2014-04-05, 20:22
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Tror inte jag kollat på något program med över 1.0... men jag vill inte känna mog begränsad och har ett stort ego. Tror dock 1.7 räcker till nästan allt. Vill minnas att man kom in på läkarlinjen någonstans med det.

Just så, så är det inte dags att du börjar plugga istället för att göra högskoleprovet igen?
Citera
2014-04-05, 20:23
Medlem
JBugsters avatar
Om jag ska göra provet igen i framtiden så ska jag göra mitt bästa för att få 0.0! Det vore viss status att få alla fel, då har man visat att man är tillräckligt intelligent för att undvika alla rätta svar!
Citera
2014-04-05, 20:23
Medlem
deyys avatar
Någon mer som sänkte sig ganska rejält på LÄS och ELF? Gick mycket sämre detta år än tidigare provtillfällen.
Citera
2014-04-05, 20:24
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Ja, och den som inte vill slå på tv (ska vara Svt) så finns länk och den som inte vill klicka kan kolla här

Kan ju inte vara rätt?
Citera
2014-04-05, 20:25
Medlem
ChristerGardells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Ja, och den som inte vill slå på tv (ska vara Svt) så finns länk och den som inte vill klicka kan kolla här
Vad menas? Det är ju provpass 1 du har klistrat in, provpass två omnämns inte heller på SVT:s textsida. Eftersom det skrivs ett antal olika utprövningsprov i olika delar av landet finns såklart facit inte att tillgå.
Citera
2014-04-05, 20:25
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
KI, läkarlinjen. går natur, fick 1.8 idag. studenten 2015

Då är du ju skarp.Tycker (på riktigt) du ska ta ett år och resa innan du börjar plugga till läkare, nu när du har hjärnan så är det dags att skaffa den skarpa sociala kompetensen! Det är det som skiljer agnarna från vetet vad gäller läkare, med en grym social kompetens så kommer du skilja dig från resten av de otrevliga aspergianerna som går läkarlinjen.
Citera
2014-04-05, 20:28
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Någon mer som sänkte sig ganska rejält på LÄS och ELF? Gick mycket sämre detta år än tidigare provtillfällen.

LÄS kändes mycket svårare i år än tidigare då jag skrivit provet, jag har extraknäckt som frilansade journalist sedan jag var 18 år och jag hade ordentliga problem med att smälta några av texterna. Minns särskilt en längre text om fritidspedagogik där jag rörde ihop begreppen och inte fick ordning på vad den där Anita egentligen hade gjort för undersökning.
Citera
2014-04-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Just så, så är det inte dags att du börjar plugga istället för att göra högskoleprovet igen?

Jodå, håller på att skrapa ihop behörighet

Blir sen anmälan till sommarkurser, sen Matematik I på SU och ekonomi i Jönköping till hösten. Enda dubbeln som går ihop med heltidsarbete i dagsläget. Dalarnas e-kurser känns... b... och alla intressanta linjer går på campus överallt
Citera
2014-04-05, 20:38
Medlem
70 på kvant och 69 på verb, hoppas att det resulterar i 1.9 så jag känner mig säker på att komma in på mitt förstahandsval
Citera
2014-04-05, 20:39
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Jodå, håller på att skrapa ihop behörighet

Blir sen anmälan till sommarkurser, sen Matematik I på SU och ekonomi i Jönköping till hösten. Enda dubbeln som går ihop med heltidsarbete i dagsläget. Dalarnas e-kurser känns... b... och alla intressanta linjer går på campus överallt

Hoppa av jobbet och plugga heltid på campus?
Citera
2014-04-05, 20:40
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
LÄS kändes mycket svårare i år än tidigare då jag skrivit provet, jag har extraknäckt som frilansade journalist sedan jag var 18 år och jag hade ordentliga problem med att smälta några av texterna. Minns särskilt en längre text om fritidspedagogik där jag rörde ihop begreppen och inte fick ordning på vad den där Anita egentligen hade gjort för undersökning.
DTK på första kvantitativa delen var jävligt svår det här provet IMO.
Citera
2014-04-05, 20:40
Medlem
Graflunds avatar
Citat:

Det var ju en av de bättre texterna, handlade bland annat om hur det påverkar att bo i ett segregerat område och annat invandringsrelaterad om jag inte minns fel.

Gick förvånansvärt bra för mig faktiskt, förra gången jag skrev provet var det helt utan någon som helst förberedelse och det resulterade i medelmåttiga 1.05, den här gången samlade jag all möjlig information och köpte hem både mattebok och hela paketet. Slutade där och jag läste aldrig en sida.

Vet inte riktigt hur ni andra gör men hittade inte aktuell information om hur man räknade dock. När jag hade 1.05 senaste skrapade jag ihop 86 poäng, den här gången mäktade jag med 106.

Kvant: 45 poäng.
Verbal: 61 poäng.

Vad ger det mig tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in