2014-04-04, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
Du får mig att tro att fs lade ut presenningen av samma anledning. Var Marina vaken under tiden har hon inte mycket att sätta emot om detta skedde under pistolhot.

Jag kan inte styra vad du tror, men anser du att det är rimligt så har du mitt fulla stöd att skriva det i tråden. Jag tycker det orimligt.
Citera
2014-04-04, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det kan ju bidra.
Jag skulle tro att det finns många exempel på självmord, där offret väljer att arrangera platsen för att minsta skada på omgivning kvarstår.

Jag försöker snarare hitta förklaringar till vapenhundens uteblivna markering.
Det har ju inte Polisen lyckats förklara.

Jag vidareutvecklar detta här:

Vad tror du, kan någon av dessa teorier vara rimliga förklaringar ?

Hunden markerade inte för kulhålet. Eller för någon krutrök. Om han kunde prata skulle han kanske säga att det luktade krut i hela rummet inte på en specifik plats där han kunde markera.

Du kan inte utesluta att fs skjutit Marina på grund av detta och samtidigt tro att hon skjutit sig själv eller av någon annan. Hundens ickemarkering kan inte förklaras med att Marina skjutit sig själv.
Citera
2014-04-04, 08:28
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte styra vad du tror, men anser du att det är rimligt så har du mitt fulla stöd att skriva det i tråden. Jag tycker det orimligt.

Det är inte orimligt. Marina var intresserad som så många andra i frågan hur man utan spår dödar någon. Har hon och fs diskuterat detta har han antagligen fått en del tips. Och han är sadistisk nog för att arrangera detta och låta Marina veta vad som komma skall. Han har väl sett på Dexter? Han plastar in allting i förväg för att undvika spår.
Citera
2014-04-04, 08:35
Bannlyst
Citat:
Hunden markerade inte för kulhålet. Eller för någon krutrök. Om han kunde prata skulle han kanske säga att det luktade krut i hela rummet inte på en specifik plats där han kunde markera.

Du kan inte utesluta att fs skjutit Marina på grund av detta och samtidigt tro att hon skjutit sig själv eller av någon annan. Hundens ickemarkering kan inte förklaras med att Marina skjutit sig själv.
Citat:
Det är inte orimligt. Marina var intresserad som så många andra i frågan hur man utan spår dödar någon. Har hon och fs diskuterat detta har han antagligen fått en del tips. Och han är sadistisk nog för att arrangera detta och låta Marina veta vad som komma skall. Han har väl sett på Dexter? Han plastar in allting i förväg för att undvika spår.

Vi kan vara överens om att det saknas utredning om förloppet för Marinas död oavsett mord, olycka eller självmord. En del i det problemet är avsaknaden av markering från vapenhund.

Man kan därför inte dra några slutsatser om någotdera.
Citera
2014-04-04, 08:42
Bannlyst
Citat:
Vi kan vara överens om att det saknas utredning om förloppet för Marinas död oavsett mord, olycka eller självmord. En del i det problemet är avsaknaden av markering från vapenhund.

Man kan därför inte dra några slutsatser om någotdera.

Varför ska utredare, polis och domstolar spekulera i ett självmord, olycka eller mord som fs städat undan? De hade de gjort om han berättat at det gått till så. Det är inte deras uppgift att hitta på omständigheter för att kunna fria fs.
Citera
2014-04-04, 09:30
Bannlyst
Citat:
Varför ska utredare, polis och domstolar spekulera i ett självmord, olycka eller mord som fs städat undan? De hade de gjort om han berättat at det gått till så. Det är inte deras uppgift att hitta på omständigheter för att kunna fria fs.

Det är rättens enda uppgift att ta reda på om FS dödat Marina med uppsåt. Mord.
Oavsett om FS erkänner eller blåljuger i delar eller helhet så måste det beaktas eller bevisas.
Ett erkännande är inte värt mer än en lögn utan bevisning.

Har du hört talas om Quick-fallen ?

Sådan är Sveriges Lag utformad, vilket ibland kan kännas jobbigt att ta till sig - men det är fakta.
Citera
2014-04-04, 10:23
Bannlyst
Citat:
Det är rättens enda uppgift att ta reda på om FS dödat Marina med uppsåt. Mord.
Oavsett om FS erkänner eller blåljuger i delar eller helhet så måste det beaktas eller bevisas.
Ett erkännande är inte värt mer än en lögn utan bevisning.

Har du hört talas om Quick-fallen ?

Sådan är Sveriges Lag utformad, vilket ibland kan kännas jobbigt att ta till sig - men det är fakta.

De har uteslutit självmord, olycka och en annan mördare utifrån den fakta som finns. När inte fs berättat att han kommit hem och hittat Marina död så finns det ingen anledning att tro att fs städat undan något annat än det mord han själv begått.
Citera
2014-04-04, 10:28
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Att MH överklagar trots att han inte tror på det är inte konstigt.
Det är ingen trevlig sits han har när han måste följa FS önskan, utan att tro på det han gör.

Citat från GT:
Men att chansen att HD tar upp fallet igen ser advokat Michael Hansson som små.

– I vanliga fall är det väldigt svårt att få upp ett mål i Högsta domstolen och få prövningstillstånd och det är här ett mål som redan har varit uppe en gång. Chanserna är inte stora, säger Michael Hansson och fortsätter.

– Men det finns några frågor här som förtjänas att titta på.
____________Slut citat från GT__________

Man kan inget annat än hålla med MH för det blir inget av med detta prövningstillstånd.
För det är bara ett spel för galleriet, det finns ingen chans att den beviljas._______NO WAY!
Citera
2014-04-04, 10:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De har uteslutit självmord, olycka och en annan mördare utifrån den fakta som finns. När inte fs berättat att han kommit hem och hittat Marina död så finns det ingen anledning att tro att fs städat undan något annat än det mord han själv begått.
Hur uteslöt HR självmord eller olycka? Hur vet du det?
Citera
2014-04-04, 10:49
Medlem
Skribent-1s avatar
Har den tidigare åklagaren, för närvarande målsägandebiträde, kommenterat hovrättens fällande dom?
Citera
2014-04-04, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur uteslöt HR självmord eller olycka? Hur vet du det?

fs blev fälld för mord. Vad finns det för anledning för domstolen att tro att fs städat undan efter ett självmord eller olycka?
Citera
2014-04-04, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
fs blev fälld för mord. Vad finns det för anledning för domstolen att tro att fs städat undan efter ett självmord eller olycka?
Hur uteslöt HR självmord eller olycka? Hur vet du att HR öht tog ställning till det? Om HR inte tog ställning till det kan det vara skäl för HD att ta upp målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in