Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Rent tekniskt så kan ju FS har flyttat kroppen också. Att han inte har körkort betyder inte att han inte tekniskt kan genomföra det, att han inte har tillgång till bil där han senast tillbringat sina dygn, betyder ju inte heller att han inte kunnat låna en bil någonstans ifrån. Kanske en kran har en bil han ställer upp med att låna ut?
Rent tekniskt finns det ju andra med möjligheter till att flytta kroppen med.
Kroppen verkar uppenbarligen ha gömts ett bra tag för att sen flyttats till fyndplats.
Frågan är intressant varför just den svårtillgängliga kabelbrännarplatsen valdes ut. Hade man velat att kroppen skulle försvinna för gott så hade väl havet varit ett bättre ställe.
Men här har/hade polis ledtrådar att spinna vidare med som de försummat i bl.a hårstråna, kanyler och yxan som hittades i sjön.
Kanylen och yxan har bestämd DNA och då vore ju hårstråna intressanta att kolla upp om det överensstämmer med de övriga föremålen som hittades vid fyndplats.
Alla vet väl vid det här laget att FS körde bil trots att han saknade körkort. Men jag tror han var rätt hårt bevakad av polis under den tiden han var under frihet.
Själv kan jag inte tänka mig att han återvänder till spekeröd för att omförflytta en kropp.