2014-04-05, 18:54
Medlem
Henry.s avatar
Skrivit provet ett par gånger med följande resultat:
0.7
0.8
0.9
1.1
Idag: 39 KVA och 56 VERB. Borde bli 1.2 som lägst och 1.3 som högst.
Citera
2014-04-05, 18:54
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
KVANT: 57
VERB: 76

Provpass 1 kommer jag drömma mardrömmar om.

Grattis! Det är ju riktigt bra. Fick intrycket av att du var kass på verb och grym på kvant?

Faaan, grattis! Du har skrivit riktigt bra.
Citera
2014-04-05, 18:55
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bsmannen
Levererar i vanlig ordning..
Kvant: 65
Verb: 69

Vad tror ni man landar på?
Var det bara jag som upplevde provpass 4 som ovanligt svårt?
Nej, du är inte ensam. Tyckte själv att alla DTK-delar har varit jobbiga. Jag satt fast alldeles för länge. Detta innebär för min del att jag måste plugga hårdare på kvant.

57 är inte godkänt från min sida, jag måst nå högre på kvant. 76 på verb är jag nöjd med, lär bli 2,0 på det blocket iaf?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Hur fungerar antagningspoäng på uhr egentligen? Om det står 1.20 på HP innebär det att om man har över det så är man garanterad att komma in eller är det andra faktorer som inverkar?
Antagningspoängen är inte konstant. Men ja, om en utbildning vid en termin har 1.20 på HP som antagningspoäng har alla som sökt och har över 1.20 i HP blivit antagna.
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Riktigt lla är jag tyvärr rädd för... har rättat två pass, ett kvantitativt och ett verbalt, skall precis börja rätta det sista kvantitativa nu. Den bästa delen i skrivande stund är 9 av 10 rätt på ord, hade fel på abonnera, vilket får ses som bland det lättaste? Tyckte LÄS och ELF var lite svårare än normalt sätt, men det jag nog bara för att jag var så slö.
Rätta klart!
Citera
Medlem
Har en obehaglig känsla av att poängkraven för varje nivå kommer höjas gentemot 2013. De flesta här inne verkar ha 1.5+ vilket mindre än 10% hade 2013. Sure att trådens snitt rimligtvis är högre än det totala iom att folk verkar vara väldigt seriösa, men ändå. Och nej, jag tror inte att folk ljuger om sitt resultat här på samma sätt som fb-kukarna i andra trådar.
Citera
2014-04-05, 18:57
Medlem
LYrexos avatar
Kvant: 38
Verb : 36
Visst var jag oförberedd, men vafan? Jag som trodde att jag var bra på matte!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri
Har en obehaglig känsla av att poängkraven för varje nivå kommer höjas gentemot 2013. De flesta här inne verkar ha 1.5+ vilket mindre än 10% hade 2013. Sure att trådens snitt rimligtvis är högre än det totala iom att folk verkar vara väldigt seriösa, men ändå. Och nej, jag tror inte att folk ljuger om sitt resultat här på samma sätt som fb-kukarna i andra trådar.
Så är det alltid här. Viljan att delge oss andra sitt resultat minskar ju sämre man skrivit och därför är snittet bland individerna i denna tråd över medel.
Citera
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Rätta klart!
Skall bli maestro. Satte just 6 av 6 på första 6 uppgifterna på provpass 4. Hoppas det håller i sig, var totalt värdelös, så detta är ett under.

Edit: Make that 7 av 7. Fel på resterande dock, utom tolvan. >_> De som ser så lätta ut också..., måste ha gjort någon rejäl tankevurpa där, skall gå igenom allt sedan!
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-04-05 kl. 19:03.
Citera
2014-04-05, 18:58
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Antagningspoängen är inte konstant. Men ja, om en utbildning vid en termin har 1.20 på HP som antagningspoäng har alla som sökt och har över 1.20 i HP blivit antagna.

Skönt!

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri

Måste även tänka på att de som inte skriver lika bra 1. rättar kanske inte 2. känner inte för att prata om det.
Citera
2014-04-05, 18:58
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Grattis! Det är ju riktigt bra. Fick intrycket av att du var kass på verb och grym på kvant?

Faaan, grattis! Du har skrivit riktigt bra.
Jag trodde själv att jag kunde kvant, men jag pluggade nog alldeles för mycket på verb eftersom jag var svag i det i höstas. Helt plötsligt funkade det, allt bara föll på plats. Men synd att jag kvaddade första provpasset när jag satt alldeles för länge med DTK. Hann inte med KVA och NOG.
Citera
2014-04-05, 18:59
Medlem
Hadelulias avatar
Dagens första del blev ju toktorsk! Var på uppgift 33 när provledaren meddelar att det är 5 minuter kvar...
Citera
2014-04-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Jag trodde själv att jag kunde kvant, men jag pluggade nog alldeles för mycket på verb eftersom jag var svag i det i höstas. Helt plötsligt funkade det, allt bara föll på plats. Men synd att jag kvaddade första provpasset när jag satt alldeles för länge med DTK. Hann inte med KVA och NOG.

Började du med DTK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in