Citat:
Ursprungligen postat av
JBugster
LÄS kändes mycket svårare i år än tidigare då jag skrivit provet, jag har extraknäckt som frilansade journalist sedan jag var 18 år och jag hade ordentliga problem med att smälta några av texterna. Minns särskilt en längre text om fritidspedagogik där jag rörde ihop begreppen och inte fick ordning på vad den där Anita egentligen hade gjort för undersökning.
Det var ju en av de bättre texterna, handlade bland annat om hur det påverkar att bo i ett segregerat område och annat invandringsrelaterad om jag inte minns fel.
Gick förvånansvärt bra för mig faktiskt, förra gången jag skrev provet var det helt utan någon som helst förberedelse och det resulterade i medelmåttiga 1.05, den här gången samlade jag all möjlig information och köpte hem både mattebok och hela paketet. Slutade där och jag läste aldrig en sida.
Vet inte riktigt hur ni andra gör men hittade inte aktuell information om hur man räknade dock. När jag hade 1.05 senaste skrapade jag ihop 86 poäng, den här gången mäktade jag med 106.
Kvant: 45 poäng.
Verbal: 61 poäng.
Vad ger det mig tror ni?