2014-04-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Det hela handlar om teknikaliteter. Låt prostituerade bli egenföretagare som är inhyrda likt konsulter. Om man nu utgår ifrån att det handlar om statliga bordeller så kan man helt enkelt ha anställda som driver bordellen och utför en vettingprocess för de egenföretagare/konsulter som söker anställning.

Man kan ha ett eget regelverk som reglerar villkoren för vilka som kan komma att bli aktuella för inhyrning.

Fö finns det redan idag undantag.

Lagen om offentlig upphandling snarare. Ska statliga (och kommunala) företag och myndigheter handla upp varor och tjänster måste det ske genom LOU.
Citera
2014-04-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ja, enligt en av mina hypoteser. Men det är en icke-fråga då den situationen inte kommer att kunna uppstå.

Dock så har jag redan svarat att systemet ska inte skilja sig mellan Sverige och tex Tyskland på den punkten.

Alltså om det här är den enda punkten du undrar över då kommer du inte ha några problem med bordeller, statliga eller ej

Angående systembolaget så visar det endast hur efterblivna och annorlunda svenskar är jämfört med normala européer.

Nej, du har nog rätt, varken statliga eller privata bordeller kommer att finnas i Sverige.

Så TS fråga besvaras med att tyvärr så finns det inte en chans att detta kommer att hända. Det är vad jag tror också. Bara fantasier från vissa som har svårt att få sex med kvinnor. Vi andra behöver betala för att få träffa damer. Sant.
Citera
2014-04-05, 12:53
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Eller så slutar den hattbeprydde fjollan att sätta kvinnor på en piedestal.

Tack för den sanningen! Detta är verkligen pudelns kärna!
Citera
2014-04-05, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Nej, du har nog rätt, varken statliga eller privata bordeller kommer att finnas i Sverige.

Så TS fråga besvaras med att tyvärr så finns det inte en chans att detta kommer att hända. Det är vad jag tror också. Bara fantasier från vissa som har svårt att få sex med kvinnor. Vi andra behöver betala för att få träffa damer. Sant.

Du har rätt i att det inte kommer finnas i Sverige. Skillnaden mellan en legal bordell och dina förslag är att legala bordeller existerar i många andra delar av världen och har funnits i Sverige. Däremot så har ditt förslag aldrig existerat i något land.

Jo, David Beckham, Cristiano Ronaldo, Justin Bieber, Robbie Williams, Hugh Grant osv är ju kända för att ha svårt att få ligga utan att behöva betala.
Citera
2014-04-05, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det är fullt möjligt att klippa sitt hår själv. Jag har gjort det flera gånger. Kan man förbjuda sextjänster med motiveringen att man kan tillfredsställa sig själv så kan man också förbjuda t.ex. hårklippning med samma motivering.
Man kan bygga egna hus också, frågan är ju hur resultatet blir i slutändan och om det verkligen är samhällsekonomiskt fördelaktigt.

Citat:
Kan en tjej uppskatta att gå ut på krogen och dra hem random kille för sex så kan samma tjej ofta uppskatta att göra exakt detsamma även om hon får en sedel för besväret. Är det verkligen så svårt att förstå?
Skillnaden är att när en tjej drar hem en kille från krogen så handlar det om hennes lust och sexualitet, inte om killens - förstår du verkligen inte det. Man drar inte hem killar från krogen för att man vill tillfredsställa random killes behov.
Citera
2014-04-05, 13:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har rätt i att det inte kommer finnas i Sverige. Skillnaden mellan en legal bordell och dina förslag är att legala bordeller existerar i många andra delar av världen och har funnits i Sverige. Däremot så har ditt förslag aldrig existerat i något land.

Jo, David Beckham, Cristiano Ronaldo, Justin Bieber, Robbie Williams, Hugh Grant osv är ju kända för att ha svårt att få ligga utan att behöva betala.
Vad pratar du om nu?
Citera
2014-04-05, 13:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är ett allegoriskt argument som att man är en mördare om man trampar på en spindel och därför kan jämföras med någon som mördar en människa. Funkar inte riktigt i verkligheten.

