2014-04-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ har begått det brott han är dömd för i tingsrätten - men solidariskt ansvarig/delaktig med andra, då jag också är av uppfattningen att KJ inte kan ha genomfört detta ensam - en för sitt liv kämpande, vältränad Vatchareeya hade Kristoffer Johansson rent fysiskt inte kunnat hantera och bemästra, därtill krävs ytterligare en eller två medgärningspersoner.

Med tiden tror jag att KJ både kommer att erkänna detta och t. o. m. skryta om det. Och vem vet, kanske han rent av skriver en bok med titeln: "Hur jag dödade min vän Vatchareeya Bangsuan - och varför".
Jag tror att du har missbedömt KJ förmåga att ta hand om VB helt. Det är ingen liten kille, han hivar lätt upp henne över axeln och knallar iväg om han så vill. Att träna några kator är inte mycket att komma med i ett slagsmål, särskilt inte om psyket är inställt på våld hos den ene medan den andre normalt är snäll och kärlekskrank. Tvåa på bollen in verklig strid så är du körd.
Citera
2014-04-06, 17:19
Medlem
Citat:
Jag tror KJ har begått det brott han är dömd för i tingsrätten - men solidariskt ansvarig/delaktig med andra, då jag också är av uppfattningen att KJ inte kan ha genomfört detta ensam - en för sitt liv kämpande, vältränad Vatchareeya hade Kristoffer Johansson rent fysiskt inte kunnat hantera och bemästra, därtill krävs ytterligare en eller två medgärningspersoner.

Med tiden tror jag att KJ både kommer att erkänna detta och t. o. m. skryta om det. Och vem vet, kanske han rent av skriver en bok med titeln: "Hur jag dödade min vän Vatchareeya Bangsuan - och varför".

Vem är narcissisten? Att KJ skulle besitta den läggningen är snarast osannolikt.
Citera
2014-04-06, 17:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mig veterligen uppvisade VB flertal skador och hur dom relaterade till varandra i tid finns väl inte? Eller så har jag missat det.

Hur stickskadorna tidsmässigt förhåller sig till varandra framgår inte av obduktionsprotokollet eller i en allonge av Susan Sprogoe-Jakobsen, men troligtvis har samtliga stick utdelats vid eventets utdragna dödsförlopp som gärningspersonerna ville bevittna. Knappast längre än två timmar mellan första och sista sticket.
Citera
2014-04-06, 17:37
Medlem
Citat:
Hur stickskadorna tidsmässigt förhåller sig till varandra framgår inte av obduktionsprotokollet eller i en allonge av Susan Sprogoe-Jakobsen, men troligtvis har samtliga stick utdelats vid eventets utdragna dödsförlopp som gärningspersonerna ville bevittna. Knappast längre än två timmar mellan första och sista sticket.
VB var troligen redan död när sista hugget utdelades vilket leder tankarna till att gm har kommit tillbaka till offret för att kolla om hon fortfarande var vid liv, eller så bara av ren ondska. Ett utdraget dödsförlopp där hon slutligen dör av blodförlust, därefter några hugg till för att kontrollera att hon verkligen är död.
Citera
2014-04-06, 17:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
AN och Facebook

AN skaffade ett konto i november 2012 och läste även VBs Facebook - den offentliga sidan. Men hon lade väl ihop en del själv också.

"Och min dotter har också tidigare sagt att det står på Face-bok
hon kommenterar att vi skall gifta oss och vad du gör, är hon inte bara och tränar på klubben.
Jo säger Mikke men hon är väldigt konstig och så där. Hon står nära en på träningarna, andra
tränar också men hursomhelst han kunde få hur många SMS och hur som helst och när han
inte svarade har han berättat, om du inte svarar så skall jag sprätta upp eran katt och det fick
mig att bli ännu mer förbannad på henne, för att hon vill förstöra. Jag skall tala om för din fru
att vi har knullat och så där. "

FUP

Ingen som anar en motivbild ....

Utredningen visar tydligt att VB är frustrerad och ledsen sista tiden. I början av mars skriver hon något personligt på karateklubbens medlemssida och blir utesluten av MB. Att AN enligt uppgift ska ha skickat hot via sms 1-1/2 månad innan VB försvann stämmer väl in i tidsbild.

Tittar man på konversationen mellan VB och MB den 13 e april kan man läsa att VB är förtvivlad över att hon gjort fel som tvingat honom. Hon skriver att hon inte orkar tänka på vad hon måste göra och att han måste hata henne. Vad är det hon måste göra ?
16 e april vågar hon inte komma till Dojon efter allt som hänt. Vad hade hänt, förutom den massiva mängden sms och avstängningen, som skedde i mars månad ?
Att VB håller sig från träningslokalen den andra halvan av april bekräftas av ett vittnesmål i fup.

