2014-04-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Varför envisas du med att diskutera en fråga som är totalt verklighetsbefriad?

Jag vet hur det fungerar i andra länder och tycker att det är en bra lösning. Hursomhelst så visade jag på ett system där det inte skulle utgöra något problem.

Att staten inte vill ge bidrag till människor för att de ska slippa jobba på statliga bidrag är väldigt verklighetsförankrat.

Du vill inte berätta varför du anser att staten i rådande läge här ska ge bidrag för att folk ska slippa jobba på statliga verk? Du undviker detta. Ditt undvikande visar på att det är något du inte vill utveckla. Varför vill du inte utveckla varför folk ska få bidrag av staten för att inte ta jobb på statliga verk eller i privata företag?
Citera
2014-04-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Har jag sagt att det inte är en utbildning?

Självklart måste prostituerade genomgå GPU, grundläggande prostitutionsutbildning, före prostitutionstjänstgöring.
Grundläggande prostitutionsutbildning? Som prostitutionsprogrammet på gymnasiet eller 3-årig prostitutionshögskola?

Vilka skulle gå såna utbildningar för att jobba som prostituerad tänker du?

Annars torde det väl räcka med den utbildning som prostituerade har idag d v s ingen alls.
Citera
2014-04-05, 12:31
Medlem
Citat:
Hahaha det är ju ni som har fört fram fantasier och konstruktioner hela tiden. Hans förslag är bra mycket mer realistiskt. Men grotta in dig i era fantasier och konstruktioner.

Det hela är väl väldigt hypotetiskt i alla varianter som nämns här.

Frågan är varför du anser att folk ska få bidrag för att slippa ta dessa jobb. Jobbig fråga eller?
Citera
2014-04-05, 12:34
Medlem
Någon som har någon uppfattning om hur många som skulle bli sjukskrivna och bli totalt arbetsoförmögna efter att ha jobbat som prostituerad på en statlig eller privat bordell?

Hur hög skulle kostnaderna bli?
Citera
2014-04-05, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det hela är väl väldigt hypotetiskt i alla varianter som nämns här.

Frågan är varför du anser att folk ska få bidrag för att slippa ta dessa jobb. Jobbig fråga eller?

Haha att du pallar tjata på om den frågan. Det är en icke-fråga då all arbetslöshetsersättning skall tas bort. Man blir hänvisade till privata aktörer för försäkringar där de två parterna får komma överens om avtalets villkor.

Det hela handlar om teknikaliteter. Låt prostituerade bli egenföretagare som är inhyrda likt konsulter. Om man nu utgår ifrån att det handlar om statliga bordeller så kan man helt enkelt ha anställda som driver bordellen och utför en vettingprocess för de egenföretagare/konsulter som söker anställning.

Man kan ha ett eget regelverk som reglerar villkoren för vilka som kan komma att bli aktuella för inhyrning.

Fö finns det redan idag undantag.

Återigen ta en titt på hur det ser ut i övriga länder.

Jag har presenterat flera olika versioner där jag rätar ut frågetecknet kring huruvida man blir av med ersättningen om man inte vill jobba som prostituerad på en bordell.
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-04-05 kl. 12:39.
Citera
2014-04-05, 12:37
Medlem
Citat:
Haha att du pallar tjata på om den frågan. Det är en icke-fråga då all arbetslöshetsersättning skall tas bort. Man blir hänvisade till privata aktörer för försäkringar där de två parterna får komma överens om avtalets villkor.

Hur ser det ut med Systembolaget och hur ser alkoholförsäljning ut i andra länder.

Men socialbidrag finns ju och det bör ju inte betalas ut om man inte tar något av de jobb som annonseras ut i alla fall. Det är du med på?
Citera
2014-04-05, 12:38
Medlem
Citat:

Ja för privata försäkringsgivare är ju naturligtvis jätteintresserade av att betala ut försäkringspengar till alla som inte vill försörja sig som prostituerade när arbetslösheten är hög.
Citera
2014-04-05, 12:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Alla kvinnor är prostituerade. Män vill ha sex med typ 10 olika kvinnor varje dag. Men kvinnor vill inte ha sex med 10 olika män varje dag. Varför? För att kvinnor vill ha något i ubyte mot sex. Det är antingen a) bra gener b) pengar/materiella saker. Vad är skillnaden skillnad mellan en kvinna som har sex med en man för att han har en hög inkomst och hon hoppas att han ska gifta sig med henne och betala för henne för resten av livet och en kvinna som har sex med en man för att hon får €100 kontant? De är båda prostituerade men den första kvinnan är en sämre deal än den andra.

