Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
M. Ja, vi får ju se hur det är med den saken. Jag tror att KJ sitter och trycker på en hel del, och detsamma tror förmodligen även Thomas Olsson. Men det kommer att visa sig innan domen skrivs ut. Tror jag.
Vad ni tror Thomas tycker spelar ingen roll han visar tydligt att han försvarar sin klients utgångspunkt,
KJ har en stark åsikt om att han inte på något vis är delaktig i mordet på VB. Här har man nog goda
själ till att tro att BF inte direkt lyssnade på sin klient, tappade professionalismen och började dra
in griftefriden i det hela, orsakerna till varför han gjorde det kan man väl gissa, men inte veta.
Olsson valde istället bort griftefriden men har nämnt dråp i "allmänhet", längre än kommer inte
Olsson att gå. Olsson har gjort sitt för sin klient.
Skillnaden mellan Forssberg och Olsson är att den sistnämde uppträder mer yrkesmässigt
i sina utalanden och därför uppfattas tydligen TO i denna tråd som han inte tror sin klient och
vill påverka KJ till att erkänna så att dom tillsammans kan få ut bästa möjliga, den ena skulle då
få strafflindring och den andre skulle få bättre stjärnstatus.
Märkliga åsikter ni har kan jag tycka eftersom jag inte ser detta, utan jag ser endast en redan etablerad advokat som uppträder vant, skickligt och professionellt för sin klient utan att begå några som helst övertramp. Massis känslosamma spekulativa åsikter/metoder kan man däremot diskutera.
Du kan alltså sluta tro på att Thomas och KJ tillsammans kommer med några som helst
spektakulära avslöjanden, det kommer nämligen inte att ske. Inte heller skedde det några trollslag när Forssberg hade hand om fallet, fastän du även då satt som ett barn på julafton och väntade på ett sarrigt avslöjande från BF för att han antydde så i en alltför personlig interjuv i en artikel för ett
längre tag sedan. Nu vet du det!