VB ber om ursäkt den 28 april för att hon skrivit att hon hatar honom. Hon förklarar det med att hon varit arg på alla.

Ska man prata motivbild så ligger någon form av utpressning nära till hands. Studierna gick heller inget vidare och pengarna räckte aldrig till. Studiebidraget och extrainkomsten gav sammanlagt 3000 kr i månaden. I mars månad fick hon efter utpressning ett busskort, kravet på 1000 kr extra uteblev då killen hade ont om pengar.
Vem eller vilka det skulle röra sig om har jag däremot ingen teori om. Endast att den eller de som har utfört detta har en sadistisk läggning med en våldshistorik bakom sig.
Att tränare med fru skulle ha utfört detta verkar inte troligt.
Citera
2014-04-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
VB kan ha hotat MB med att avslöja för AN om att hon är gravid (påhittat för att få behålla MB). MB kanske nonchalerade henne den gången. VB som har behov av att prata nämner detta för en vän, att hon hade gjort något dumt, men ville inte avslöja vad.

VB som är fast besluten att ha kvar MB skjuter upp tiden då KJ ska hämta henne vi hennes bostad, tar en promenad från sin bostad till Sushi Bar som ett försök i att få en pratstund och göra upp om ett möte med honom senare på kvällen, efter att MB/AN kommit hem. Mötesplatsen bestäms till området kring Åberget efter cykelvägen. MB har för avsikt att gå till mötesplatsen då han har druckit öl och inte vill riskera sitt körkort. Han kommer dock inte loss av något skäl som förhindrar honom att gå mot mötesplatsen. Då planen redan är uppgjord mellan honom och VB så tar han inte någon större notis över de sms han får. Frekvensen påminner om normalbild för honom. MB blåser av mötet då han läser på facebook i samband med att han och AN kommer hem från middagen, att hon ska till en vän och plugga^^. När han senare får höra talas om att hon försvunnit får han däremot bråttom att deleta bort alla sms som har med tidpunkten för försvinnandet att göra. Han passar även på att glömma bort vad som stod i sms.

VB avslöjar sin plan om att möta MB senare på kvällen för KJ. KJ erbjuder henne skjuts och passar på att visa henne runt i området med bil för att beskriva för henne hur hon ska gå för att komma fram till mötesplatsen men även för att visa henne fortet och ett bergsförråd. Innan de åker runt i området stannar KJ till utanför sin lägenhet för att lämna sin mobiltelefon, VB sitter kvar i bilen. Det är i samband med detta som KJ går till handling, beskrivet i ett tidigare inlägg om vad som kan ha hänt. VB kan ha planerat att ta kontakt med KJ enbart i syfte att komma närmare mötesplatsen med MB.

En sak jag funderar över är om KJ fortsatte sina diskussioner med AB om hur man kommer undan med ett mord. KJ behöver inte ha talat om för honom att han gjort det på riktigt men kan ha använt AB som bollplank för den fortsatta resan. Möjligheten finns att KJ lyckats dra AB över gränsen från sunt handlande till delaktig i en verklighetsbaserad tanke ursprunget ur den fantasi dom de delade gemensamt. Båda två har ungefär samma diagnos, de har erkänt att de pratade om hur man kommer undan med mord, de delade airsoftintresset, är kompisar, så varför inte?

Fast den 2 maj dvs två dagar innan hon försvann/mördades skrev hon till MB att hon aldrig mer ville ligga med honom etc etc.

Bevis kan ha funnits i VBs mobil, i smsen- hotfulla sms. GM kanske "bara" ville förstöra hennes mobil.. och kanske inte ville genomföra plan B..men någonting gick snett.
Citera
2014-04-06, 17:50
Medlem
Citat:
Hur kom du fram till att KJ bara skulle ha en halvtimme på sig?

ifall att det var KJ som skrev resterande sms från VB:s mobil menade jag. det är en halvtimme mellan uppringningen till 112 och nästa sms från VB. annars kan det ju varit så att saker lugnade sig och det var först efter sista sms:et från VB 18:40 som det tog skruv och VB dödas av KJ.
men då borde VB:s sms handlat om en hotfull KJ, vilket MB inte kommer ihåg alls från sms:en. trots att den typen av sms torde fastna i minnet, och trots att det skulle varit till hans fördel att komma ihåg något som utpekar KJ som GM i förhören!
Senast redigerad av gileas 2014-04-06 kl. 17:56.
Citera
2014-04-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Utredningen visar tydligt att VB är frustrerad och ledsen sista tiden. I början av mars skriver hon något personligt på karateklubbens medlemssida och blir utesluten av MB. Att AN enligt uppgift ska ha skickat hot via sms 1-1/2 månad innan VB försvann stämmer väl in i tidsbild.

