Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
AN och Facebook
AN skaffade ett konto i november 2012 och läste även VBs Facebook - den offentliga sidan. Men hon lade väl ihop en del själv också.
"Och min dotter har också tidigare sagt att det står på Face-bok
hon kommenterar att vi skall gifta oss och vad du gör, är hon inte bara och tränar på klubben.
Jo säger Mikke men hon är väldigt konstig och så där. Hon står nära en på träningarna, andra
tränar också men hursomhelst han kunde få hur många SMS och hur som helst och när han
inte svarade har han berättat, om du inte svarar så skall jag sprätta upp eran katt och det fick
mig att bli ännu mer förbannad på henne, för att hon vill förstöra. Jag skall tala om för din fru
att vi har knullat och så där. "
FUP
Ingen som anar en motivbild ....

Utredningen visar tydligt att VB är frustrerad och ledsen sista tiden. I början av mars skriver hon något personligt på karateklubbens medlemssida och blir utesluten av MB. Att AN enligt uppgift ska ha skickat hot via sms 1-1/2 månad innan VB försvann stämmer väl in i tidsbild.
Tittar man på konversationen mellan VB och MB den 13 e april kan man läsa att VB är förtvivlad över att hon gjort fel som tvingat honom. Hon skriver att hon inte orkar tänka på vad hon måste göra och att han måste hata henne. Vad är det hon måste göra ?
16 e april vågar hon inte komma till Dojon efter allt som hänt. Vad hade hänt, förutom den massiva mängden sms och avstängningen, som skedde i mars månad ?
Att VB håller sig från träningslokalen den andra halvan av april bekräftas av ett vittnesmål i fup.
VB ber om ursäkt den 28 april för att hon skrivit att hon hatar honom. Hon förklarar det med att hon varit arg på alla.
Ska man prata motivbild så ligger någon form av utpressning nära till hands. Studierna gick heller inget vidare och pengarna räckte aldrig till. Studiebidraget och extrainkomsten gav sammanlagt 3000 kr i månaden. I mars månad fick hon efter utpressning ett busskort, kravet på 1000 kr extra uteblev då killen hade ont om pengar.
Vem eller vilka det skulle röra sig om har jag däremot ingen teori om. Endast att den eller de som har utfört detta har en sadistisk läggning med en våldshistorik bakom sig.
Att tränare med fru skulle ha utfört detta verkar inte troligt.