2014-04-06, 09:55
Medlem
har inte tidigare stött på uppgifter som denna på hp
http://studera.nu/images/18.3c88950e1450435e903205/xyz8h1.gif
hur ska man göra?
Citera
2014-04-06, 09:58
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztunner
hur ska man göra?
Vet du inte vad rest är? 7 delat med 3 lämnar resten 1, förstår du nu?
Citera
2014-04-06, 09:58
Medlem
Ankanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztunner
hur ska man göra?
http://www.youtube.com/watch?v=fbjziBZfA40
Citera
2014-04-06, 10:00
Medlem
FaithlessAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo-lester
Samma här :/ lär bli 1.65 för mig, är sååååå nära läkarprogrammet

Åh jag har också så. Skrev första gången och kommer få något liknande resultat. Då jag knappt förberedde mig är jag förvånad att jag fick så bra... men ändå så nära, och så långt bort!
Citera
2014-04-06, 10:00
Medlem
Jo det vet jag men det är ett så stort tal, antar de att man ska kunna sjuans mutliplikationstabell upp till ett tusen?
Citera
2014-04-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
http://www.youtube.com/watch?v=fbjziBZfA40

tackar, fattar nu
Citera
2014-04-06, 10:09
Medlem
Timpsiiis avatar
Ni som fick runt 60 eller mer på kvant, hur har ni pluggat?

Jag har övat på gamla prov och trodde jag hade koll på det mesta men tyckte inte det dök upp alls mycket av det som JAG hade tränat på. Tränade ni som fick bra poäng på Kvant, eller LäS för den delen, på gamla prov också eller?
Citera
2014-04-06, 10:11
Medlem
Hur många fuska då, och hur? Själv fick man 1.5 utan att lösa ett enda mattetal

Svenskan och engelskan greja jag själv dock
Citera
2014-04-06, 10:12
Medlem
Ankanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabianstallion
Hur många fuska då, och hur? Själv fick man 1.5 utan att lösa ett enda mattetal
Haha hur lyckades du fuska? Det låter mer eller mindre omöjligt.
Citera
2014-04-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Ni som fick runt 60 eller mer på kvant, hur har ni pluggat?

Jag har övat på gamla prov och trodde jag hade koll på det mesta men tyckte inte det dök upp alls mycket av det som JAG hade tränat på. Tränade ni som fick bra poäng på Kvant, eller LäS för den delen, på gamla prov också eller?

Går matte 5 på gymnasiet nu, inte pluggat något förutom vanliga mattekurser. Fick 62 på kvant. Men det verbala dock..
Citera
2014-04-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Haha hur lyckades du fuska? Det låter mer eller mindre omöjligt.
Med mina ögon.. kines med glasögon framför mig
Citera
2014-04-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Det är väl 200 dagar kvar
Att nöta ord har en begränsad effekt, eftersom man lär sig orden ytligt. Men ifall du kollar upp ordets defintioner från olika källor: lexin, wiktionary, ne, SAOB och desutom googlar ordet i diverse böjningar kommer du få en djupare förstålse, du har kanske lagt 10-15 minuter på lära dig ett ord, kan tyckas extremt mycket då man vanligtvis spenderar några sekunder för att bara läsa en betydelse. Men vad man inte tar i beaktning är att man då har inpräntat en djupare förståelse för ett ord som kommer finnas kvar då man repeterar ordet- Istället så länger man totalt sett mer tid på att repetera ett specifikt ord med en ytlig förståelse - orden sätter sig inte på samma sätt som föregående exempel där man lär sig ett ord djupare och kan därmed faktiskt spara tid i långa loppet.

För en hel del udda ord räcker det med en ytlig förståelse som exempelvis 'oblat' till skillnad från ordet 'attribut' där behöver man kunna ordets djup och olika nyaser. Åtminstone ifall man siktar på 20/20 ORD 20/20 MEK 20/20 LÄS

texternas byggstenar är givetvis orden och således kommer en djupare förståelse för orden medföra en bättre förståelse för texter. Mina bästa råd vad gäller den verbala biten.

Jag läste tidigare att du har fru och barn och tjänar bra på ditt företag, så vad är grejen med HP för dig?

Lönen är idag ett resultat av fysiskt arbete som inte stimulerar mig. Jag vill utbilda mig i två riktningar av två skäl. Jag kan tröttna på mitt arbete, vilket jag redan gjort, och sedan vet man aldrig hur framtiden ser ut. Våran existens idag är ett resultat av ett fåtal större avtal.

Tanken är att dubbla så jag får olika möjöigheter att falla tillbaka på. En ekonomiutbildning tillsammans med mina erfarenheter leder rimligtvis till hyffsade möhligheter. Samtidigt vill jag ha möjligheten att arbeta med något roligt om jag vill, så därför kompletterar jag med matte/fysik/programmering.

Drömmen hade väl vart att tygla fussion.

Jag är bara 25 år gammal, så många år kvar på livet. Med mitt resultat från igår kommer jag in på nästan allt. Hittade två program med högre antagningsgräns när jag kikade imorse, tre läkar- och ett psykologprogram. Höstens HP kommer handla om bekräftelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in