Tittar man på konversationen mellan VB och MB den 13 e april kan man läsa att VB är förtvivlad över att hon gjort fel som tvingat honom. Hon skriver att hon inte orkar tänka på vad hon måste göra och att han måste hata henne. Vad är det hon måste göra ?
16 e april vågar hon inte komma till Dojon efter allt som hänt. Vad hade hänt, förutom den massiva mängden sms och avstängningen, som skedde i mars månad ?
Att VB håller sig från träningslokalen den andra halvan av april bekräftas av ett vittnesmål i fup.

VB ber om ursäkt den 28 april för att hon skrivit att hon hatar honom. Hon förklarar det med att hon varit arg på alla.

Ska man prata motivbild så ligger någon form av utpressning nära till hands. Studierna gick heller inget vidare och pengarna räckte aldrig till. Studiebidraget och extrainkomsten gav sammanlagt 3000 kr i månaden. I mars månad fick hon efter utpressning ett busskort, kravet på 1000 kr extra uteblev då killen hade ont om pengar.
Vem eller vilka det skulle röra sig om har jag däremot ingen teori om. Endast att den eller de som har utfört detta har en sadistisk läggning med en våldshistorik bakom sig.
Att tränare med fru skulle ha utfört detta verkar inte troligt.

Jag tror att VB var rädd för både AN och MB pga hoten. Därför sökte hon sig till KJ den 4 maj, till tryggheten..

VB hotade antagligen med att polisanmäla de hotfulla smsen och det kan mycket väl ha varit det som ledde till hennes död!!! ................................. bevisen fanns i hennes mobil!
Citera
2014-04-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Fast den 2 maj dvs två dagar innan hon försvann/mördades skrev hon till MB att hon aldrig mer ville ligga med honom etc etc.

Bevis kan ha funnits i VBs mobil, i smsen- hotfulla sms. GM kanske "bara" ville förstöra hennes mobil.. och kanske inte ville genomföra plan B..men någonting gick snett.

Lite kinki är nog allt MB. Vidare med tanke på att han raderade VB sms samt inte kommer ihåg vad hon hade skrivit, läs vad som insinueras i FUP s.883:

07:45
Vatchareeya Bangsuan
förresten i tisdags förlåt att jag gjorde så där vet det är inte så lätt att bli förlåten känner så fel du får slå mig, ge nå straff eller vad som helst om du inte ge något straff så känns det mycket fel efter jag gjorde det jag tänkte inte lång före, dumma mig.

10:35
Micke Berg
Det är ingen fara. DU vet vad du får för straff... det blir samma som sist.

11:43
Vatchareeya Bangsuan
Det tror jag inte hmm om du ser dom 500 mess då vill du typ döda mig

11:54
Micke Berg
Jag får väl radera dessa utan att läsa dem då. Kan ju inte vara så svårt.

Märkligt att åklagarna inte pressar MB på detta.
Citera
2014-04-06, 17:55
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ifall att det var KJ som skrev resterande sms menade jag, det är en halvtimme mellan uppringningen till 112 och nästa sms från VB. annars kan det ju varit så att saker lugnade sig och det var först efter sista sms:et från VB som det tog skruv och VB dödas av KJ.

Det kan varit KJ som slog 112* efter mordet. Eller när VB fortfarande levde, men ångrade sig.
Citera
2014-04-06, 17:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag tror att du har missbedömt KJ förmåga att ta hand om VB helt. Det är ingen liten kille, han hivar lätt upp henne över axeln och knallar iväg om han så vill. Att träna några kator är inte mycket att komma med i ett slagsmål, särskilt inte om psyket är inställt på våld hos den ene medan den andre normalt är snäll och kärlekskrank. Tvåa på bollen in verklig strid så är du körd.

65 kg vid invägningen på Öjebyn och 1,90 lång låter mera som ett snöre med en knut på än en kille med fysisk styrka. Nej, jag tror inte att KJ hade klarat Vatchareeya ensam, det hade i varje fall inte gått spårlöst förbi. Jag tror man var två till på henne.
Citera
2014-04-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Det kan varit KJ som slog 112* efter mordet. Eller när VB fortfarande levde, men ångrade sig.

men bara några minuter innan uppringningen till 112 sms:ar ju VB, skulle det också varit KJ då? samtidigt som han har dåligt samvete och ringer 112, täcker han upp genom att låtsas vara VB i sms?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in