Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Ifall du inte förstår att det finns bostadsbrist i Sverige och att denna bostadsbrist är mer lokal än generell samt koncentrerad till storstäderna så måste du ha allvarliga problem i hjärnkontoret utöver alla dina andra mörkröda tirader.
Nu ska vi se här. Om rubriken säger "Sverige" och "landet" och jag håller mig till det. Är det då så i din värld att jag har "allvarliga problem i hjärnkontoret"?
Är du beredd att generalisera det till att de som håller sig till sak har "allvarliga problem i hjärnkontoret"?
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Ditt sätt att resonera är ju både tramsigt och debattmässigt kriminellt.
Så, är det enligt ditt förmenande "både tramsigt och debattmässigt kriminellt" att hålla sig till fakta och peka på faktiska omständigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Det är helt betydelselösa mängder. I landet Sverige finns det tex. omkring 300.000 medlemmar i villägarnas förening, det finns närmare 10.000.000 individer i landet. Vidare omfattar villaägarnas begrepp även gårdsfastigheter vilket innebär att man under alla omständigheter kan anta att minst 250.000 av villaägarna inte är storstadsbord, dvs. har sina villor innanför tullarna i Stockholm eller motsvarande. Men den studentboende kommunisten kanske har svårt att förstås sådant?
Du ska redogöra för var de där ca 9 miljoner tomma kvadratmeterna glesbygdshus i Stockholms kommun är.
Är det tomma övergivna glesbygdsvillor i Älvsjö, måntro?
Och så är det förstås kriminellt och tramsigt av mig att ställa frågor på dina påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Inte alls, du har helt enkelt missförstått att 1 person kan vara innehavare av många bostadsrätter, det är sådan där grundläggande grej som man kan förstå att du har svårt med.
Aha, är de 9 miljonerna öde kvadratmeter du tappat bort tomma bostadsrätter som folk inte kan bli av med? I Stockholms kommun?
Kan tänka mig att det finns ett visst underhållningsvärde i det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Du får väl gå tillbaka och titta i din egen skrift. Vidare tyckte du inte bara att det var ett bra tal, utan även mycket och tillräckligt.
Till skillnad från många vet jag vad jag skrivit. Och vi notera att du inte lyckas uppvisa att jag skrivit att "68 är ett bra tal".
Föga förvånande, då jag inte skrivit något sådant.
Kollisionen här beror på att jag håller mig till fakta och du ägnar dig åt fria fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Du är ju så långt från verkligheten som man kan komma.
För den som menar att verkligheten är att det finns 9 miljoner tomma kvadratmeter ödegårdar i Älvsjö och andra stadsdelar i Stockholms kommun, så kommer denne att uppleva att jag befinner mig långt därifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Det är det visst, 68 kvadratmeter är väldigt lite på två personer, studenter kanske är av en annan åsikt, men 2 kan bli 3 kan bli 4 osv. osv. och därutöver så är 68kvadratmeter väldigt lite lebensraum i parlivet.
Sverige med sina 42 kvm per person ligger bland de länder i världen med högst boyta per person. Att då oja sig över någon slags trångboddhet är världsfrånvänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Det syns ju på marknaden, det saknas objekt och de objekt som finns säljs fort. Du kan ju ta en titt på landsorten med objektstider på 2-8 år för försäljning.

I övrigt så duger det utmärkt att läsa en tidning, där folk oftast inte klagar på att deras bostad inte är till deras förnöjdhet utan att de saknar bostad eller åtminstone egen bostad, eller bostad med ett tillsvidarekontrakt.
Hm, läser jag rätt. Bostadsbrist i din värld är inget man mäter objektivt, utan är föreställningar om hur ofta folk säljer sin bostad och snyftartiklar om att folk måste stå i kö till bostadsförmedlingens utdelningar av pengar i form av prisreglerade förstahandskontrakt.