2014-03-23, 15:44
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Brå har en agenda och vill till varje pris visa att antalet grova brott minskar, varken Brå eller SCB är längre några opartiska källor.

Fast det är rätt rimligt att antalet mord/dråp minskar över tid eftersom sjukvården blir bättre och bättre på att förhindra att brottsoffret dör. De gode Jerzy tror i.o.f.s. inte det eftersom han är ett fullständigt derivat av trött amerikansk kriminologi men övriga mänskligheten torde haja det.
Citera
2014-03-25, 17:13
Medlem
Spindelfridas avatar
Äntligen! I morgon lägger sig professor Persson på operationsbordet för att få en ny höftkula. Lite läskigt tycker han ändå att det ska bli, det framgår med all önskvärd tydlighet av hans söndagskrönika i Expressen.
GW lär ju vara i de godaste och ömmaste av kirurghänder så någon större risk för att operationen ska gå åt skogen, är det sannolikt inte. Jag önskar GW lycka till och hoppas på ett snabbt tillfrisknande men översänder samtidigt en vädjan om att han inte slänger sin tjusiga käpp. De tu, GW och käppen, har ju liksom blivit ett och jag har väldigt svårt att tänka mig honom utan den. Även om den fortsättningsvis inte längre behövs som stöd, funkar den utmärkt som accessoar

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-jag-ska-lagga-mitt-liv-i-andras-hander/
Citera
2014-03-25, 17:34
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Äntligen! I morgon lägger sig professor Persson på operationsbordet för att få en ny höftkula. Lite läskigt tycker han ändå att det ska bli, det framgår med all önskvärd tydlighet av hans söndagskrönika i Expressen.
GW lär ju vara i de godaste och ömmaste av kirurghänder så någon större risk för att operationen ska gå åt skogen, är det sannolikt inte. Jag önskar GW lycka till och hoppas på ett snabbt tillfrisknande men översänder samtidigt en vädjan om att han inte slänger sin tjusiga käpp. De tu, GW och käppen, har ju liksom blivit ett och jag har väldigt svårt att tänka mig honom utan den. Även om den fortsättningsvis inte längre behövs som stöd, funkar den utmärkt som accessoar

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-jag-ska-lagga-mitt-liv-i-andras-hander/

Man undrar lite varför det skulle ta så lång tid att byta höftkula. Han verkar ju ha staplat fram med en käpp åtminstone de sista 2-3 åren.
En man med hans resurser borde ha kunnat köpa sig en mycket snabbare operation utrikes, kan man tycka...
Citera
2014-03-25, 17:49
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Man undrar lite varför det skulle ta så lång tid att byta höftkula. Han verkar ju ha staplat fram med en käpp åtminstone de sista 2-3 åren.
En man med hans resurser borde ha kunnat köpa sig en mycket snabbare operation utrikes, kan man tycka...
Du kan väl tycka att han kan ha fått krav på sig att underskrida en fetmagräns för att minska riskerna med ingreppet?
Citera
2014-03-25, 17:53
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du kan väl tycka att han kan ha fått krav på sig att underskrida en fetmagräns för att minska riskerna med ingreppet?

Jag vet inte var fetmagränsen går för en höftledsoperation.
Om det finns en sådan får han väl skylla sig sig själv...
De mest avancerade inopererade höftkulorna är av Titan och ska väl tåla lite buköverhäng.
Men om det handlar om han är allmänt överfet för vilken operation som helst, kan jag köpa det.
Har dock faktiskt aldrig hört talas om någon specifik viktgräns för operationer...
Senast redigerad av Rimbert 2014-03-25 kl. 18:14.
Citera
2014-03-28, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Någon som vet hur det gick?
Citera
2014-03-29, 01:35
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Någon som vet hur det gick?
Han ligger kvar på uppvak och de jobbar i skift med att försöka väcka honom med ett paket bacon.
Citera
2014-03-29, 01:46
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Han ligger kvar på uppvak och de jobbar i skift med att försöka väcka honom med ett paket bacon.

Efter vad jag har hört så samverkar diverse underrättelsetjänster och nationer i detta nu för att hålla GW vid liv i syfte att undanhålla den information han lovat kommer släppas fri vid hans död. Spännande tider.
Citera
2014-03-30, 18:19
Medlem
vinbras avatar
Men seriöst nu, hur gick operationen?
Citera
2014-03-31, 16:31
Medlem
vinbras avatar
Ingen annan än jag som är orolig? Har försökt googla runt men hittar inget.
Citera
2014-03-31, 17:12
Medlem
swimp78s avatar
Det är ett standardingrepp som utförs på tusentals gamlingar årligen. Det är inget du behöver oroa dig för.

Möjligtvis tar det lite längre för GW att återhämta sig så han kan gå obehindrat pga hans fetma. Men det är ju knappast nåt livshotande.
Citera
2014-03-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är ett standardingrepp som utförs på tusentals gamlingar årligen. Det är inget du behöver oroa dig för.

Möjligtvis tar det lite längre för GW att återhämta sig så han kan gå obehindrat pga hans fetma. Men det är ju knappast nåt livshotande.
Kan vara...blodproppar, hjärtsvikt, lungödem men önskar inte den goe gubben något av detta. Har iaf full förståelse för att han har tagit tid på sig att lägga sig under skalpellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in