2) Det är adaptivt för en kvinna att sälja sex. Män väljer kvinnor efter a) hur snygg kvinnan är b) hur sexuell kvinnan är. Om en kvinna satsar på att vara snygg och sexuell kommer hon att kunna välja och vraka bland män. En kvinna som satsar på en utbildning och ett vanligt jobb kommer inte att vara snygg och sexuell och därför kommer ingen man att vilja ha henne som partner.

3) Kvinnor har ingen moral. Kvinnor låter sig bli försörjda av en man utan att ha några problem med det.

Jag väljer en man efter hur intelligent han är. Hur han utrycker sig i ord och fungerar i det sociala livet. Jag vill inte ha en slasktratt som säger sliddjur eller fitta vartannat ord och outbildad skitstövel. Han får gärna vara ansvarstagande och SUPERMANLIG och i min smak vad gäller utseendet, snygg och sexuellt dominant och samtidigt klara av att jag tar för mig sexuellt utan att han slaknar för att jag också är sexuellt dominant och vet vad jag vill ha. Jag är utbildad och smart och DET ÄR JAG SOM VÄLJER MIN MAN, han får inte VÄLJA MIG.
Min fråga till dig lyder. Du vill inte ha en kvinna som är utbildad och självständig samtidigt som du inte vill försörja din kvinna. Vad vill du ha då? En outbildad, snygg kvinna du MÅSTE försörja eftersom du valde det?
Vad har utbildning med fulhet att göra? Då har du inte sett mig gubbe lilla och dig hade jag då inte gett min pulla till.
Jag sitter inte och hoppas att någon skall välja mig. Jag VÄLJER MED OMSORG och INTE vem som helst har tillgång till mig inte, lilla vännen.
Jag vill inte ha en omanlig man som tycker att prostitution är bättre än utbildning. Det skulle vara det samma som att han med stolthet skulle säga. MIN DOTTER är en hora och jag är så förbannat stolt över hennes yrkesval. Snygg är hon också, pappas lilla hora.
Nej jag väljer de starka, intelligenta och män som är MÄN.
Senast redigerad av goran744 2014-04-05 kl. 12:55.
Citera
2014-04-05, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja för privata försäkringsgivare är ju naturligtvis jätteintresserade av att betala ut försäkringspengar till alla som inte vill försörja sig som prostituerade när arbetslösheten är hög.

Idag behöver du inte ta jobb som prostituerad och det finns ändå privata försäkringsgivare.
Citera
2014-04-05, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hur ser det ut med Systembolaget och hur ser alkoholförsäljning ut i andra länder.

Men socialbidrag finns ju och det bör ju inte betalas ut om man inte tar något av de jobb som annonseras ut i alla fall. Det är du med på?

Ja, enligt en av mina hypoteser. Men det är en icke-fråga då den situationen inte kommer att kunna uppstå.

Dock så har jag redan svarat att systemet ska inte skilja sig mellan Sverige och tex Tyskland på den punkten.

Alltså om det här är den enda punkten du undrar över då kommer du inte ha några problem med bordeller, statliga eller ej

Angående systembolaget så visar det endast hur efterblivna och annorlunda svenskar är jämfört med normala européer.
Citera
2014-04-05, 12:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja, självklart och alla som arbetar kom givetvis med glädje betala in skyhöga avgifter för att försörja dessa arbetsovilliga element som går hemma och väntar på att rätt jobb skall knacka på dörren. A-kassa och socialtjänst är ju liksom bara gnidna som inte godkänner sådant .... privata aktörer är ju välkända för sin kravlöshet på betalande kunders bekostnad, det är så de brukar drivas och locka kunder...
Citera
2014-04-05, 12:47
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får gärna utveckla ditt resonemang kring hårklippning, på vilket sätt är det en onödig tjänst.

Det är fullt möjligt att klippa sitt hår själv. Jag har gjort det flera gånger. Kan man förbjuda sextjänster med motiveringen att man kan tillfredsställa sig själv så kan man också förbjuda t.ex. hårklippning med samma motivering.

Citat:
Det finns säkert ett och annat undantag som kan uppskatta det. Det finns de som amputerar friska kroppsdelar också .. men det innebär inte att vi skall ha som regel att amputera friska kroppsdelar på folk - utan vi ser det som en avvikelse.

Kan en tjej uppskatta att gå ut på krogen och dra hem random kille för sex så kan samma tjej ofta uppskatta att göra exakt detsamma även om hon får en sedel för besväret. Är det verkligen så svårt att förstå?

Edit:
Citat:
Angående systembolaget så visar det endast hur efterblivna och annorlunda svenskar är jämfört med normala européer.

Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in