2014-04-04, 05:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
För det första läggs så gott som alla anmälningar ner, de leder inte till åtal. Runt sjuttonhundratalet var senast muntlig återberättelse ledde någon vart, vi lever inte längre på sjuttonhundratalet. Bevisa de fall med "oskyldiga" som du påstår sitter eller suttit. Mer våldtagna får höra att skadorna är för få än att någon form av rättsliga påföljder utan tillräcklig bevisning sker.

Ja det är dags att börja betala genom att allt fler våldtagna kvinnor börjar berätta och sprida sina ord... Våldtäktsmän nöjer sig inte med att angripa bara en, de går på fler under sina liv.

1) Varför läggs anmälningarna ner? För att det inte finns tillräckliga bevis. Varför finns det inte tillräckliga bevis? För att kvinnorna ljuger. Om kvinnorna verkligen hade blivit våldtagna hade det varit många fler åtal.

2) Det enda som krävs för fällande dom är kvinnans berättelse + stödbevisning. Tillräcklig stödbevisning kan vara att en annan person intygar att kvinnan har mått dåligt efter att den påstådda våldtäkten inträffat. Om 95%+ av våldtäktsanmälningarna inte når upp till denna standard (trovärdig berättelse + stödbevisning) då är det uppenbart att kvinnorna ljuger.

3) Det råder redan våldtäkts hysteri/fetish bland kvinnor. Det bör inte uppmuntras ännu mer.
Citera
2014-04-04, 05:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meratina
Nej, nu är det du som påstår att många män blir oskyldig dömda. Upp med PDF-dokumenten nu så man kan läsa hur domstolen resonerar i dom fallen. Jag tänker inte läsa några anti-feministiska ELLER feministiska studier.

Se JKs utredning, http://jk.bokorder.se/ShowArticle.aspx?id=83
Citera
2014-04-04, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad jag kan erbjuda dig just nu är en rektoskopi. Vem vet, du kanske gillar det? Under tiden så talar Flashback om för dig vad som gäller...

Nej, flashback tallar inte om för mig vad som gäller överhuvudtaget. Ni kan komma med falska påståenden hur mycket ni vill men utan att kunna backa upp påståendena med faktisk dokumentation från domstolar är det tomma eller falska påståenden.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Se JKs utredning, http://jk.bokorder.se/ShowArticle.aspx?id=83

Ja, vad bra, hänvisa till nånting som man måste köpa.
Citera
2014-04-04, 05:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej, flashback tallar inte om för mig vad som gäller överhuvudtaget. Ni kan komma med falska påståenden hur mycket ni vill men utan att kunna backa upp påståendena med faktisk dokumentation från domstolar är det tomma eller falska påståenden.

Ja, för kvinnor kan ju aldrig ljuga. Eller hur?
Citera
2014-04-04, 05:14
Medlem
Citat:
Ja, för kvinnor kan ju aldrig ljuga. Eller hur?
Det har jag aldrig sagt, bäst att bygga halmdockor.

Det jag ställer mig tveksam till är att ni säger att en väldigt stor andel av våldtäkter är falskanmälningar samt att det är många som sitter falskeligen dömda för våldtäkt, relativt sett till hur många som sitter falskeligen dömda för andra brott.

Sen att ni inte riktigt kan backa upp det stärker liksom bara min tveksamhet.
Citera
2014-04-04, 05:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du tror på illuminati & the new world order också, va?

Det svarar inte på mitt argument. Hur skulle det vara om 6000 män anmälde bög våldtäkt varje år? Skulle det vara trovärdigt?
Citera
2014-04-04, 05:16
Medlem
Citat:
Det svarar inte på mitt argument. Hur skulle det vara om 6000 män anmälde bög våldtäkt varje år? Skulle det vara trovärdigt?

Det skulle nödvändigtvis inte vara icke-trovärdigt bara p.g.a. antalet.

