2014-03-27, 10:51
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Exakt så har jag också tänkt. Troll är väl inte de som hotar och "hatar" på nätet. Troll är väl folk som fabricerar ihop historier och blåser folk att kommentera? Har Aschberg missuppfattat vad nättroll står för?

Troligtvis. Är man dum i huvudet så är man.
Citera
2014-03-27, 11:56
Medlem
H8erfisternators avatar
Enligt min anonyma kontaktkälla från Tv3 fick jag just reda på att det hela rör sig om ett aprilskämt från tv3s sida. Det finns inga planer att varje vecka visa 1 timme på folk som har annorlunda åsikter.
Citera
2014-03-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Enligt min anonyma kontaktkälla från Tv3 fick jag just reda på att det hela rör sig om ett aprilskämt från tv3s sida. Det finns inga planer att varje vecka visa 1 timme på folk som har annorlunda åsikter.

Lustigkurre där. Programserien är redan inspelad och klar.
Citera
2014-03-27, 14:59
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Lustigkurre där. Programserien är redan inspelad och klar.

Ett avsnitt ja, finns inga fler.
Citera
2014-03-27, 18:35
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Nu strax på radio P1 kommer inslag om Trolljägarna .

Edit:Lyssnade på inslaget och det framkom att han som har bloggen Corrupto skulle sättas åt ordentligt.
Tycker Aschberg gaggar på om sina Troll, som han kallar dem som mobbar, hotar och hatar på nätet
Oj oj skall dom ge sig på Corrupto då blir det rolig TV, han är ju ett enligt vårt sätt att se det ett riktigt troll ibland.

Men där finns faktiskt ett stort hat och en del hot, så börjar dom serien med den bloggen så är program titeln riktig.

Ett troll för mig är en som skriver för att irritera och jävlas eller luras på olika forum.
Citera
2014-03-28, 16:05
Medlem
Tycker trolljägarna är lite fel namn då ett internettroll är en sån som mer skämtar driver med folk
Citera
2014-03-28, 16:33
Medlem
Tänk bara hur mycket godhet vi Flashbackare bidrar med ... Det lär ju handla om elaka kommentarer på blåsta bimbobloggare.
Citera
2014-03-28, 21:17
Bannlyst
Tycker det e lite patetiskt att se denna reklamjingle 12 ggr /timma just nu på 3:an
Eller?
Citera
2014-03-28, 21:32
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Date140225
Tycker det e lite patetiskt att se denna reklamjingle 12 ggr /timma just nu på 3:an
Eller?
Absolut. Totalt jävla meningslöst program. Bara i landet Sverige en sådan här idé skulle kläckas - vi måste ha en hel tv-produktion dedikerad till att leta upp folk som skrivit något elakt i ett kommentarsfält någonstans på internet. Oh lawd...
Citera
2014-03-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zedthepunk
Tycker trolljägarna är lite fel namn då ett internettroll är en sån som mer skämtar driver med folk

Du hann före mig.
I reklamen pratar de om folk som hotar och hatar. Det är inte beskrivningen av ett internettroll.
Gör om gör rätt tv3.
Internettroll startar trådar som: "Hjälp, jag har råkat ligga med min faster".
Citera
2014-03-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukskrap
Några ursäkter va det inte tal om.

Några förklaringar var det uppenbarligen inte heller tal om. Du erkände alltså att du
trackat personen utan anledning?
Citera
2014-03-30, 05:19
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Date140225
Eller?

TV3 är ju en kanal som håller på och dör sotdöden as we speak så att säga. Vet inte när jag senast såg nåt på den kanalen... Kanal 5 har ju seglat upp som 10 ggr bättre numera till och med.

Tror inte gemene man är intresserad av att se vilka personer Aschberg letar reda på. Gissar att programmet kommer att ha dåliga tittarsiffror men ändå blåsas upp av vänstertomtar till journalister.

Nästa steg är väl att Aschberg & Expo sätter upp dolda kameror i röstbåsen i höst och sen söker upp de som har röstat på SD eller nåt annat som de anser "obekvämt". I antirasismens namn är allting möjligt och rättfärdigas av de som vill ha demokrati så länge alla röstar rött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in