Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Fnurra-pa-traden framförde under gårdagen som en fullt realistisk möjlighet att
Marina lagt sig själv på en presenning innan hon satte ett skott i sitt eget huvud och menar
att detta är en möjlighet som domstolen underlåtit att befatta sig med.
Och när ett självmord inte kan uteslutas, enligt denne minst sagt energiske aktör, så ska
inte heller Fredrik Svensson kunde fällas för mord bortom allt rimligt tvivel.
Det var omtänksamt att Marina att lägga sig på en presenning i så fall.
Då måste hon ha räknat med att bullbakande källarmannen skulle fara iväg med hennes
kropp efteråt och inte anmäla dödsfallet för annars borde hon ha struntat i presenningen.
Så bra kände hon honom tydligen. Och hon ville underlätta det för honom.
Vi tackar Fnurra-pa-traden för att han medvetandegjort oss om denna förklaring
till Marinas död och varför hon just låg i en presenning.
Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
I överklagan skriver Hansson att "av vad som ovan anförts och vad som redovisas i hovrättens domskäl kan följande omständigheter anses vara visade utifrån aktuellt processmaterial:
-Målsäganden dödades genom ett skott i huvudet i eller i nära anslutning till sin säng."
Herregud! Har ingen informerat honom om att MJ kan ha dött av en syl i hjärnan? Det fanns ju inga krutrester i kraniet.

Det fanns inga krutrester i rummet som vapenhundarna reagerade på.
Polisen kan inte lämna någon förklaring till detta FENOMEN.
Jag vågar mig på ett par teorier, för att komplettera gårdagen.
Kan MJ haft pistolen i munnen när den fyrades av ?
Det är inte utrett, och kan man då utesluta olycka/lek/självmord ?
Det har ju påståtts att krutrester på/i kropp skulle försvinna ut med förruttnelseprocessen.
Vidare så undrar jag om MJ ev. sovit med pistolen under kudden, om den då kan brunnit av.
Någonstans i tråden eller materialet har det framkommit att modellen har extra lätt för vådaskott.
Det skulle också kunna ge förklaring till att vovven inte kände något.
Rätten och Åklagaren har förbisett dessa rimliga alternativ - HD kommer utan tvekan ha en hel del att fundera på.
Det här målet har långt kvar innan det är avgjort.