Stödjer du dig däremot på NTU från BRÅ samt kollar på anmälningsbenägenheten jämfört med prevalensen på brottet så är det rätt lätt att dra slutsatser utifrån detta.
Senast redigerad av Meratina 2014-04-04 kl. 05:19.
Citera
2014-04-04, 05:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det har jag aldrig sagt, bäst att bygga halmdockor.

Det jag ställer mig tveksam till är att ni säger att en väldigt stor andel av våldtäkter är falskanmälningar samt att det är många som sitter falskeligen dömda för våldtäkt, relativt sett till hur många som sitter falskeligen dömda för andra brott.

Sen att ni inte riktigt kan backa upp det stärker liksom bara min tveksamhet.

Du får tveka hur mycket du vill. Källorna finns här om du vill leta. Men nu ska du ta på dig dina slitna jeans för att gå till soc, samtidigt som jag i vit rock glider in i avelongerna på kliniken. Jag förstår att du har viktigare saker för dig än jag...
Citera
2014-04-04, 05:20
Medlem
Citat:
Du får tveka hur mycket du vill. Källorna finns här om du vill leta. Men nu ska du ta på dig dina slitna jeans för att gå till soc, samtidigt som jag i vit rock glider in i avelongerna på kliniken. Jag förstår att du har viktigare saker för dig än jag...

Nej, det finns inga källor som ni kan förse mig med. Det enda ni kan förse mig med är studier som inte har ett tillräckligt högt antal deltagare för att kunna utgöra någon statistisk relevans eller studier som är regionsbundna, vilket kan omöjligen utgöra någon statistisk relevans genom riket. Jag lutar mig på NTU från BRÅ däremot, det ni kan göra är att länka dokumentation från domstolar som motbevisar NTU(Anmälningsbenägenhet jämfört med prevalens) men det klarar ni tydligen icke att göra.

En studie utfört i annat land än Sverige kan heller inte appliceras på Sverige för övrigt och den är därmed inte statistiskt relevant för Sverige.
Senast redigerad av Meratina 2014-04-04 kl. 05:25.
Citera
2014-04-04, 05:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej, det finns inga källor som ni kan förse mig med. Det enda ni kan förse mig med är studier som inte har ett tillräckligt högt antal deltagare för att kunna utgöra någon statistisk relevans. Jag lutar mig på NTU från BRÅ däremot, det ni kan göra är att länka dokumentation från domstolar som motbevisar NTU men det klarar ni tydligen icke att göra.

Haha. Kvinna eller man, jag vet inte. Men sötnos är du lik förbannat... Kanske du ska skaffa hit undersökningar som bevisar att merparten av våldäkter inte är falska? Men den enda källa du har är väl din väl inkalkade toalettstol i studentrummet?
Citera
2014-04-04, 05:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Du behöver inte köpa boken för att se JKs slutsatser det är bara att googla.

2) Utredningen borde finnas/kan beställas på ditt lokala bibliotek.
Citera
2014-04-04, 05:26
Medlem
Citat:
Haha. Kvinna eller man, jag vet inte. Men sötnos är du lik förbannat... Kanske du ska skaffa hit undersökningar som bevisar att merparten av våldäkter inte är falska? Men den enda källa du har är väl din väl inkalkade toalettstol i studentrummet?

Du ber mig alltså motbevisa ett negativ? Bevisa att gud inte finns, tack. Du låter precis som en kristen fanatiker, fast istället för gud så är det falska våldtäkter.

https://www.bra.se/download/18.35c681d4143337cb6b29e9/1395068368052/2013_1_NTU_2013.pdf

Räkna på anmälningenbenägenheten samt prevalensen så ska ni nog se att antalet anmälda våldtäkter stämmer rätt så bra överens med NTU.

Citat:
1) Du behöver inte köpa boken för att se JKs slutsatser det är bara att googla.

Och du kan inte länka till slutsatsen därför att...?
Senast redigerad av Meratina 2014-04-04 kl. 05:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in