Det är den krassa verkligheten, bara det att kvinnor inte vill erkänna att de säljer sig och män vill inte erkänna att de faktiskt måste betala för att få sex från sin flickvän/fru. Här har jag länkat till en källa som beskriver hur kvinnor gifter sig för pengar, (FB) Kvinnor har fler sexpartners, män bör kompenseras med statliga bordeller.

Citat:
Hon kan jobba med något alldeles normalt och ändå få sex av sin man. Det fungerar för de flesta.

Nu för tiden får unga tjejer som jobbar med "något alldeles normalt" inga män för ingen vill ha dem, och de som någonsin fick det, de fick en man för han hoppades byta upp till en snyggare modell. Alltså ville deras man inte ha sex med dem från första början, men han tog det som fanns.

Citat:
Hur vet du att alla kvinnor vill sälja sex?

För att jag som kvinna vet själv hur kvinnor funkar. Alla kvinnor vet det här. Alla kvinnor vill vara åtråvärda och sexuella för män. Eller tror du att det finns en kvinna som inte vill vara åtråvärd? Prostitution får kvinnor att känna sig attraktiva och åtråvärda för män är redo att betala för att få sex med dem. Kvinnor som är emot prostitution är bittra för att ingen finner de tillräckligt åtråvärda för att betala för.
Citera
2014-04-05, 13:09
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Nej.

Du har gjort dina egna, felaktiga tolkningar.

Läs vad Nisse skriver, ta en titt på verkligheten.

Jag har fått nog av barnsligheterna från eran sida. Vill man bli tagen på allvar måste man visa upp grundläggande seriositet och inte komma med infantila utfall som saknar förankring i verkligheten.

Du menar som killen som tror att hororna i fattiga länder som han betalat för sex vill träffa honom och umgås för att de gillar hans utseende och personlighet så mycket? Där känns ju verklighetsförankringen ... lite smått skadad.
Citera
2014-04-05, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Du menar som killen som tror att hororna i fattiga länder som han betalat för sex vill träffa honom och umgås för att de gillar hans utseende och personlighet så mycket? Där känns ju verklighetsförankringen ... lite smått skadad.

Huh berätta gärna varför då, eftersom att jag betalade inte dem för sex.

btw nu var det ju i Spanien. Fast det kanske också är ett fattigt land.

Tjejerna tjänar mer än majoriteten av svenskarna, har dyrare märkeskläder, skor och handväskor. Den senaste tjejen erbjöd mig att bo hemma hos henne, men jag avböjde eftersom att jag behöver en egen toalett.

Skillnaden mellan dig och mig är att du är på utsidan och försöker titta in, jag är på insidan.
Citera
2014-04-05, 13:28
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Tjejerna tjänar mer än majoriteten av svenskarna, har dyrare märkeskläder, skor och handväskor. Den senaste tjejen erbjöd mig att bo hemma hos henne, men jag avböjde eftersom att jag behöver en egen toalett.

Skillnaden mellan dig och mig är att du är på utsidan och försöker titta in, jag är på insidan.

Åh så jag avundas dig att få vara inne i en människa du betalar för att stå ut med ditt sällskap.
Citera
2014-04-05, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Du är en prostituerad som säljer sex för att det är så härligt med sex och du samtidigt kan tjäna en hacka på denna lustfyllda aktivitet?

Edit:
Btw
I Spanien kan du köpa "märkesgrejer" för en billig penning i stort sett i vilket gathörn som helst .. fast du kanske inte noterade det...
Senast redigerad av micro113 2014-04-05 kl. 13:33.
Citera
2014-04-05, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Åh så jag avundas dig att få vara inne i en människa du betalar för att stå ut med ditt sällskap.

Haha nej, jag betalar inte alla och de exempel jag tar upp här tjejer jag inte har betalat en krona.

Jag visste inte överhuvudtaget att du avundades mig. Jag noterade bara att jag faktiskt har the inside-scoop. Du har inte ens varit inne på en bordell misstänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in