2014-04-04, 18:42
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Ja det gjorde hon, kanske inte kan grunda några bevis på det, men du måste även hålla med om att det låter ganska dummt att lägga upp en bild på en negerboll dagen efter man blitt våldtagen. Hennes vän sa ju också det, som jag sa. Vafan, hur stavar du? Ps jävla fin avatar du har, kjell!!!

Folk reagerar olika. Mycket vanligt att människor reagerar genom att förtränga eller förneka traumatiska händelser i början. Jag gick till plugget dagen efter och betedde mig som vanligt efter ett mordförsök. Jag nämnde inte det till någon utomstående alls på flera år. Reaktionen dröjde för mig, det är en form av överlevnadsinstinkt skulle jag säga. Det är lite som man lurar sig själv att inget har hänt för att man inte kan hantera verkligheten. Det betyder inte att man mår mindre dåligt än de som skriker och gråter på en gång, chocken kommer ut i ett annat format senare. Soldater i krig fungerar ofta på detta sätt. De håller ut så länge de är mitt i kaoset, men när de åker hem flera månader senare så kommer alla känslorna fram.
Citera
2014-04-04, 18:43
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Alltså. Alla här som reagerar på att Aschberg trots att han inte företräder rättsväsendet ändå pratar om skadestånd osv måste lära sig att skilja på civilrätt och straffrätt. Förutom att det får anses tillhöra allmänbildningen och viktigt för var en att känna till så skulle det hjälpa många som verkar blanda ihop de två olika.
Straffbara lagbrott hanteras naturligtvis genom polisanmälan och åtal från åklagare som driver processen, typ någon slår dig på käften och du polisanmäler. Men om du lånar ut din bil till en kompis som kör den i diket så att den går sönder kan du inte gärna gå till polisen och be om hjälp när han vägrar betala för reparationen. Det är inte straffbart. Du får då begära skadestånd och driva en civilrättslig process utan åklagare. Detta är alltså det som i dagligt tal kallas för att stämma någon och det är INTE att ta lagen i egna händer utan det är så att säga det normala.

Bra talat!
Citera
2014-04-04, 19:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Han var inte oense, utan spred ett klipp med ett klart syfte att sprida missaktning. Något han dessutom gjorde med framgång. Sen vad du säger om "(vilket man enl. Lag faktiskt får dementera)" visar enbart på ditt frånvarande intellekt och brist på utbildning.. Tyvärr skall sägas...

Ska det tolkas som att man inte får ha en egen åsikt om en händelse som offentliggjorts av flickan själv? Om en tjej påstår sig bli våldtagen men relevanta vittnesuppgifter förkunnar motsatsen och killarna dessutom frias och avskrivs från anklagelserna enl. svensk lag, så får man fortfarande inte bestrida anklagelserna?

Han var oense och trodde inte på hennes berättelse, så mycket att det övergick till rent hat. Han avsåg sprida missaktning helt korrekt men det var för att han bl.a. var övertygad om att hon ljög. Därför kan han gott ta att Aschberg sökte upp honom, men man har fan då ingen skyldighet att tro på varenda tjej som påstår sig bli våldtagen, särskilt inte när vittnen intygar annat och de anklagade dessutom frias.

Ditt sätt att tänka påminner om förlegade inbillningar under häxprocesserna om att barn, eller kvinnor i detta fall, aldrig kan ljuga och att man bör döma efter detta. Vad detta skulle innebära för Sverige som rättssamhälle vet du nog redan själv.
Citera
2014-04-04, 20:16
Medlem
Defultsls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Vilken töntig inledning på programmet, jag heter robert ashberg, sen kommer hans egna hat/nedsättande kommentarer rabblandes(fega, kräk).

Men är inte dom nedsättande kommentarerna berättigade då? Är det inte ett normalt sätt att reagera på personer som faktiskt förstör för andra? Själv skulle jag inte känna någon skam över att kalla t.ex. en pedofil för fitttigt jävla avskum eller liknande, eller för den delen näthatare.

Hat mot hatare känns i alla fall som lite mer berättigat hat än de som börjar hata.
Citera
2014-04-04, 20:38
Medlem
ellroys avatar
TVDags har skrivit om detta ämne: http://tvdags.se/artikel/aschberg-i-trolljagarna-den-stora-bocken-bruse
Citera
2014-04-04, 21:13
Bannlyst
Jag älskar hur alla dessa fega jävla äckel troll reagerar när de väl blir konfronterade. Det var hur kul som helst att se Kattan57 bli tagen på bar gärning. Äckliga jävla kärringjävel. Hoppas hon dör.
Citera
2014-04-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okini
Jag älskar hur alla dessa fega jävla äckel troll reagerar när de väl blir konfronterade. Det var hur kul som helst att se Kattan57 bli tagen på bar gärning. Äckliga jävla kärringjävel. Hoppas hon dör.

Nu är du ett troll både i Aschbergs, och korrekt -mening
Citera
2014-04-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aechel
Användaren i fråga har skrivit i fråga exakt 17116 inlägg och det tordes finnas någonting där som Trolljägarna kan utgå ifrån. Jag tipsar dom och då får dom utgå från deras mål och förbindelser.

Den specifika användare jag vill se kommer att känna igen sig, då inte alltför många har så många inlägg på flashback. Allt jag verkligen hoppas på är att denne känner igen sig, och att Trolljägarna verkligen tar sig an denne person. Jag kommer att tipsa dem om detta genast.

användare?
Citera
2014-04-04, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Nu är du ett troll både i Aschbergs, och korrekt -mening

Att hata såna som kattan och att önska livet ur dom är befogat och gör en inte till ett troll. Det är hårt mot hårt helt enkelt. Öga för öga, tand för tand. Kärringfittan 'had it coming'. Synd att de inte visade hennes ansikte.
Citera
2014-04-04, 21:24
Bannlyst
HAHAHAHHA SISTA SNUBBEN ASSÅ DET ÄR BARA FÖR JÄVLA ROLIGT!!!! Alla äckliga små troll är fegisar i verkligheten som inte vågar stå för det de har gjort. De vågar bara uttrycka sina åsikter bakom datorskärmen. Att hålla på att skylla på att 'aa jag tänkte nog inte så mycket när jag skrev det' eller 'det var olyckligt' osv och försöka ursäkta sig gör allting bara mer absurt. Fan stå för det du skrev din dumma äckel jävel. Att hålla på att neka eller ursäkta sig gör det bara mer fjantigt. Den första snubben var nog ändå den som tog det bäst även om han också är en fjolla. Men han visade åtminstonne sitt ansikte när han gjorde sina hatvideos till skillnad från de andra små kräken.

Sen är Robban för mesig när han konfronterar trollen. Han är inte alls tillräckligt hård. Han är för trevlig.
Citera
2014-04-04, 21:42
Medlem
cqs avatar
Är lite besviken att de inte avslöjade kattan och den andra killen.
Trodde de skulle vara lite mer aggressiva efter att ha sett promo-bilden där Aschberg håller baseball träet.

Aja, bra att kräken får hembesök i alla fall!
Citera
2014-04-04, 21:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okini
Nu näthatade du.

Ganska lustigt bt2w att Aschberg verkar missuppfattat vad att vara troll och trolla etc egentligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in