2014-04-06, 22:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Nja. Det behöver inte ha varit mer än några få minuter från första till sista sticket.. Har läst ett annat fall där det var många fler stick plus avskuren hals (hela vägen på framsidan och ner till nackkotorna), och det skedde på bara kring 2,5 minuter.. Och då var det en tjej som gjorde det på en kille som var mycket större och starkare än tjejen.. Hon lyckades också få honom flera meter in till en pytteliten dusch, alltså hela kroppen. Med adrenalinrus i kroppen blir folk ofta mycket starkare än man brukar vara normalt. Så detta kan ha gått riktigt fort (om man inte räknar med själva styckningen som troligen skett efter hon dog).

Tror du har missuppfattat det här. Avsikten var inte att döda Vatchareeya så snabbt som möjligt - tvärtom, dödsprocessen tror jag var tänkt att pågå så länge som möjligt .. Det är min teori och jag tycker den bekräftas av obducentens utlåtande.
Citera
2014-04-06, 23:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det håller jag helt och hållet med dig om!

Tidpunkten för utplaceringen är intressant. Ville GM att MPS skulle finna kroppsdelarna, just där? just då?

Att placera ut dem på så pass öppna ställen på ett område som planerats att sökas av, kan inte vara en slump. Gm tog en stor risk - varför ?

Inget som heller verkar vara utfört under stress.
Citera
2014-04-06, 23:25
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror du har missuppfattat det här. Avsikten var inte att döda Vatchareeya så snabbt som möjligt - tvärtom, dödsprocessen tror jag var tänkt att pågå så länge som möjligt .. Det är min teori och jag tycker den bekräftas av obducentens utlåtande.

Jaså, källa? Ang obducentens utlåtande. Finner inte att det står att det skulle pågå så länge som möjligt?
Kan ju tro vad vi vill men vet gör vi ju inte.
Citera
2014-04-06, 23:33
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Han hen missuppfattat din teori alltså? Det du tror?
Citera
2014-04-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att placera ut dem på så pass öppna ställen på ett område som planerats att sökas av, kan inte vara en slump. Gm tog en stor risk - varför ?

Inget som heller verkar vara utfört under stress.

Håller med dig i ditt resonemang!

GM måste ju ha tyckt att det varit värt risken att förvilla? vilseleda? utredarna?

När upptäcktes blodet i KJs bil?

Var GM rädd för att bli avslöjad samt för en husrannsakan och ville därför lägga fokus på upptäckten av kroppen? för det skulle ge GM tid för rengöring av frysen? etc. ......
Citera
2014-04-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
FUP 1112 Förhör med AN, (MBs fru) 24 maj, 2013:

AN: . Ja, det var från tjejen och polisen förstod att det var en annan relation det var inte bara det
att hon tränar i klubben. Det var därför dom kollade honom meddelanden och att det måste ha
varit någon annan relation. Och min dotter har också tidigare sagt att det står på Face-bok
hon kommenterar att vi skall gifta oss och vad du gör, är hon inte bara och tränar på klubben.
Jo säger Mikke men hon är väldigt konstig och så där. Hon står nära en på träningarna, andra
tränar också men hursomhelst han kunde få hur många SMS och hur som helst och när han
inte svarade har han berättat, om du inte svarar så skall jag sprätta upp eran katt och det fick
mig att bli ännu mer förbannad på henne, för att hon vill förstöra.
Jag skall tala om för din fru
att vi har knullat och så där. När han inte svarar henne när hon har bekymmer och vill prata
med honom och så där. Och hon har sagt personligen till honom skrivit eller sagt du har väl
lämnat din fru för länge sedan. Om det inte vore för att ni har ett företag ihop. Jag har inget
företag på pappret det var hon trodde. Vi har haft det ihop men Mikke säger att han har sagt
till henne att jag tänker aldrig lämna min fru.

Det går verkligen inte att lita på vad som sägs i det där förhöret! .. även om just det där påståendet skulle kunna vara sant fast det verkar osannolikt. Vem vet...
Senast redigerad av zemixon 2014-04-06 kl. 23:48.
Citera
2014-04-06, 23:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Håller med dig i ditt resonemang!

GM måste ju ha tyckt att det varit värt risken att förvilla? vilseleda? utredarna?

När upptäcktes blodet i KJs bil?

Var GM rädd för att bli avslöjad samt för en husrannsakan och ville därför lägga fokus på upptäckten av kroppen? för det skulle ge GM tid för rengöring av frysen? etc. ......

KJ anhölls den 23 e. Bilarna beslagtogs samtidigt.
Citera
2014-04-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
KJ anhölls den 23 e. Bilarna beslagtogs samtidigt.

Ok den 23 e. När hittades kroppsdelarna?
Citera
2014-04-07, 00:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok den 23 e. När hittades kroppsdelarna?
20 resp 22, vilket framgår av sammanfattningen.
Citera
2014-04-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
20 resp 22, vilket framgår av sammanfattningen.

ok tack! och den 23 e anhålls KJ alltså dvs.. strax efter upptäckten av VBs kroppsdelar......

Nästa fråga blir när tillkom blodet på påsen, ovansidan av handsken och i KJs bagagelucka och på vilket sätt.....var kom blodet ifrån.....? ? ? ?
Citera
2014-04-07, 01:00
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
ok tack! och den 23 e anhålls KJ alltså dvs.. strax efter upptäckten av VBs kroppsdelar......

Nästa fråga blir när tillkom blodet på påsen, ovansidan av handsken och i KJs bagagelucka och på vilket sätt.....var kom blodet ifrån.....? ? ? ?
Blodet kom troligast dit efter att KJ lastat in en egenhändigt mördad och styckad VB i bagaget, kört iväg henne med bilen och sedan tagit ur kroppen från bagaget för att placera henne där han bestämt sig för att göra det.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-07 kl. 01:12.
Citera
2014-04-07, 02:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Han hen missuppfattat din teori alltså? Det du tror?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in