klart som en film eller så kommer hon inte ha en aning om att något sådant utspelat sig när hon blir äldre.
Jag hoppas verkligen på det senare! Sådant som visar sig med tiden dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in