2014-04-05, 12:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Med det resonemanget så finns det många yrken som måste förbjudas.
Jag är idel öra/öga, vilka yrken tänker du då på?
Citera
2014-04-05, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Då vore det väl bra med statliga bordeller?

Ja, väldigt bra. Men bordellerna behöver ej vara statliga.
Citera
2014-04-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Du är alltså inte intresserad av verkligheten.

Vad är det med dig?

Kan du förklara varför prostitutionsyrket inte ska fungera som andra om vi har statligt anställda prostituerade?

Vad är det som får dig att inte tycka att man ska dessa jobb utan får bidrag i stället?
Citera
2014-04-05, 12:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ehhh jo det skulle tillföra något för många människor.

Det skulle bli en samhällsekonomisk vinst.
Nej, skadan uppväger inte vinsterna.
Lustfylld sex utan utnyttjande däremot är en vinst för samhället eftersom det får deltagarna att må bra.
Citera
2014-04-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ja, väldigt bra. Men bordellerna behöver ej vara statliga.

Och inga bidrag förrän man tar dessa jobb heller då anser jag.

Om du inte anser det kan du förklara varför man inte ska ta lediga jobb på bordellerna?
Citera
2014-04-05, 12:13
Bannlyst
Citat:
Och inga bidrag förrän man tar dessa jobb heller då anser jag.

Du är välkommen att tycka så, men där skiljer sig våra åsikter
Citera
2014-04-05, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lustfylld sex utan utnyttjande däremot är en vinst för samhället eftersom det får deltagarna att må bra.

Din åsikt. Jag hävdar motsatsen.
Citera
2014-04-05, 12:15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jag är idel öra/öga, vilka yrken tänker du då på?

Hårklippning ex.vis.

Edit:
Citat:

En betaldam kan aldrig uppskatta sexet?
Citera
2014-04-05, 12:16
Medlem
Citat:
Jag utgår ifrån att det är arbetsförmedlingen du menar och inte arbetsmarknadsstyrelsen - AMS.

Ingen kan tvinga någon att söka något arbete alls, men söker du inte arbete så riskerar du att förlora det ekonomiska stöd du har som arbetslös - endera i form av a-kassa eller ekonomiskt bistånd.

GMU är inte ett arbete utan en utbildning. Ingen tvingas att söka utbildningar - inte till sjuksköterska eller busschaufför heller trots att det är yrken där det råder brist på personal, just därför att det är just utbildningar och inte yrken. En utbildad busschaufför eller sjuksköterska skall dock kunna visa goda skäl till varför sådana yrken väljs bort. Syftet med ekonomiskt stöd under arbetslöshet är inte att folk skall kunna sitta hemma och vänta på "rätt" tillfälle/jobb - utan ett tillfälligt stöd tills något dyker upp som de kan arbeta med tills rätt jobb dyker upp.

Självklart behöver du inte söka något jobb alls om du inte vill - men då får du också klara din ekonomi utan hjälp av a-kassa eller annat bistånd
Har jag sagt att det inte är en utbildning?

Självklart måste prostituerade genomgå GPU, grundläggande prostitutionsutbildning, före prostitutionstjänstgöring.
Citera
2014-04-05, 12:16
Bannlyst
Citat:
Vad är det med dig?

Kan du förklara varför prostitutionsyrket inte ska fungera som andra om vi har statligt anställda prostituerade?

Vad är det som får dig att inte tycka att man ska dessa jobb utan får bidrag i stället?

Varför envisas du med att diskutera en fråga som är totalt verklighetsbefriad?

Jag vet hur det fungerar i andra länder och tycker att det är en bra lösning. Hursomhelst så visade jag på ett system där det inte skulle utgöra något problem.
Citera
2014-04-05, 12:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hårklippning ex.vis.

Edit:

En betaldam kan aldrig uppskatta sexet?
Du får gärna utveckla ditt resonemang kring hårklippning, på vilket sätt är det en onödig tjänst.

Det finns säkert ett och annat undantag som kan uppskatta det. Det finns de som amputerar friska kroppsdelar också .. men det innebär inte att vi skall ha som regel att amputera friska kroppsdelar på folk - utan vi ser det som en avvikelse.
Citera
2014-04-05, 12:24
Bannlyst
Citat:
Dina fantasier och konstruktioner är inte särskilt hållbara. Men grotta in dig i dem du...

Hahaha det är ju ni som har fört fram fantasier och konstruktioner hela tiden. Hans förslag är bra mycket mer realistiskt. Men grotta in dig i era fantasier och konstruktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in