Citat:
Ursprungligen postat av
Tulpanpernilla
Du glömmer att F friats i 2 tidigare instanser och det enda HD och HR nu har är att Ms kropp hittats i ett emballage med sängkläder.
Utifrån detta så finns inget mer att komma med. Och tidigare HD lottning så blev det 3-2.
Jag tror M.H har mer att komma med om nu överklagan nedslås och då blir det överprövan till resning. Men han spar nog bevisen till dess.
Precis 3 justitieråd valde att som majoritet resa fallet igen då ny bevisning tillkom.
Marinas kropp och då såg man fallet i ett helt nytt ljus. Då sade HD ifrån att den nya bevisningen hade sannolikt fällt Fredrik och då är det så illa att man får ta om det hela.
Jag tror att de två tidigare instanserna är rätt körda faktiskt och att dom nog kanske bör fundera på om dom ska byta arbete och syssla med något helt annat. Det är aldrig roligt då överheten kör över dom med ångvält, och backar tillbaka.
Vad du tror MH ska komma med är dock så ointressant så jag tror inte man ligger sömnlös direkt. Efter 3,5 år med Hansson så
vet jag att han inte har mer än ett stort munläder, och att han vilseleder domstolen med uppgifter som han vet inte stämmer.