2014-04-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Eller så såg hon MB som sagt att han var hemma?

VB visste han skulle hem för att byta om inför kvällens restaurangbesök, något säger mig att det var menat till MB snarare än KJ.
Citera
2014-04-05, 21:04
Medlem
Lucifergabriels avatar
när kommer domen från hovrätten?
Citera
2014-04-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Detta spekulerades här; MB hade ett kvitto fraan en äffär där nära till Shell-macken o VB bostad, som stämte i tid med daa VB förväntades vänta paa/ bli upphämtad av KJ
VB sms till KJ om han inte är hemma passar in på beskrivningen om hon blev skjutsad från Sushi Bar till korsningen i närheten av Shell-macken mot ICA. Hon och KJ hade gjort upp om att han skulle hämta upp henne vid hennes bostad. Om hon såg KJ ståendes vid Shell-macken så kan hon ha blivit förvånad om hon levde med tron om att han var hemma, på väg till henne. MB kan ha fått bråttom från Sushi Bar till ICA med svepskälet att köpa penslar då AN var på väg till sushistället. Enligt hennes vittnesmål åkte hon dit ca 1530 vilket stämmer rätt bra med ovanstående gissning. VB kan ha gått hem för att hämta läxböckerna och sedan gå ut för att åka iväg med KJ som då har kört från Shell till vägen utanför hennes bostad. När han står där kommer den gamla kvinnan ut. På så vis ljuger han inte, endast blandar ihop händelser med vad han betraktar som sant i olika situationer.
Citera
2014-04-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifergabriel
när kommer domen från hovrätten?

16 april
Citera
2014-04-05, 21:36
Medlem
AN och Facebook

AN skaffade ett konto i november 2012 och läste även VBs Facebook - den offentliga sidan. Men hon lade väl ihop en del själv också.

"Och min dotter har också tidigare sagt att det står på Face-bok
hon kommenterar att vi skall gifta oss och vad du gör, är hon inte bara och tränar på klubben.
Jo säger Mikke men hon är väldigt konstig och så där. Hon står nära en på träningarna, andra
tränar också men hursomhelst han kunde få hur många SMS och hur som helst och när han
inte svarade har han berättat, om du inte svarar så skall jag sprätta upp eran katt och det fick
mig att bli ännu mer förbannad på henne, för att hon vill förstöra. Jag skall tala om för din fru
att vi har knullat och så där. "

FUP

Ingen som anar en motivbild ....
Senast redigerad av Remark 2014-04-05 kl. 21:42.
Citera
2014-04-05, 22:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag vet att du är starkt kritisk till KJ,s diagnoser men tror du verkligen att fängelse är rätt plats för en som KJ?

Enligt min mening så vore RPK mycket lämpligare för att kunna rehabilitera honom så att han kan släppas ut som en ofarlig person, att stoppa in honom i fängelse på x antal år kommer knappast att bota hans "knäppskalle".
Nej, jag tror inte att KJ blir ett dugg bättre av fängelse, men det finns anledning att tro att han kommer att tillbringa en betydande del av sitt fängelsestraff på rättspsykiatrisk klinik. Nu ska vi inte överdriva effekten av rättspsykiatrisk vård heller, men det är förmodligen mer effektivt än fängelse i KJ:s fall.
Citera
2014-04-05, 22:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
KJ kan inte bli dömd, åtminstone inte i dagsläget- det saknas underlag och bevis helt enkelt!
Han är dömd i tingsrätten, och är kvarhållen i häkte av hovrätten, vilket ger vid handen att också denna tänker döma honom. Vad du anser att han inte kan bli är ingenting som domstolarna tar någon hänsyn till, är jag rädd.
Citera
2014-04-05, 22:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
16 april

Om det inte dessförinnan kommer ett utspel från försvaret ..
Citera
2014-04-05, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om det inte dessförinnan kommer ett utspel från försvaret ..
Och när ska försvaret få tillfälle till det?
Citera
2014-04-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Han är dömd i tingsrätten, och är kvarhållen i häkte av hovrätten, vilket ger vid handen att också denna tänker döma honom. Vad du anser att han inte kan bli är ingenting som domstolarna tar någon hänsyn till, är jag rädd.

Återstår dock den dom som avges 16 april.
Citera
2014-04-05, 22:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och när ska försvaret få tillfälle till det?

Tror du att kontakten mellan försvaret och hovrätten är bruten i och med att slutpläderingen hölls ? Du tror inte att hovrätten lyssnar om Thomas Olsson meddelar rätten att hans klient har någonting att berätta ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-05 kl. 22:55.
Citera
2014-04-05, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror du att kontakterna mellan försvaret och hovrätten är bruten i och med att slutpläderingen hölls ? Du tror inte att hovrätten lyssnar om Thomas Olsson meddelar rätten att hans klient har någonting att berätta ?
Ja, jag tror hovrätten har lyssnat färdigt när förhandlingen avslutas.
Senast redigerad av Quarrel 2014-04-05 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in